K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 19:17   #1
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Question ledighedsydelse???

hej

vil lige høre om I kender til nogle paragraffer eller lign... Jeg er midt i en revurdering af fleksjobbevillingen da der er gået 18 mdr uden job. Har lige siden været sygemeldt, hvilket også var årsagen til fyringen. Jeg har derfor været på ledighedsydelse som sygedagpenge. Får invalidepension ved siden af. Da jeg var imellem de to fleksjob jeg har haft, da var kommunen hurtig til at modregne, hvilket var efter reglerne. kommunen havde indtil 30/9 at revurdere, og da har jeg som sagt været på sygedagpenge.Kan ikke huske hvornår men kommune afdelingen som sender opgørelser ud hver måned, sendte det første brev om at de skal have mine invalidepensions oplysninger. Jeg studsede over det, da de ikke må trække i sygedagpenge, og det mente jeg stadig jeg var på, da ingen havde raskmeldt mig, og de var ikke færdig med deres vurdering. de snølede og fik først praktikken igang 3 uger efter datoen. Jeg ser så at de har sat mig på det der hedder "ledighedsydelse efter 18 mdr". Nogen der ved hvorfor jeg ikke fortsætter med sygedagpenge? eller gør jeg stadig det...

har ikke spurgt kommunen hvorfor de skal bruge oplysningerne, da jeg gerne vil være lidt forberedt, og kan ikke gætte mig til andet end det... Har fået andet brev nu at de vil tilbageholde min ledighedsydelse pr 1/2, hvis ikke de får dem
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 01:15   #2
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
Personer der modtager ledighesydelse bevarer retten til, at modtage ledighedsydelse under sygdom, kommunen er forpligtet til, at foretage opfølgning efter regler i lov om sygedagpenge
Med hensyn til fradrag på pension så ser regnestykke således ud

Pensionen skal omregnes til timer med (aktuelle omregningssats 2010, pt. Kr. 200,51 )

årlige timer der skal modregnes:
beløbet fra pension pr mdr. x 12 = ....kr.
denne sum .... kr. : 200,51 = .... timer

Timer pr. uge der skal modregnes:
denne sum ... timer : 52 uger = ... timer

ledighedsydelse pr. time :
ledighedsydelse pr uge 3420 : 37 = 92,43 kr. i timen

modregning i ledighedsydelsen pr mdr.:
sum... timesats pr uge x 92,43 x 52 : 12 = ... kr. fradrag pr. mdr.

bemærk beløbene er brutto
Jeg får også pension ved siden af min ledighedsydelse og bliver trukket efter ovennævnte
regnestykke
Håber du kan bruge det
venligst Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 02:20   #3
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af palette Se meddelelser
Personer der modtager ledighesydelse bevarer retten til, at modtage ledighedsydelse under sygdom, kommunen er forpligtet til, at foretage opfølgning efter regler i lov om sygedagpenge
Med hensyn til fradrag på pension så ser regnestykke således ud

Pensionen skal omregnes til timer med (aktuelle omregningssats 2010, pt. Kr. 200,51 )

årlige timer der skal modregnes:
beløbet fra pension pr mdr. x 12 = ....kr.
denne sum .... kr. : 200,51 = .... timer

Timer pr. uge der skal modregnes:
denne sum ... timer : 52 uger = ... timer

ledighedsydelse pr. time :
ledighedsydelse pr uge 3420 : 37 = 92,43 kr. i timen

modregning i ledighedsydelsen pr mdr.:
sum... timesats pr uge x 92,43 x 52 : 12 = ... kr. fradrag pr. mdr.

bemærk beløbene er brutto
Jeg får også pension ved siden af min ledighedsydelse og bliver trukket efter ovennævnte
regnestykke
Håber du kan bruge det
venligst Palette
Tak for dit svar mht sygedagpenge/ledighedsydelse...

Min invalidepension bliver ikke modregnet, når jeg er på "sygedagpenge" men det gør den derimod når jeg er på ledighedsydelse som arbejdsløs person. Min advokat tjekkede for mig, da jeg fik dem med tilbagevirkende kraft, med kommunen da jeg fik bevilget invalidepension fra pensionsfirmaet. Derudover modregnes den heller ikke ved løn under fleksjob, så økonomisk vil det være latterligt at gå efter ftp, men helbredet vil desværre ikke.
Men hvordan den blev modregnet vidste jeg ikke, så endnu engang tak for hjælpen
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 16:41   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Kirsten, der er en herinde, som også har fået samme oplysning som dig ang. ledighedsydelse efter 18 mdr.. Se i denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11442

Jeg synes også ligesom Heidien i tråden, at du skal spørge dem, hvilken lov de henviser til, at man får nedsat ledighedsydelse efter 18 mdr.
Som jeg ser det, står der overhovedet ikke noget om det i loven. Kun at man skal revurderes, og om man fortsat er berettiget til ledighedsydelse. Der står ikke noget om, at man får den nedsat efter de 18 mdr.
Du kan læse om det mere i fleksjobloven (vejledning), evt. vise det til advokaten:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4

Synes selv det er noget nyt, der er kommet på banen det med at de begynder at sætte ledighedsydelsen ned efter 18 mdr., det må de ikke selv. De må ikke selv lave egne regler, de SKAL følge loven.

Held og lykke....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2010, 21:48   #5
kirsten01
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2010
Indlæg: 97
Styrke: 15
kirsten01 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Kirsten, der er en herinde, som også har fået samme oplysning som dig ang. ledighedsydelse efter 18 mdr.. Se i denne tråd:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=11442

Jeg synes også ligesom Heidien i tråden, at du skal spørge dem, hvilken lov de henviser til, at man får nedsat ledighedsydelse efter 18 mdr.
Som jeg ser det, står der overhovedet ikke noget om det i loven. Kun at man skal revurderes, og om man fortsat er berettiget til ledighedsydelse. Der står ikke noget om, at man får den nedsat efter de 18 mdr.
Du kan læse om det mere i fleksjobloven (vejledning), evt. vise det til advokaten:
https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=19354#K4

Synes selv det er noget nyt, der er kommet på banen det med at de begynder at sætte ledighedsydelsen ned efter 18 mdr., det må de ikke selv. De må ikke selv lave egne regler, de SKAL følge loven.

Held og lykke....
Tusinde tak for det gode råd
kirsten01 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension