K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2009, 00:51   #21
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hørt, Hejdien og Huldra, lad os få juleånden tilbage(-øh, også Danmark for den sags skyld, øh, sangen hvis ikke lige ved hvad jeg snakker om)

Må tilstå at vi ikke har andre erfaringer m advokater end Advodan: http://www.advodan.dk/cms/site.aspx?P=328

-og de har får både min mands og mit vedkommende vundet sagerne MEN vi har -desværre- måttet betale selv = gæld påført os pga kommunen!

Ved ikke om du kan bruge det til noget men hermed et bud

PS: øhm..hm.. -var der ikke noget med at jeg kaldte min mands sagsbehandler en heks, kludetæppesyerske mm -og jo, man ER desperat, bare så du ikke føler dig alene teredo!(-og iøvrigt stadig min betegnelse for hende -pardon my french!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 12:45   #22
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
hej igen alle sammen og tak fordi i gider at hjelpe....mange tak
har lige talt med min sagsbehandler og hun siger at hun ikke kan gøre noget , jeg henviste til§ 7hvor der står I retssikkerheds loven står der:
Citat:
§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.

Stk. 2. Hvis kommunen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.
Kilde: Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område


Dette betyder at de skal undersøge hvad de kan gøre for at bringe dig tilbage i et job. Det kan enten være Revalidering, Fleksjob, Førtidspension eller ordinært job. Dette skal ske i forlængelse af sygedagpenge stoppet.

Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp.

Hvis kommunen siger til en at man bare skal søge kontanthjælp, og at de så vil finde ud af hvad der efterfølgende skal ske, så skal man med det samme minde kommunen om Retssikkerhedsloven §7a da det ikke er ok at gøre det på denne måde.

Hvis kommunen hævder at sygedagpenge ikke er en erhvervsrettet foranstaltning, så passer dette ikke. Det kan man læse af denne principielle afgørelse fra ankestyrelsen af:

men det passer ikke siger hun
så ville jeg høre hinde om jeg så skulle på sygepenge , det kender hun ikke noget til da det ikke er hindes afdelig

jeg vil jo mene at det enten er sygepenge eller ledighedsydelse
kummunen har jo indstillet min til flex jop med afslag pba at den sidste arbsprøvning hvar jeg var ude som gartner med smadert ben og brekket ryk , men jeg kunne dag godt finde en flexjop som ikke var så hårdt fysiske, men det vil de ikke høre på , har dag også fundet et sted der godt vil have mig ... så er det jeg spør jer søde mensker her på siden hvad gør jeg nu
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 13:00   #23
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Hej Teredo

Du fik afslag på flexjob hvad er årsagen?

Der er åbenbart delte meninger om Retsikkerhedslovens 7A, min mand ville være blevet sat på kontanthjælp, hvis ikke fagforeningen havde sagt, at det selvfølgelig er ordinært arbejdsmarked (hvilket vi ved ikke vil kunne finde sted, han har over 16 års erfaring med sygdommen, og selv prøvet at finde tilknytnig til arbejdsmarkedet). Dermed kom han på revalideringsydelse, i afslaget om forlængelse stod: Han er uafklaret. Men ikke hvad der mangles.
Er det det samme i dit tilfælde, så er det nok derfor de har givet afslag - uden at jeg skal gøre mig klog i det.
Det er desværre ikke første gang kommunen stiller sig på tværs mht flexjob selvom man selv har fundet stedet.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 13:09   #24
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
det er det samme uafklaret... skal til en neurlog har en del migrene ,,men hvad hjelper det på mit ben arm og min ryg problemer
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2009, 13:24   #25
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
Se jeg har opgivet kommunen. Min mand har en fysisk lidelse, men de bliver ved med at tro det er psykisk, selvom psykolog har afvist og senere også psykiater. Nu vil de igen have ham til psykiater - de er sku ikke for kloge, en psykiater kan kun behandle en sygdom, hvis der er en. En ven sagde engang til mig, jeg tror grunden til de vil have ham til psykiater er, at de mener han smører sig med noget inden han skal i arbejdsprøvning. At tro man med vilje gør sig syg, er godt nok lavt, men måske det er rigtigt.
De tror på mirakler, måske neurologen kan heale alle dine skavanker...... Ufatteligt, hvad man alt skal igennem - og de kan bare skrive Ikke afklaret. Så er 30 år til alm folkepension lang tid.
Vi tænker det samme som dig hver dag, har faktisk skrevet det til socialrådgiveren, og hun vælger at ignorere alt.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 14:06   #26
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
hej har nu hyret en advokat for svar fra ham på fredag
talte med min sagsbehanler som har indstilet mig til flexjob med afslag
og sagt at det er hindes vordigering jeg står stadig til rådighed for flexjog. det er også hvad pension udvalget har skrevet i mit afslag, og jeg har bet om agt indsigt
skal lige høre om der er nogen der ved, når man nu er blevet smit på kontant hjælp kan man så sygemelle sig og så komme på sygepenge???
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 15:02   #27
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Teredo, det kan man desværre ikke ... Sidder selv og er smidt fra sygedagpenge over på kontanthjælp, og det er desværre ikke et ukendt fænomen her på K10. Det eneste der er at gøre er at anke sygedagpengestop, for det er blevet så almindeligt for kommunerne at blæse på lovgivningen .... så derfor ANK, ANK, ANK!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 15:37   #28
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Trold

Landsforeningen af Førtidspensionister eksisterer stadig.
og de har også advokater, som kan hjælpe.

Jeg ved ikke om der skulle være lukket en afdeling et sted,
og det er det du mener?



http://www.foertidspensionist.dk/



http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=dk

Sidst redigeret af Tanja; 15-12-2009 kl. 15:50.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 16:45   #29
teredo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-12 2009
Indlæg: 13
Styrke: 15
teredo er ny på vejen
jeg har ikke fådet sydedag penge men være på akteviringsydelse og så direkte på kontanthjelp, og så kan man vel godt blive syg , så jeg har jo ikke brugt min syge perijode
teredo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2009, 21:12   #30
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Trold

Landsforeningen af Førtidspensionister eksisterer stadig.
og de har også advokater, som kan hjælpe.

Jeg ved ikke om der skulle være lukket en afdeling et sted,
og det er det du mener?



http://www.foertidspensionist.dk/



http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=dk
Tanja, den side du linker til i dit først link hedder "landsforeningen for førtidspensionister", den forening der er nedlagt hed "landsforeningen af førtidspensionister" og er den du linker til i dit sidste link.

Det er 2 forskellige foreninger du linker til.
Jeg var medlem af foreningen af førtidspensionister, men har vist desværre smidt materialet ud, efter at den blev nedlagt.
Jeg kan huske, at de penge der var i foreningen blev doneret til et eller andet velgørende formål da foreningen blev nedlagt.

Sidst redigeret af Trold; 15-12-2009 kl. 21:16.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Noget om ikke at have råd til at bo i sin lejlighed.... Yasmin Alt det andet 4 03-06-2009 15:13
der er noget jeg ikke forstår Huldra Dit og Dat 4 04-03-2009 13:54
ikke noget med noget at gøre Hejdien Dit og Dat 5 16-06-2008 14:48
Jeg kender ikke noget til noget Stella Politik og Samfund 4 28-04-2008 18:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension