K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2009, 17:39   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helene er det ikke familieydelse og børnetilskud du får den 20 januar ?

Det gør jeg også men jeg får så også penge den 16 dec fordi det passer med tiden for min skilsmisse og resultation fra amtet , så det er altid den 16 juni og den 16 dec de kommer (det er for et ½ år )
  Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 21:02   #22
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
det er børnepenge fra faren jeg får i dec. Alm børnecheck får jeg også i januar
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 21:32   #23
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Lige for at "føle" med din eksmand (og din fars børn), så er det ganske naturligt, at såfremt man kommer på kontant hjælp (som han vel gør), så betaler kommunen ens børnebidrag (derfor vil jeg også gerne på kontant hjælp end ingenting). Så helt "synd" for ham er det nu ikke.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 22:30   #24
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Lige for at "føle" med din eksmand (og din fars børn), så er det ganske naturligt, at såfremt man kommer på kontant hjælp (som han vel gør), så betaler kommunen ens børnebidrag (derfor vil jeg også gerne på kontant hjælp end ingenting). Så helt "synd" for ham er det nu ikke.

Kh. EE
Uanset om far'en til Helenekr's børn kommer på kontanthjælp eller ej, så kommer han selv til at betale børnepengene, før eller senere.
Hvis far'en ikke betaler børnepengene til kommunen (som udbetaler dem mor'en) så vil kommune inddrive pengene via SKAT, som far'en så kan få en afdragsordning med.

Man slipper IKKE for at betale bare fordi man kommer på kontanthjælp.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2009, 23:29   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtigt jeg kender folk på kontanthjælp der troligt betaler børnepenge ud af deres kontanthjælp hver måned ..

Så kontanthjælp er ikke nogen fordel ..
  Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 02:51   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo det er det Hejdien...altså de penge jeg får i Januar. Troede bare lige et kort øjeblik i glædens rus, at dét også var noget man kunne lave lidt om på, hehe....

Enteneller, mine børns Far kommer vist aldrig på kontanthjælp, og har heller aldrig prøvet det selvom han jo oprindeligt kommer fra Libanon og statistisk set BURDE have prøvet det mindst én gang i sit liv. Nu er han så dansk statsborger, og kan iøvrigt dårligt holde ferie, fordi han længes tilbage til jobbet inden der er gået en uge. Og de gange hvor han har været opereret (3xbrok, og spring finger) har han siddet troligt inde på hans arbejde, selvom han så var sygemeldt
Så hans helbred skulle da skrante alvorligt, og nærmest uhelbredeligt før end han røg på dén ydelse.
- og så betaler han ydermere også børnebidrag til to ældre børn fra tidligere ægteskab, så en pæn del af lønnen går vist til ungerne

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 04:01   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
helenekr...du kan læse lidt her om børnebidrag og hvad og hvordan...

Det er godt nok Odense kommune men de generalle regler gælder for alle kommuner..

http://www.odense.dk/Topmenu/B%C3%B8...rnebidrag.aspx


Ansøg kommunen om udbetaling af manglende ægtefælle-, børnebidrag mv...

Har du printer...så kan du printe dette skema ud som gælder for københavn og gå op med det til kommunen https://www.oib.dk/home/kommune/stam...EntityCode=101

Jeg fandt skemaet her https://www.borger.dk/selvbetjening/...aspx?sbid=8656
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 11:01   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak Web, det letter da 'arbejdet' noget. Springer straks op til overboen og låner printeren. Dejligt!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 14:03   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og så fik jeg afleveret ansøgningen.

Der er ca 3 ugers behandlingstid, men hun mente det ville falde på plads inden jul.

Jeg ved så ikke om jeg får beløbet helt tilbage fra 1 August, eller kun for December. Hende der stod i modtagelsen viste ikke lige noget om børnebidrag, så hun kunne ikke svare mig...

Men ok, bare jeg så får for December, så er det også fint. Så er julen da reddet.

Sikke et møgvejr jeg kom ud i.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-11-2009, 16:17   #30
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
heleneKr deter ikk vejrt der er noget i vejen med ,man skal bare være klædet på til det du vil helt sikkert få fra 1 august
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen.....Nogen erfaringer? ladytass Alt det andet 13 20-07-2012 15:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Er der nogen der har erfaringer med Refleks charho Alt det andet 8 27-06-2010 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension