K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2011, 09:29   #11
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Man bliver på samme sats,der har jeg været i 6-7 år
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2011, 09:51   #12
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Du skal regne din indtægt ud for 13 uger og så dividere med 3 så får du det beløb pr. md.

Der er ikke kun 4 uger i en md. mener der er 4 md om året hvor der er 5 uger i en md.
Den mest sikre udregning er :

3485 kr. pr. uge x 52 uger : 12 måneder = 15.102 Kr.

At Devi ligger på en lavere sats, kan skyldes at Devi har arbejdet 30 timer i et tidligere job,
altså været deltidsansat.

Men jeg synes det er underligt, hvis ovenstående er rigtig,
da Devi har været i et revalideringsforløb,
for kan man være på en revalideringsydelse svarende til 30 timers sats,
af den fulde sats ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2011, 18:55   #13
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Men jeg synes det er underligt, hvis ovenstående er rigtig,
da Devi har været i et revalideringsforløb,
for kan man være på en revalideringsydelse svarende til 30 timers sats,
af den fulde sats ?
Så vidt jeg ved har revalideringsydelse kun en sats...hmmm
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2011, 01:55   #14
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
Min veninde sendte mig en mail - og et link. Måske kan andre bruge den viden.


http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/...eldsregler.pdf

Vigtigt at vide hvis du skylder penge..

Jeg har fået nogle link ang skatte restancer og indrivelse af gæld ...

Og må indrømme at jeg aldrig havde hørt om de regler før men at de i den grad kan komme til nytte for os der har gæld til skattevæsnet og som er på den ene eller den anden overførselsindkomst..

Jeg vil opfodre alle der betaler penge tilbage til skat eller som har et lavt fradrag pga skatteopkrævning at læse det og evt sende det til deres lokale skattekontor ....
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2011, 16:07   #15
Devi
Føler sig hjemme på K10
 
Devis avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Randers
Alder: 51
Indlæg: 25
Styrke: 14
Devi er ny på vejen
Efter at have startet denne tråd blev jeg nysgerrig efter hvordan kommunerne egentlig udregner ens ledighedsydelse (højeste eller laveste sats) og fandt i dag Arbejdsmarkedsstyrelsens vejledning om ledighedsydelse mv. (VEJ nr. 96 af 16. november 2010.

Jeg citerer:
"Ledighedsydelsen udgør et beløb, der svarer til, hvad personen i gennemsnit har haft i arbejdsindtægt eller indtægt, der træder i stedet for arbejdsindtægt i de forudgående 3 måneder fx arbejdsindtægt fra den 15. juli til og med den 14. oktober. Ydelsen kan dog højest udgøre 91 pct. (3.420 per uge i 2010) og mindst 82 pct. (3.085 per uge i 2010) af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb.

I beregningen af ledighedsydelsen medregnes alle arbejdsindtægter og indtægter, der træder i stedet for arbejdsindtægter, der er indkomstskattepligtige. Hvis der under det tidligere ansættelsesforhold er givet fri bil, fri telefon, fri kost og logi mv., medregnes værdien ved beregningen af ledighedsydelsen med den skattepligtige værdi af pågældende ydelse, som skattemyndigheden har fastsat.

I beregningen indgår også andre indtægter, som er indkomstskattepligtige fx arbejdsløshedsdagpenge, sygedagpenge, kontanthjælp mv.

Hvis personen har modtaget ydelser under revalidering eller orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov, indgår disse ikke i beregningen af ydelsens størrelse. Det vil sige, at de er døde perioder i forhold til beregning af ledighedsydelsen. 3-månedersperioden forlænges med det antal måneder, hvor personen har modtaget ydelser under revalidering og orlovsydelse efter lov om børnepasningsorlov.

Det betyder, at for en person, der har været deltidsbeskæftiget og derefter er i revalidering inden visitation til et fleksjob, bliver ledighedsydelsen beregnet på baggrund af arbejdsindtægten ved deltid. Det samme gør sig gældende, hvis personen har modtaget kontanthjælp inden revalidering forud for visitation til fleksjob. Dette fremgår fx af Ankestyrelsens Principafgørelse A-13-05."

Det aktuelle for mig tror jeg er det der står i sidste afsnit: Har personen været deltidsbeskæftiget og derefter er i revalidering inden visitation til et fleksjob, bliver ledighedsydelsen beregnet på baggrund af arbejdsindtægten ved deltid.

Min sidste ansættelse inden min sygemelding var ganske rigtigt en deltidsansættelse - et vikariat på 30 timer ugentligt hvor jeg fravalgte supplerende dagpenge for ikke at bruge af min dagpengeperiode.

Men...så vidt jeg læser teksten står der også at sygedagpenge tæller som indtægt og som fuldtidsforsikret hos A-kassen lå der mellem vikariatet og min revalidering en periode med 2 måneders højeste dagpenge og ca. 1½ sygedagpenge.

Betyder det at jeg burde brokke mig og bede om at få den højeste ledighedsydelse? Eller er der ikke noget at komme efter?

Til gengæld er det stadig ikke lykkedes mig at finde noget sort på hvidt jeg kan slå SKAT i hovedet med og slippe for at betale restskat til jeg kommer i fleksjob. Men jeg leder videre....
Devi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2011, 17:51   #16
busser24
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2010
Lokation: Frederiksberg
Indlæg: 30
Styrke: 14
busser24 er ny på vejen
Dit rådighedsbeløb i 2011 er ca. 5200 kr - læs side 3 i flg. link -

http://www.ladk.dk/dine_rettigheder/...eldsregler.pdf
busser24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til ledighedsydelse og efterløn Senna Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 02-09-2013 19:12
Øv, øv feriepenge og restskat :-( frup Alt det andet 12 22-03-2013 14:10
Spørgsmål ang hvilken sats af ledighedsydelse pippi75 Spørgsmål ang fleksjob 17 07-02-2013 17:07
Restskat Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-03-2011 07:14
Hjææælp restskat Linuzmor Alt det andet 12 31-01-2011 15:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension