K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-09-2013, 19:16   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Nyhederne, klager over tandlæger

I dag hørte jeg i radioen (fm 97,5) noget om klager over tandlæger.
Det var noget med hvor mange der klager over tandlægebehandling og, at mange, som oplever dårlig/forkert behandling ikke klager.

Er der nogen af jer der ved, om der ligger noget om det, et eller andet sted på nettet?

Jeg har i dag fået afslag på hjælp til en tandlægeregning (enkeltydelse), i vurderingen står der bl.a.:
Du kan muligvis få behandlingen foretaget over 5-6 måneder, alternativt benytte en tandlæge, hvor afdragsordning er mulig."

Behandlingen går ud på, at en kindtand skal have lavet en rodamputation (ca. det samme som en rodbehandling, men man skærer i tandkødet og går ind den vej, i stedet for, at bore ned igennem tanden), en anden kindtand skal rodbehandles, og så skal der en krone på en fortand, som er knækket.

Den kindtand, som skal have lavet en rodamputation er begyndt, at gøre ondt.
Den tand som skal rodbehandles kan når som helst begynde at lave ballade.
Den krone-krævende fortand er en af de allerforreste tænder i overmunden, så jeg er meget lidt pæn når jeg smiler lige i øjeblikket.
Ergo er den ikke gangbar, at foretage behandlingen over 5-6 måneder.

Jeg har haft den samme tandlæge i 34 år, de seneste år er jeg af og til blevet behandlet af sønnen, nu er senior stoppet, så sønnen er min faste tandlæge.
Jeg har aldrig haft det mindste at udsætte på nogen af dem, har altid fået en utrolig fin og fair behandling.
F.eks. har senior mødt op i klinikken på helligdage, for at starte en rodbehandling. Til hverdagspris. Mere end én gang.
Og jeg har tidligere fundet ud af, at deres priser er i den lave ende.

Jeg har dælme ikke lyst til, at risikere, at lade en klamphugger rode ved mine tænder.

Afslaget bliver selvfølgelig anket, men kunne godt bruge noget dokumentation for, at mange tandlæger laver noget juks.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 09:46   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
I dag hørte jeg i radioen (fm 97,5) noget om klager over tandlæger.
Det var noget med hvor mange der klager over tandlægebehandling og, at mange, som oplever dårlig/forkert behandling ikke klager.

Er der nogen af jer der ved, om der ligger noget om det, et eller andet sted på nettet?
Er der slet ikke nogen, som også har hørt det i radioen, og er bedre til, at søge på nettet end jeg selv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 11:40   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det eneste jeg kunne finde var dette
http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/Mid.../23/153020.htm
som er mindre end en uge gammel.
et meget grimt syn

fik af vide for 11 år siden, jeg havde begyndende paradentose 3 huller og mine visdomstænder skulle ud. samt en tand skulle fjernes.
lider af angst og havde fået et chok
har været til tandlæge for et halvt år siden, hos en special tandlæge (noget man skal viseret til fra psykiatrien). Samt et yderligere tjek i denne uge.
alt ser fint ud og intet er lavet i de sidste 11 år.

en special tandlæge har fast løn, sjovt nok
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 12:57   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det eneste jeg kunne finde var dette
http://www.dr.dk/P4/Vest/Nyheder/Mid.../23/153020.htm
som er mindre end en uge gammel.
et meget grimt syn

fik af vide for 11 år siden, jeg havde begyndende paradentose 3 huller og mine visdomstænder skulle ud. samt en tand skulle fjernes.
lider af angst og havde fået et chok
har været til tandlæge for et halvt år siden, hos en special tandlæge (noget man skal viseret til fra psykiatrien). Samt et yderligere tjek i denne uge.
alt ser fint ud og intet er lavet i de sidste 11 år.

en special tandlæge har fast løn, sjovt nok
Det jeg hørte i radioen var om danske tandlæger.

Min kindtand, som skal have lavet en rod-amputation, skal laves hos en special-tandlæge, som min egen tandlæge har henvist mig til.

Jeg ved ikke, om alle specialtandlæger har fast løn, men jeg ved, at jeg selv skal betale for behandlingen hos special-tandlægen, mellem 3.500 og 5.000 kr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 13:26   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg har tandlæge i Sverige, dels er de billigere, dels overbehandler de ikke.

Men jeg blev da noget overrasket da jeg hørte at rodbehandling kun udføres sparsomt.
Jeg flækkede en kindtand for mange år siden og fik krone på i Danmark, idet jeg var syg og indlagt på hospital og ikke magtede at tage to gange til Sverige.
Tanden isner i perioder pga det stykke tand der mangler under tandkødet... altså noget man ikke lige kan gøre noget ved.

Tandlægen i Sverige siger at sådan en tand, som har en fin nerve uden problemer, burde være trukket ud og erstattet med implantat... han siger at rodbehandling ikke altid er det gode, for sundheden generelt, samt at den samlede pris på implantat havde været billigere end kronen og de ekstra gange jeg er kommet for at få smertelindrende behandling.

Det er åbenbart en ny trend, for hører det efterhånden ofte... og ja, jeg ser det logiske i det... en tand der er faldefærdig, og som kan blive ved med at irritere... måske er det bedre den ryger ud til fordel for et inplantat,der på sigt kan bære bro mm.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2013, 23:21   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg har tandlæge i Sverige, dels er de billigere, dels overbehandler de ikke.
Jeg synes nu heller ikke, at min (danske) tandlæge overbehandler.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Men jeg blev da noget overrasket da jeg hørte at rodbehandling kun udføres sparsomt.
Jeg forstår ikke helt hvad du mener med, at en rodbehandling kun udføres sparsomt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg flækkede en kindtand for mange år siden og fik krone på i Danmark, idet jeg var syg og indlagt på hospital og ikke magtede at tage to gange til Sverige.
Tanden isner i perioder pga det stykke tand der mangler under tandkødet... altså noget man ikke lige kan gøre noget ved.
Dette kan også ske for en tand, som ikke har krone på. Det er fordi, at tandkødet med alderen begynder at trække sig tilbage, så tandhalsen bliver blottet.
Tandlægen kan lægge en stribe plastfyldning oppe langs tandhalsen.
Min erfaring er, at isningerne stopper efter noget tid, iflg. min gamle tandlæge er det fordi, at nerven beskytter sig selv indefra.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Tandlægen i Sverige siger at sådan en tand, som har en fin nerve uden problemer, burde være trukket ud og erstattet med implantat... han siger at rodbehandling ikke altid er det gode, for sundheden generelt, samt at den samlede pris på implantat havde været billigere end kronen og de ekstra gange jeg er kommet for at få smertelindrende behandling.
Hvorfor bør en tand, som har en fin nerve uden problemer, dog trækkes ud og erstattes med et implantat?

Jeg ved, at mange alternative behandlere ikke ser med milde øjne på en rodbehandling, men alternativet er jo, at trække tanden ud.
Mig bekendt koster et implantat et sted mellem 10.000 og 20.000 kr., en krone koster max. 5.000 kr.
Lige nu har jeg et overslag liggende fra tandlæge, som bl.a. omfatter en porcelænskrone til 4.600 kr.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er åbenbart en ny trend, for hører det efterhånden ofte... og ja, jeg ser det logiske i det... en tand der er faldefærdig, og som kan blive ved med at irritere... måske er det bedre den ryger ud til fordel for et inplantat,der på sigt kan bære bro mm.
En bro=flere porcelænskroner som sidder sammen. En bro behøver ikke noget til at bære den, udover de tandrødder ( med lidt tand eller plastopbygning) som den skal sidde på, selvfølgelig.
En delprotese kan hægtes fast på et implantat, men den kan også hægtes fast på en porcelænskrone.

Jeg har selv mange rodbehandlede tænder, en del af dem har kroner på.
Ud af mine mange rodbehandlede tænder er der kun en, som er blevet rodbehandlet igen.
Af dem jeg har kroner på har jeg kun mistet 2 (kindtænder), sandsynligvis fordi jeg ikke har været grundig nok med tandbørsten.

Jeg var 15 år første gang jeg fik rodbehandlet en tand, og fik en krone på.
Nu er jeg næsten 50, og denne tand har en enkelt gang, for mange år siden, været faldet af, og blev limet på igen. Ellers har jeg aldrig haft problemer med denne tand/krone.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tv-avisen eller nyhederne peter1974 Spørgsmål ang fleksjob 13 03-09-2009 16:01
nyhederne.tv2 z80 Politik og Samfund 5 17-08-2009 12:15
DR Kontant/Nyhederne kitter Politik og Samfund 7 30-01-2008 19:38
alle læger, sygeplejersker og tandlæger deler informationer om dig. Stella Politik og Samfund 9 03-01-2008 22:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension