K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-10-2010, 08:57   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
"Aktivering af syge duer ikke"

Dagens artikel i Kristelig Dagblad m. link:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...article_page=1

Det kommer jo næppe bag på nogen herinde, men alligevel rart at Rambølls har spurgt knap 5.000 sygemeldte i flere kommuner på jobcentre og fremkommer m. en konklusion, man genkende. Bent Bøgsted, DF mener dog det modsatte, hvilket han har fået bekræftiget fra jobcentrerne. Beskæftigelseminister Støjberg glimrer ved sin manglende stillingtagen.
S og SF arbejdsmarkedsordførere mener, det er en fiasko. Bettina Post, DK soc.rådgiverforening efterlyser beskæftigelsesminister træder frem og melder ud.

Ja, det gør vi syge også!

Og videre kører tv-kampagnen på TV2: "Syg med job"
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 09:31   #2
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jep, så kom TV2 også på banen.

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/34331473/

Her kl. 9.00 var der et indsslag hvor Bent Bøgsted og 'Støjsenderen' var inde og kommentere på undersøgelsen. Det morsomme var Betina Post reaktion på Inger Støjbergs udmelding om at de ville gå ind og kigge på lovgivningen omkring aktivering og samtaler med de langtidssygemeldte.

Betina Post så temmelig skeptisk ud i ansigtet og hun sagde da også at hun jo skulle være positiv ..... Ja, jeg er da også spændt på hvilken kanin 'Støjsenderen' så vil hive op af hatten!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 09:34   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Så kom Støjberg på morgenTv (TV2), hvor hun jo selvfølgelig fremhævede de tilfælde, hvor det havde virket. Hvor mange skal hun lade være usagt. Hun forskikrede dog presset fra TVjourn., at hun som beskæftigelseminister ville forholde sig til sagen. Men hvordan og hvorledes blæser i vinden. Bøgsted var m. fra telefon og havde samme holdning, ja, Støjberg sagde, de var enige.

Bettina Post understregede, at de jo var blevet advaret om det uhensigtmæssige i denne lovgivning foranlediget af Arbejdsmarkedsstyrelsen og K.Hjort Frederiksen kæmpebrøler i hans tid, som beskæftigelsesminister. Hvor også han brød loven, vildledte Folketinget, skjulte oplysninger, slettede belastende dokumenter ect. Alt dette kan genhøre via Tynnell flotte radiojourn.arbejde, som han modtag Cavlingprisen 2009 for på dette link:
http://www.dr.dk/P1/orientering/Tema...02114654_1.htm
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 10:52   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Har lige været inde og kigge på Folketinget.dk, og flg. partier: Venstre, Dansk Folkeparti, Det Konservative Folkeparti, Radikale Venstre og enkelt løsgænger Anders Samuelsen, Liberal Alliance har stemt for: 63 og imod:47 fra øvrige partier. En del fra fraværende, men så "clearer" de jo stemmerne!

Hvis man har lyst til se navne på afstemning/og dermed vedtagelse af denne lov fra maj 2009 er her link:

http://www.ft.dk/samling/20081/lovfo...emning.htm#dok

Jeg har desuden en fornemmelse af tid. nævnte undersøgelse fra Rambøll har været Beskæftigelseministerens genskab et stykke tid. Men kan ikke finde eksakt dato el. selve undersøgelsen via søgning på Beskæftigelsesministeriet hjemmeside el. Rambøll. Er der nogen har har viden om dette?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 13:09   #5
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
her er den fra rigsrevisionen

http://www.rigsrevisionen.dk/media%2...29/01-2010.pdf

http://www.rigsrevisionen.dk/media%2...29/01-2010.pdf

Sidst redigeret af østerbro; 18-10-2010 kl. 15:54. Årsag: rettet i link
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 13:38   #6
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak til Østerbro

Men linket virker desværre ikke. Gider du at forsøge igen el.? Har selv forsøgt på deres hjemmeside.

Kan andre hjælpe m. oplysning om tidspunkt for Rambøll evaluering, dvs. hovrnår den var færdig? Og hvordan man får fingerne i den?
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 21:53   #7
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Lige et mega surt opstød fra min side: Hvordan faen kan det være at sådan et indslag som det omkring aktivering af syge borgere der ikke virker ikke bliver sendt i nyhederne i den bedste sendetid ?

Jeg så godt nok ikke nyhederne kl. 18.30 over DR, da jeg sad midt i en vigtig telefonsamtale; men jeg så da både nyhederne kl. 19.00 over TV2 og Nyhederne på DR kl. 21.00 og der blev der ikke nævnt et kuk om det!

Jeg kan sq da godt forstå at den arbejdende del af befolkningen tror at vi har velfærd her i DK, for de orker da ikke at sidde og surfe rundt på nettet alle mulige steder for at holde sig orienterede, når de har været på arbejde hele dagen, skal lave mad osv.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2010, 23:45   #8
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Jeg får godt nok kvalme når jeg ser den reklame med "syg med job".
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 00:43   #9
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh ja, adbib, jeg er godt nok glad for at jeg, trods alt, har så meget selvkontrol at jeg ikke følger mine impulser, for så var jeg helt bestemt kommet til at smadre tossekassen med min gode gamle smedejernsstegepande pga den kampagne
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 01:02   #10
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
haha hyanna... smid den hellere rundt i luften på jobcenteret..hihi..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Politisk aftale om en "bedre" indsats for syge gunvor Politik og Samfund 6 12-11-2010 08:24
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"Syge" omgivelser - ikke syg befolkning zuza Politik og Samfund 2 04-06-2008 12:32
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension