K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2009, 18:04   #1
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Unhappy Arbejds prøvning med dyr ??

Mangler inspiration.

Jeg har i forvejen været i praktisk på revahuset og ude og prøve let kontor arbejde og samme sted siddet og lavet scrapbog med avis udklip. Selv ved sidst nævnte kunne jeg kun holde til 1-3 timer om dagen med onsdag fri.

Jeg lider af HMS, kronisk smertesyndrom og hæleknuder.

Kommunen vil nu have mig i en ny arbejdsprøvning denne gang med dyr da jeg er interesseret i dyr og de mener det kunne have en positiv indflydelse på min arbejdsprøvning det var med dyr.
MEN har jo nogle skåne vilkår der siger: intet fysisk hårdt arbejde, må ikke gå særlig meget, skal have mulighed for at stå og sidde i løbet af dagen, ingen tunge løft osv.

Har prøvet:
En stor og en lille dyrehandel. Begge steder fik jeg at vide det var meget fysisk og der ikke var arbejds opgaver der ikke blev hårde, da selv det at rense burene resulterede i en TUNG sæk rimelig hurtigt
Inges kattehjem: tager ikke praktikanter eller folk i arbejdsprøvning ind. Spurgte ind til hvordan det var og fik at vide det var fysisk hårdt rengøring og løfte katte,foder,grus osv arbejde.
Lille dyrlæge:
Havde kun uge praktikanter
Stor dyrehospital:
Fysisk hårdt arbejde med en masse løft og renden rundt hele dagen.
Zoo:
Kun uddannede folk arbejdede med dyrene og det var MEGET fysisk hårdt :nej:
Imorgen ringer jeg til kattens værn men tror jeg får samme svar.
Har i forslag til andet hvor der arbejdes med dyr og mine skånevilkår er opfyldt. Sagde faktisk allerede til mødet at dyrearbejde mig bekendt var fysisk hårdt hvorfor har de ingen realisme sans Men nu gør jeg da alt i min magt for at finde en ny praktik.

Et hvert forslag modtages med kyshånd
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 18:54   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Med dine skåne behov kan jeg kun give dig helt ret ingen realisme sans.
når du ikke kan tåle let kontor arbejde.

du finder ikke et sted, hvor de bliver opflydt. Det eneste kunne være som hundelufter måske på et værested for hjemløse dyr. Men det skal nok ikke være en rottweiler du skal gå tur med(humør).
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:09   #3
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Efter 1½-2 km er jeg overbelastet flere dage efter i mine ben sikkert pga hæleknuderne
Men er da spændende hvordan de reagere men de kan da ikke påstå jeg ikke har givet deres ide en chance synes jeg har kontaktet alt hvad kontaktes kan.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:27   #4
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja de eneste dyr som ikke kræver meget.. tror jeg må da være på zoologisk museum.. så kan du trisse rundt med en støvekost.. og ellers kun kigge på gæsterne.. det daglige arbejde på sådan en museum må du lade de rigtige ansatte om..

ja.. de er ikke særlig realistiske når de mener man kan komme i skånefleksjobs...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:59   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Efter 1½-2 km er jeg overbelastet flere dage efter i mine ben sikkert pga hæleknuderne
Men er da spændende hvordan de reagere men de kan da ikke påstå jeg ikke har givet deres ide en chance synes jeg har kontaktet alt hvad kontaktes kan.
synes bestemt du har givet det en chance og kommunen kan jo se hvad paktikstedet har skevet eller også kan de selv ringe til dem.

skal selv ligge ned eller slappe helt af i en stol efter en gå tur på 15-20 min.
begynder og ryste samt bliver svimmel.
Men det kan jo være jeg selv vil får det bedre efter en tur med en rottweiler

synes du skulle tage en snak med din sagsbehandler og fremlægge de samtaler du har haft og ingen kan tilbyde de skånebehov du har brug for.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 19:59   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa, og så er der jo kun zoo tilbage, og der er nok rift om pladserne. Pluds at det vel også er hårdt med mindre man kun skal fodre smådyrene og ikke deltage i det egentlige arbejde (og hvad er pointen så)....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 20:10   #7
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
hov jamen er det ikke kommunen der skal finde et sted til dig? så vidt jeg ved er det da slet ikke dit ansvar.

Det er jo kommunen der skal finde ud af hvad du kan.

Jeg har også HMS og jeg kan ikke engang gå 1½ km så det kan også nemt være pga hms du ikke kan holde det ud.
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 20:24   #8
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
Har spurgt zoo de lod kun uddannede være nær dyrene.

Tror det er et mix af det hele. Ved ikke hvordan man måler hvorlangt man "reelt" kan gå men ved en tur ned og hansle hvor jeg går den ene vej ,fordi jeg ikke når bussen (1.2 km) ,hjem men min kæreste bærer varene og jeg er død flere dage efter.

Har heldigvis en indlæggelses tid på gråsten gigthospital her i starten af januar så håber DE kan få kommunen til at fatte hvad mine lidelser betyder i praksis.

Troede også det var kommunens opgave men de mener åbentbart ikke de har resourcer til det men nu må vi se hvad de siger når jeg fortæller dem noget med dyr ikke er realistisk
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 20:31   #9
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

Hvad med at prøve der, hvor de har med forsøgsdyr at gøre, bare lige en tanke,ved ikke om det kan lade sig gøre.
vil også sige med de skånebehov du har, er det mega svært at finde noget.
Hvis jeg var dig vil jeg sige til min sagbehandler at hun må henvise dig til noget, da det er hende der vil have dig ud i endnu en arbejdsprøvning ikke.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 20:31   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
men må give komenen ret hvis man er et sted hvor man kan lide at være pga dyr osv har 100% posivtiv virkning gælder alle for erm an et sted hvor man ikkek an lide at være får man hurtigt ondt osv osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejds tid på flexjob johnny53 Spørgsmål ang fleksjob 12 01-05-2013 12:29
Ret til arbejds-prøvning ! Birkes-musen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 14-11-2012 23:07
Arbejds-prøvning ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-01-2012 20:52
er i arbejds prøvning pedo Alt det andet 23 31-08-2011 09:43
arbejds prøvning karen1191 Alt det andet 2 06-10-2010 13:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension