K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 18:43   #1
gøje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
gøje er ny på vejen
Hvordan søger jeg om liggende transport til arbejdsprøvning?

Hej

Jeg er smertepatient og jeg kan ikke sidde ned. Jeg er i øjeblikket i behandling på Den Private smerteklinik i Herlev, og for at komme derud ligger jeg enten på bagsædet af en taxa eller hvis jeg er heldig på bagsædet af en af mine pårørendes biler. Jeg er ved ansøge om hjælp til transportudgifter til og fra behandling det hjælper socialrådgiveren fra smerteklinikken mig med.
Når jeg skal til behandling på Rigshospitalet eller andet hospital så får jeg liggende transport.
Jeg er ved at søge om førtidspension. Jeg har fået af vide at jeg skal i arbejdsprøvning når min behandling på Den private smerteklinik er færdig. Min socialrådgiver på kommunen har fortalt mig, at jeg skal ansøge om transport (liggende) taxa? når jeg skal i arbejdsprøvning. Hun har ligeledes fortalt mig at hun ikke ved hvordan jeg skal søge om denne transport. Hun henviser til at det kan jeg få hjælp til af socialrådgiver på den private smerteklinik. Socialrådgiver på Den Private Smerteklinik ved heller ikke "hvilke paragraffer" jeg skal søge, eller hvordan jeg skal gøre.
Jeg er helt med på at jeg skal i arbejdsprøvning for at min førtidspension-ansøgning kan afgøres, men jeg helt på glatis i forhold til hvad jeg nu skal gøre for at være sikret transport til denne arbejdsprøvning.
Er der nogen herinde der ved hvordan man gør?

Venlig Hilsen Gøje
gøje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 18:48   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Med lidt goodwill fra din sagsbehandler, kan hun bevilge dig Taxa kørsel frem og tilbage, så kan du jo ligge ned som du plejer, svære behøver det ikke at være

Måske er det ikke det mest behagelige, men hvis det kan spare dig for en masse bøvl, så kan det jo være en mulighed.

Flere jeg kender bliver transporteret af falck, men de har vist også abonnement.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 19:41   #3
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøje Se meddelelser
Hej
Jeg er helt med på at jeg skal i arbejdsprøvning for at min førtidspension-ansøgning kan afgøres
Hvorfor er du helt med på det?
Er det en § 18 ansøgning?

...lyder da mere, som om en hjemmearbejdsprøvning, hvis overhovedet, ville være på sin plads...

Lyder ikke som en god idé, at kante sig ind på bagsædet af en privat bil eller taxa - naturligvis afhængig af dine diagnoser...

...abonnement på Falch, som Helene nævner, lyder langt mere helbredsmæssigt betryggende.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 19:55   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøje Se meddelelser
Hej

Jeg er smertepatient og jeg kan ikke sidde ned. Jeg er i øjeblikket i behandling på Den Private smerteklinik i Herlev, og for at komme derud ligger jeg enten på bagsædet af en taxa eller hvis jeg er heldig på bagsædet af en af mine pårørendes biler. Jeg er ved ansøge om hjælp til transportudgifter til og fra behandling det hjælper socialrådgiveren fra smerteklinikken mig med.
Når jeg skal til behandling på Rigshospitalet eller andet hospital så får jeg liggende transport.
Jeg er ved at søge om førtidspension. Jeg har fået af vide at jeg skal i arbejdsprøvning når min behandling på Den private smerteklinik er færdig. Min socialrådgiver på kommunen har fortalt mig, at jeg skal ansøge om transport (liggende) taxa? når jeg skal i arbejdsprøvning. Hun har ligeledes fortalt mig at hun ikke ved hvordan jeg skal søge om denne transport. Hun henviser til at det kan jeg få hjælp til af socialrådgiver på den private smerteklinik. Socialrådgiver på Den Private Smerteklinik ved heller ikke "hvilke paragraffer" jeg skal søge, eller hvordan jeg skal gøre.
Jeg er helt med på at jeg skal i arbejdsprøvning for at min førtidspension-ansøgning kan afgøres, men jeg helt på glatis i forhold til hvad jeg nu skal gøre for at være sikret transport til denne arbejdsprøvning.
Er der nogen herinde der ved hvordan man gør?

Venlig Hilsen Gøje
Den behandling på smerteklinikken? Er det planen at den skal hjælpe så meget at du ikke skal have liggende transport?
For jeg læser det sådan at du uanset hvad skal ligge ned under transport? Hvad så med andre funktioner? Hvordan er du gående, stående og siddende?

Umiddelbart lyder det jo forrykt at du skal i arbejdsprøvning!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:14   #5
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det lyder helt forkert at du skal arbejdsprøves når du skal transporteres liggende. skal du så også arbejdsprøves liggende ?

De burde kunne give dig en FP uden arbejdsprøvning, det er der da andre der er blevet.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:19   #6
gøje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
gøje er ny på vejen
Hej Førtidspensionist pr 1 Juli 2009

Ja jeg ved ikke rigtigt. Det var det hun sagde til mig: At jeg selv skulle søge om transport til arbejdsprøvning, hun sagde også at kommunen havde mere end 4700 regler og at hun ikke kendte dem alle. Det var herefter at hun, sagde at jeg skulle bede socialrådgiveren på smerteklinikken om hjælp til dette. Sociakrådgiveren på Klinikken melder pas?, det er derfor jeg spørger her om der er nogen der kender til hvilke regler der er på område, hvor jeg kan finde de paragraffer, som jeg skal søge, og hvordan jeg evt. skal gøre?, hvor ansøgningen skal sendes hen?. Jeg fik også af vide på kommunen, at jeg kunne søge om en kørselsordning til privat kørsel, men hun vidste heller ikke hvilker regler der gælder og hvilke paragraffer der gælder. Er der nogen der ved om det er samme parapraffer som ved transport til arbejdsprøvning eller om det er andre paragraffer?

Hilsen Gøje
gøje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:29   #7
gøje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
gøje er ny på vejen
Ja, jeg synes også at det er forrykt, men da jeg var ude at blive vurderet af en "Arbejdsmedicinsk " læge, så fortalte han mig også at han ville anbefale mig at jeg sagde ja tak til en arbejdsprøvning for så kunne min sag blive afgjort. Han fortalte at hvis jeg ikke kom ud i arbejdsprøvning så ville min sag kunne trække ud i årevis.Han har skrevet i min journal at han ikke kan se hvordan jegskulle kunne bevare en kontakt til arbejdsmarkedet i forhold til den helbredssituation jeg er i.

Hilsen Gøje

Sidst redigeret af gøje; 25-11-2011 kl. 20:30. Årsag: manglede underskrift
gøje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:38   #8
gøje
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-11 2011
Indlæg: 5
Styrke: 0
gøje er ny på vejen
Det er rigtigt at et abbonement på Falck lyder mere betrykkende, men der vil gå et stykke tid hvis jeg melder mig ind før jeg kan benytte et Falck-abbonement til dette. Jeg er også på kontanthjælp og det vil betyde yderligere udgigter at skulle abbonerer på Falck.

Jeg har været sygemeldt meget længe. I første omgang i 98-2000. jeg kom herefter i arbejdsprøvning og efterfølgende træning. Jeg blev efterfølgende genansat på den arbejdsplads jeg i første omgang blev sygemeldt fra. Desværre gik der kun ½ år,så fik jeg et nyt helbredsproblem.Jeg har rigtigt mange diagnoser:
1. Ryg/lændesmerter 2. hælspore på begge hæle, der er tilbagevændende hvis jeg ikke passer meget på 3. behandlet for brystcancer i 2005/6 med operation/Kemoterapi/stråler og efterbehandling. 4. slidgigt i storetæer. 5. sprængt blindtarm. 6 galdesten 7. Endometriose. 8. cyster på æggestokkene og løsnen af sammenvoksninger mellem mine tarme/organer mave/underliv samt bækkenmuskulatur. 9 behandlet for depression x 3. 10 knæopereret p.g.a slimhende vokset ind i knæet. 11 cancer i det bloddannende væv i rygmarven. jeg har ingen symptomer lige nu fra denne cancer og vil måske/måske ikke få symptomer. Det kommer an på skæbenen! 12 kronisk smertpatient.

Jeg er gående og "stående" i begrænset omfang med mange liggende pauser i løbet af en dag. Det er mere end 2 år siden jeg sidst har kunne sidde på en stol og slappe af.
Jeg kan godt komme ind og ud af en bil, det er ikke særligt bekvemt men så kommer jeg da frem til behandling og det er vigtigt for mig.
Behandlingen på smerteklinikken går ud på at lindre smerterne. De siger selv på klinikken at det funktionsniveau man har, oftes ikke vil bedres efter behandling på klinikken.

Jeg har fået en erklæring fra lægen ude på smerteklinikken på, at jeg ikke behøver at have sikkerhedssele på, når jeg ligger på bagsædet af en bil.

Hilsen gøje

Sidst redigeret af gøje; 25-11-2011 kl. 21:18.
gøje er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 20:42   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der findes jo ikke paragraffer på det glade vanvid.
Hvis din sagsbehandler synes du skal i arbejdsprøvning, så er det dæleme også din sagsbehandler der skal finde ud af hvordan. Det er slet ikke din opgave at skulle rende fra Herodes til Pilatus for at finde ud af lovgivningen, og, om der i det hele taget ER muligheder....
Det er hendes job! Kender hun ikke alle 4700 regler, så må hun henvende sig hos sine kolleger eller chef, så hun kan blive briefet på området.....

Jeg tvivler kraftigt på at der er love og paragraffer på liggende transport til arbejdsprøvning. Er man først kommet derud, så må paragraffer omkring nyttesløs arbejdsprøvning da vist træde i kraft i stedet!?

Er det kun når du skal transporteres der er et problem? Eller er du generelt så dårlig, at du heller ikke vil kunne fungerer I selve arbejdsprøvningen?

- vi har jo flere tråde herinde om liggende arbejdsprøvning, hvor folk grundet smerter må hvile meget (eller en del) under selve arbejdsprøvningen. Og jeg kunne da godt tænke mig at vide, om du skal transporteres liggende, for evt at også skulle ligge under selve arbejdsprøvningen??

Der er en bunke pargraffer om, at en arbejdsprøvning ikke må forværre din tilstand, og at en arbejdsprøvning ikke må være åbenbart nyttesløs - vil bare sikre mig at det ikke er den vej sagen skal køres.....

Liggende arbejdsprøvning......og nu også liggende transport til arbejdsprøvning. Det er jo fuldstændig latterligt!!!

Sikke noget bøvl, hvor er det dog synd du skal sådan noget i gennem, helt værdigt synes jeg sgu ikke det er.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 21:05   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøje Se meddelelser
Hej Førtidspensionist pr 1 Juli 2009

Ja jeg ved ikke rigtigt. Det var det hun sagde til mig: At jeg selv skulle søge om transport til arbejdsprøvning, hun sagde også at kommunen havde mere end 4700 regler og at hun ikke kendte dem alle. Det var herefter at hun, sagde at jeg skulle bede socialrådgiveren på smerteklinikken om hjælp til dette. Sociakrådgiveren på Klinikken melder pas?, det er derfor jeg spørger her om der er nogen der kender til hvilke regler der er på område, hvor jeg kan finde de paragraffer, som jeg skal søge, og hvordan jeg evt. skal gøre?, hvor ansøgningen skal sendes hen?. Jeg fik også af vide på kommunen, at jeg kunne søge om en kørselsordning til privat kørsel, men hun vidste heller ikke hvilker regler der gælder og hvilke paragraffer der gælder. Er der nogen der ved om det er samme parapraffer som ved transport til arbejdsprøvning eller om det er andre paragraffer?

Hilsen Gøje
Huun overtræder både den specifikke vejledningspligt (den om ens egen forvaltning) og den generelle vejledningspligt (den som siger at hun SKAL fortælle hvor ellers i kommunen du skal søge hjælp) og smerteklinikken er med garanti ikke kommunal.

Jeg vil æde min hat på at man i hendes afdeling kan bevillige taxa-boner!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsprøvning med transport ?? søsser98 Alt det andet 14 12-02-2012 23:34
Liggende arbejdsprøvning Erfaring søges Bobbi Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 71 06-12-2011 22:50
Tilskud til transport til arbejdsprøvning/opkvalificering supersus Alt det andet 0 27-11-2011 20:21
Arbejdsprøvning / Transport Rawhite Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 11-09-2010 15:24
Arbejdsprøvning og Transport ? Stella Jeg er kommet i praktik. 3 27-10-2006 20:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension