K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-04-2010, 16:42   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg er også helt tabt i pløjeren.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 17:00   #22
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Hæ hæ jamen nu må jeg så indrømme at jeg er blank!
Hvad er en § 17 der IKKE er på det foreliggende? Hvis din sagsbehandler har indstillet dig, burde det da være en § 18?

Men der er måske nogen herinde der kan oplyse mig?
Jeg siger heller ikke det er normalt, men har alså snart fået sygedagpenge i et helt år efter de 52 uger og min sag er ikke færdig og der bliver hentet flere oplysninger
efter den kom til social service. så er den røget tilbage til jobcenter efter flere oplysninger og skal så tilbage igen.
det tager nok et halvt år endnu.
Så man kan sige det er blevet til en §18, men det er alså en §17
men i en anden tråd vil du have jeg skulle på kontanthjælp, fordi en kommune ikke gør deres arbejde.
har været arbejdsprøvning og 5 læger bag mig med ingen behandlingsmuligheder og ubetydelig erhvervsevne. En lægekonsulent kan ikke bedømme mine behandlingsmuligheder fordi der mangler et billede af en mr scaning.
Men en lægekonsulent ved sikkert bedre end 5 speciallæger omkring en hjerneskade.

Men får alså stadig sygedagepenge og vil foresat få det.

er det underligt man bliver træt af dette system og især lægekonsulenter som tror de er konger. Har brugt et halvt år på et skrive 3 liner om de manglende oplysninger. Det er det eneste som kommunen mangler.
ellers skriver de selv alt er formåles løst, samt anden aktør
har gjort alt hvad kommunen har bedt om og har en 7 siders arbejdsprøving og hvor jeg bliver rost for min indsats.
konklusion har ingen ydeligere tiltag til en stabil tilknytning til arbejdsmarkedet.
sagsbehandler og anden aktør kan jeg kun rose.
Har altid været i arbejde, men måske opgive i 2008, men har 7 års lægeudredning bag mig.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-04-2010 kl. 17:26.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 17:44   #23
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Okay så tror jeg, at jeg er mere med...
Altså, du søgte en § 17, da dine sygedagpenge var ved at udløbe, og nu kører du vel på pensionsforlængelsen? (hvilket man godt kan, så har i hvert fald ikke i den sammenhæng ment at du skulle til kontanthjælp).
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 17:56   #24
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Okay så tror jeg, at jeg er mere med...
Altså, du søgte en § 17, da dine sygedagpenge var ved at udløbe, og nu kører du vel på pensionsforlængelsen? (hvilket man godt kan, så har i hvert fald ikke i den sammenhæng ment at du skulle til kontanthjælp).
Ja sådan kan man også beskrive det. Men det er min sagsbehandler som spurgte om det et par dage før de udløb.
Har heller ingen mulighed for kontanthjælp og slet ikke nu.
har nemlig fået medhold af min forsikring og med renter fra egne penge, får jeg hvad en pension giver.
Men synes godt nok man ser sager, som løber i langtid uden der sker noget.
der er faktisk intet sket i min siden juli 2009.
Jeg har været i arbejdsprøvning og har lægernes ord inden de 52 uger.
ergo skal en lille detalje tage måske langt over et år.
plus jeg kan stadig ikke være sikker på at få pension.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 18:11   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, men er det ikke kun hvis det er en §18, at man kan gøre dette uden tidsfrist?
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 18:29   #26
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg mener faktisk godt, at pensionsnævnet også kan bede om flere oplysninger i § 17 sager... men så skal det være dem selv der får dem fremskaffet. Men er indrømmet ikke helt sikker.
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2010, 18:41   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Jeg mener faktisk godt, at pensionsnævnet også kan bede om flere oplysninger i § 17 sager... men så skal det være dem selv der får dem fremskaffet. Men er indrømmet ikke helt sikker.
det er det som er sket i min sag. eller den sagsbehandler som skal skrive indstillingen. fordi netop den lille detalje med lægekonsulenten kan påvirke min sag. selvom om 5 læger og en arbejdeprøvning tydelig og klart viser pension er den eneste mulighed.
Det synes jeg så er helt i orden.
Men hvis jeg ikke havde sagt ja, kunne jeg stå uden en krone i dag og sige buh. for når en lægekonsulent kan være så lang tid om at skrive en 3 liner.
resten der er skrevet er bare en oversættelse af hvad lægerne har skrevet. selvom de har skrevet på dansk og selv oversat fra latin
hvor lang tid kunne resten så ikke tage. når man ikke koster kommunen en krone

Der mangler helt klart et langt større samarbejde mellem lægerne og kommunen
især når man har en sjælden sygdom.
man bliver en lus mellem to negle

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-04-2010 kl. 18:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udd. på revalidering eller su eller????? Siv Alt det andet 13 13-01-2011 13:46
Falck tjener penge på dagpengestop buster Politik og Samfund 7 24-11-2010 01:37
Købt eller Solgt?? Skal jeg gine eller gæde? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-01-2008 02:15
År eller måneder - kommune eller sundhedsvæsen zuza Det er da strengt ! 3 12-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension