K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2014, 00:03   #1
Tæven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tæven er ny på vejen
Start midt i måneden og ferie

Hej

Jeg er netop - langt om længe - startet i et puljefleksjob. Altså jeg får løn for de 14 timer jeg kan arbejde i mit fleksjob fra arbejdsgiveren og de får løntilskud fra kommunen. Mine timer fordeles over 4 dage og ikke 5. Nå men frem til mit spørgsmål...

Jeg er startet her den 12. juni 2014 og er derfor noget i tvivl om hvordan min udbetaling ser ud i juli og august måned.

Er der en der kan hjælpe mig med, at regne dette ud?

Jeg får 138,- i timen for de 14 timer + et års-tillæg på 2313,-. min pension er på 15,50%. Jeg er på ledighedsydeles nu (kontanthjælps-sats forsørger). Jeg skal have ferie i uge 27 og skal vel så have ledighedsydeles denne ene dag og ingen løn eller hvad?

Derudover, så er jeg meget i tvivl om udbetalingen i august?
Jeg har, som sagt, ferie i uge 27 og da virksomheden har lukket i uge 29 og 30 - så kommer der 2 fulde uger der - hvad skal jeg så have fratrukket i juli?
Er meget i tvivl om hvordan "ferien" opgøres, da jeg arbejder 4 dage om ugen og ikke 5. Uge 27 gå jo over juni og juli - så jeg bliver vel ikke trukket for 1 i juni og 4 i juli eller hvad?

Jeg har ingen feriepenge opsparet og formoder derfor jeg skal søge om ledighedsydeles eller hvad?

Hvad sker der i fremtiden, når jeg ønsker lidt ferie?

På forhånd mange tak
Tæven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 00:56   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Går ud fra du får månedsløn ?
For så følger du reglerne for månedslønnede.

Få din fagforening til at hjælpe dig med den rigtige udregning, for jag kan godt se det er svært at holde tungen lige i munden i forhold til det regnestykke, og nu hvor det er helt nyt.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 11:18   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
udregningen skal nok komme fra en anden bruger det vil jeg ikke give mig ud i men du får ikke løn som du skriver det var gammel ordning i dag får du løn fra firmaet for dine effektive timer og med din løn så får du så flexlønnen fra kommunen fratrukket 30% af hvad du har tjent på arbejdet
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2014, 12:10   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan læse om ferie og fleksjob her på jobnet - måske det beyser nogle af dine spørgsmål

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...else+ved+ferie

og borger.dk

https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx

http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...sjob-og-ferie/

Sidst redigeret af stampe; 14-06-2014 kl. 15:28.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 00:17   #5
Tæven
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-02 2011
Indlæg: 4
Styrke: 0
Tæven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Går ud fra du får månedsløn ?
For så følger du reglerne for månedslønnede.

Ja, jeg er månedslønnet - da jeg er kontoruddannet, så følger jeg funktionærloven

Få din fagforening til at hjælpe dig med den rigtige udregning, for jag kan godt se det er svært at holde tungen lige i munden i forhold til det regnestykke, og nu hvor det er helt nyt.
Ja det er ikke nemt

Citat:
Oprindeligt indsendt af henrikb Se meddelelser
udregningen skal nok komme fra en anden bruger det vil jeg ikke give mig ud i men du får ikke løn som du skriver det var gammel ordning i dag får du løn fra firmaet for dine effektive timer og med din løn så får du så flexlønnen fra kommunen fratrukket 30% af hvad du har tjent på arbejdet
Ved ikke hvor du læser det?

Ja, jeg får løn for de 14 timer fra arbejdsgiveren og så flexløn fra kommunen

Det jeg søger svar på er:

Hvad jeg får når jeg holder ferie??

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du kan læse om ferie og fleksjob her på jobnet - måske det beyser nogle af dine spørgsmål

https://info.jobnet.dk/mit+jobcenter...else+ved+ferie

og borger.dk

https://www.borger.dk/Sider/Fleksjob.aspx

http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...sjob-og-ferie/
Mange tak, har læst , men har brug for hjælp til udregningen, da det er lidt for svær for mig
Tæven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 00:36   #6
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Men du skal så også overveje hvordan du vil placere de 15,50% du har i pensionsbidrag.
Hvis du kommer fra en anden pensionskasse har du ret til at beholde den, idet det ellers kan få store konsekvenser at skifte, efter man har en kendt nedsat arbejdsevne.
(fleksjobbere er de eneste der har den ret)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2014, 20:48   #7
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tæven Se meddelelser
Hej

Jeg er netop - langt om længe - startet i et puljefleksjob. Altså jeg får løn for de 14 timer jeg kan arbejde i mit fleksjob fra arbejdsgiveren og de får løntilskud fra kommunen. Mine timer fordeles over 4 dage og ikke 5. Nå men frem til mit spørgsmål...

Jeg er startet her den 12. juni 2014 og er derfor noget i tvivl om hvordan min udbetaling ser ud i juli og august måned.

Er der en der kan hjælpe mig med, at regne dette ud?

Jeg får 138,- i timen for de 14 timer + et års-tillæg på 2313,-. min pension er på 15,50%. Jeg er på ledighedsydeles nu (kontanthjælps-sats forsørger). Jeg skal have ferie i uge 27 og skal vel så have ledighedsydeles denne ene dag og ingen løn eller hvad?

Derudover, så er jeg meget i tvivl om udbetalingen i august?
Jeg har, som sagt, ferie i uge 27 og da virksomheden har lukket i uge 29 og 30 - så kommer der 2 fulde uger der - hvad skal jeg så have fratrukket i juli?
Er meget i tvivl om hvordan "ferien" opgøres, da jeg arbejder 4 dage om ugen og ikke 5. Uge 27 gå jo over juni og juli - så jeg bliver vel ikke trukket for 1 i juni og 4 i juli eller hvad?

Jeg har ingen feriepenge opsparet og formoder derfor jeg skal søge om ledighedsydeles eller hvad?

Hvad sker der i fremtiden, når jeg ønsker lidt ferie?

På forhånd mange tak
Den beregning beregning KAN beregnes.. Du kan sende en mail til mig på [email protected].. Så kan jeg beregne både skæv start i fleksjobbet og ferien..
MEN hav lidt tålmodighed.. Jeg er ret ophængt med beregninger lige pt

Når du får ferieledighedsydelse, så vil du få samme sats som du kom fra inden jobbet når det er så nyt..

Mvh Mikael
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension