K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2014, 10:34   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Feriepenge og ledighedsydelse

Jeg er fyret til 1. sept og skal søge ledighedsydelse. Jeg her 3-4 ugers ferie til gode fra arbejdet, kan det bedst betale sig at afholde dem, inden jeg søger ledighedsydelse? Vil de ellers blive trukket fra, eller omreguleret, eller hvad det kan hedde, når jeg som arbejdsløs skal afholde ferie?
På forhånd tak
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 10:53   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hej

Ja det kan betale sig at holde ferie mens du er i job... da du ellers vil blive trukket krone for krone når du er ledig.

Når du er i job vil det blive dage de regner i......

Holder også selv ferie da jeg bliver ledig d. 01-10-2014 og der fortalte hende i udbetaling, at det var bedst jeg holdt min ferie inden jeg blev ledig, Ellers ville det blive trukket meget i min ledighedsydelse.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 10:56   #3
henrikb
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2014
Indlæg: 117
Styrke: 11
henrikb er ny på vejen
med 4 uger ferie så kan du også vælge at tage dem senere som en fuld måned så trækker de ikke mere end hvad du ellers ville få den måned
med det regnestykke vil du have lidt mere end hvis du bruger ferien nu på jobbet
henrikb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 11:02   #4
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Men stillingen udløber d. 31. august, så hvem skriver under? Pengene kommer først på feriekonto, når jeg er holdt.
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 11:17   #5
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Hvis

der er under 1 måned til ferie kommer pengene ca 5 dage efter man har søgt dem hos feriekonto.

Går ud fra at du er fleksjobber... så er du det..... skal du få fat i din jobkonsulent ..... sige at du holder ferie fra dato dit og til dato dut.

Så sender jobkonsulent nogle parpir til dig som du skal udfylde... og der vil også være noget parpir som arbejdsgiver skal udfylde..... arbejdsgiver skal bla. skrive under på at du ikke får løn under ferie.

Men start med at snakke med jobkonsulent og få sendt bud efter dine feriepenge fra feriekonto.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 12:28   #6
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Mange tak ;-)
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 13:14   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er vel tale om ferie, du har optjent i året 2013 og som er til afvikling efter 1. maj 2014?
Du skal i givet fald aftale ferien med din arbejdsgiver.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2014, 18:31   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Ja det kan betale sig at holde ferie mens du er i job... da du ellers vil blive trukket krone for krone når du er ledig.

Når du er i job vil det blive dage de regner i......

Holder også selv ferie da jeg bliver ledig d. 01-10-2014 og der fortalte hende i udbetaling, at det var bedst jeg holdt min ferie inden jeg blev ledig, Ellers ville det blive trukket meget i min ledighedsydelse.
Ej.. Det er lige omvendt.. I job = modregnet i kroner.. Ledig = dag for dag
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 08:41   #9
Oline
Elsker at være her på K10
 
Olines avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2013
Indlæg: 76
Styrke: 11
Oline er ny på vejen
Okay kan se der ikke bliver svaret på HVIS man holder ferie i sin ledighed - Beklager, men jeg er godt nok rasende da jeg virkelig har svært ved at se man skal straffes fordi man har tjent feriepenge i et job, men sådan et det jo blevet..

NEJ det kan IKKE betale sig - Kan godt se nogen mener det kan svare sig at holde sin ferie, MEN jeg har lige på penge lommen mærket at det kan det faktisk ikke!

Jeg har fået knap 5200 udbetalt for 9½ arbejdsdag og er blevet modregnet stort set det meste af beløbet fordi mine feriepenge lød på små 10800 brutto, ergo så har jeg ikke engang fået udbetalt for 3 uger 4800, det er små 2000 kr. mindre end jeg ville have fået HVIS IKKE jeg havde holdt mine 9½ dags ferie.

Jeg er fandme skuffet og sur, for mit vedkommende VIL jeg ikke mere holde ferie med feriepenge når jeg er arbejdsløs!

Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Ej.. Det er lige omvendt.. I job = modregnet i kroner.. Ledig = dag for dag
Nej de tager dine feriepenge og ser hvad den er brutto i ALT og trækker det fra de 15.700,- kr om md - ikke fra dag til dag
Oline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2014, 09:39   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Oline Se meddelelser
Okay kan se der ikke bliver svaret på HVIS man holder ferie i sin ledighed - Beklager, men jeg er godt nok rasende da jeg virkelig har svært ved at se man skal straffes fordi man har tjent feriepenge i et job, men sådan et det jo blevet..

NEJ det kan IKKE betale sig - Kan godt se nogen mener det kan svare sig at holde sin ferie, MEN jeg har lige på penge lommen mærket at det kan det faktisk ikke!

Jeg har fået knap 5200 udbetalt for 9½ arbejdsdag og er blevet modregnet stort set det meste af beløbet fordi mine feriepenge lød på små 10800 brutto, ergo så har jeg ikke engang fået udbetalt for 3 uger 4800, det er små 2000 kr. mindre end jeg ville have fået HVIS IKKE jeg havde holdt mine 9½ dags ferie.

Jeg er fandme skuffet og sur, for mit vedkommende VIL jeg ikke mere holde ferie med feriepenge når jeg er arbejdsløs!
Hej. Du skrev du blev ledig til september så jeg kan ikke få dit indlæg til at passe ?

Ved ledighed=dagpenge modregnes feriepenge dag for dag som mik 16 skrev.
"Ej.. Det er lige omvendt.. I job = modregnet i kroner.. Ledig = dag for dag"

Ved ledighed og på kontanthjælp er reglerne anderledes.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension