K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2011, 23:41   #11
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Popiae.
De har vurderet at min sag ikke er tilstrækkeligt oplyst i de lægelige akter. Især forholder det sig sådan at de ikke har indhentet oplysninger om mit funktionsniveau, ved ophør af medicinsk behandling.

I korte træk. Jeg har nogle sygdomme som rammer mine øjne.
Den ene er ganske kendt nemlig grøn stær, som ubehandlet kan føre til blindhed. Og jeg har desværre allerede mistet stort set hele synet på det ene øje, og temmelig meget af synsfeltet på det andet øje.
Den anden sygdom rammer primært mine øjenlåg. Uden behandling kan jeg slet ikke åbne øjnene og er helt blind. Faktisk har jeg levet 9 mdr. som helt blind, inden jeg kom i behandling for denne sygdom. 9 mdr. hvor jeg kun kom uden for døren, når jeg havde indkøbshjælp, eller havde ledsager via ledsagerordningen. Endvidere havde jeg hjælp til at læse post, og sortere vasketøj.

Men kommunen og siden det social nævn, har afgjort at man ikke kan tage stilling til om blindhed vil føre til en væsentlig nedsættelse af funktionsniveauet før tilstanden foreligger, og først derefter foretage en konkret og individuel vurdering.

Men altså jeg har ikke set at man noget sted beder diabetes, epilepsi pt. ect. stoppe med deres behandling, for at kunne vurdere konsekvenserne, hvis de ophører med medicin. Alligevel kan man godt skynde på deres vegne.

Så nu afhænger det selvfølgeligt af at mine læger får beskrevet konsekvenserne ved ophør af medicin.

Du skriver at din egen sag har været i ankestyrelsen siden marts 2010. Det tog 10 mdr. før jeg fik en afgørelse derfra, så mon ikke du også snart kan se frem til en afgørelse. Det burde jo ikke tage længere tid, blot fordi det er en fratagelses sag, tværtimod.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Patient uddannelse, Gigt Tv joka Et godt link! 0 19-02-2013 15:47
AFVIST som Patient på sygehus MissSwitchie Politik og Samfund 12 04-07-2012 12:04
patient bogen buster Dit og Dat 22 04-11-2009 16:22
Patient rettigheder i EU buster Alt det andet 2 25-11-2008 18:31
Lidt historie: Fra dåre til patient. Stella Politik og Samfund 7 10-10-2007 17:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension