K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 22:13   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Ja, men det er jo faktisk også legitimt endnu... eftersom der ikke findes en lovgivgningsmæssig nedre grænse...

Men borgeren kan jo så selv vælge at sige, at i stedet for at hænge på ledighedsydelse, i søgen efter en arbejdsgiver, som vil sætte penge til (ja, dét sker sikkert...not), så kunne man selv vælge at tage et deltidsjob... Fordi det er helt lovligt, at folk med en arbejdsevne på 8 timer, er tilkendt fleksjob...

Men det er så heldigvis et valg man selv kan tage, om man vil "gå ned i tid", for det er ikke noget kommunen kan tvinge een til...
...det kunne jo være, at borgeren "hang på ledighedsydelse" helt urealistisk, fordi kommunen i revurderinger til flexbevilling ignorede at medinddrage den lovpligtige § 74 c, stk. 3, pkt. 4 i Lov om Aktiv Socialpolitik i sin iver for at begrænse adgangen til førtidspension...

...hvor anvendelig er en flexbevilling på fx. 5 timer ugentligt, hvis borgeren er sygemeldt halvdelen af året og max. kan klare 1 time dagligt?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 07:43   #22
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 17
Mymlen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Forenkelt ??? -efter min mening er det meget enkelt... -jeg ville da straks vælge et fleksjob på 32 timer med en anstændig løn hvis muligheden var der(og jeg var visiteret til få timer), i stedet for at gå 5-10 år på ledighedsydelse.

Men nok om dette herfra...


.
Jo, det er faktisk for enkelt sat op, i hvert set fra hvor jeg – og sikkert mange andre befinder sig. At være kronisk syg handler ikke kun om at kunne klare x antal timer, men også om at have omfattende skånehensyn og symptomer, der svinger over tid.

Et hvilket som helst job stiller krav om en stabil og kontinuerlig arbejdsindsats – og det er netop hvad mange med en beskeden resterhvervsevne ikke kan honorere. Og derfor kan de ikke bruges på arbejdsmarkedet.

Jeg synes det vidner om manglende forståelse og indsigt at sætte det op som om det blot er et spørgsmål om et frit valg (og motivation), om man vil hænge på ledighedydelse eller tage et fleksjob på deltid. Jeg kender ingen, der ønsker 5-10 år på ledighedsydelse frem for et job, gør du?
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 09:57   #23
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Mymlen

Nej, jeg kender ingen der ønsker at være på ledighedsydelse i 5-10 år, og undskyld hvis du føler dig inddraget i min generelle fremstilling af problematikken omkring timeantallet i et fleksjob.

Men jeg fastholder; at alt for mange personer tænker kun i timeløn istedet for månedsløn, honorar osv., og det er da fuldstændig ligemeget hvad de kalder det, når bare lønnen og jobbet er der, og det ikke fjerner ens ret til et fuldtidsjob ???

Og der findes selvfølgelig også nogle få job der kan bestrides når medarbejderen er "fit for fight", fx i mit omtalte eksempel med at føre regnskab... -og måske kunne der også gøre rent på et tidspunkt der passede til ens helbred?
Så jeg mener ikke, at: ...Et hvilket som helst job stiller krav om en stabil og kontinuerlig arbejdsindsats... -holder i byretten

.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 28-07-2011 kl. 10:06. Årsag: Tilføjelse...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2011, 10:48   #24
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 17
Mymlen er ny på vejen
Hej Multe

Jeg er helt enig i, at man er nødt til at tænke "ud af boksen" hvis man har en meget beskeden resterhvervsevne og ønsker et fleksjob, men jeg skulle mene, at hvis man har været parkeret på ledighedsydelse i 5-10 år, så har der fundet et vist antal arbejdsprøvninger og evt. fleksjob sted, og forskellige muligheder har været oppe at vende.

Et job, der ikke stiller krav om en vis grad af stabil og kontinuerlig indsats? Hvis du falder over sådan et job i hovedstadsområdet, er du velkommen til at kontakte mig




Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej Mymlen

Nej, jeg kender ingen der ønsker at være på ledighedsydelse i 5-10 år, og undskyld hvis du føler dig inddraget i min generelle fremstilling af problematikken omkring timeantallet i et fleksjob.

Men jeg fastholder; at alt for mange personer tænker kun i timeløn istedet for månedsløn, honorar osv., og det er da fuldstændig ligemeget hvad de kalder det, når bare lønnen og jobbet er der, og det ikke fjerner ens ret til et fuldtidsjob ???

Og der findes selvfølgelig også nogle få job der kan bestrides når medarbejderen er "fit for fight", fx i mit omtalte eksempel med at føre regnskab... -og måske kunne der også gøre rent på et tidspunkt der passede til ens helbred?
Så jeg mener ikke, at: ...Et hvilket som helst job stiller krav om en stabil og kontinuerlig arbejdsindsats... -holder i byretten

.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension