K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2013, 14:42   #1
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Fleksjob og "gammel" arbejdsprøvning

Har ansøgning om fleksjob i gang på jobcenter.
Arbejdsprøvningen blev afsluttet 7/3-2012.

Jeg er bekendt med, at en arbejdsprøvning ikke må være over et år gammel, og hvis den, skal man ud i ny arbejdsprøvning?

Er dette korrekt?
Og i så fald, kan man så rette henvendelse til jobcenter og bede om, at handle i sagen således at arbejdsevnerapporten kan indgå som et gyldigt oplysningsgrundlag i vurderingen?
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 16:00   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvad har du lavet siden arbejd sprøvningen, er der ikke sket noget i din sag i et år?
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 16:27   #3
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Det er ikke mig det drejer sig om, men min søn.

Det sidste år har han efter arbejdsprøvningen været i praktik. Derefter bare afventet hvad jobcenter kom frem til ang. fleksjob.

Han blev vist "glemt" lidt i systemet. Var omkring tre jobcentre.

Vi kørte hårdt på hos jobcenter i slutningen af 2012, dog uden andet resultat end at det ikke pegede mod fleksjob.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2013, 16:39   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Er han på sygepenge?

Hvad går han tror det skla være fleksjob, du er nød til, at komme med flere oplysninger, hvis nogle her skal råde jer.
Er han stationær i sin sygedom, hva lever han af, hvor længe har han været syg, hvad siger jc.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 09:30   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis han tilstand er stationær, betyder det jo intet, hvornår afklaringen er foretaget.

Hans afklaring kan derfor godt bruges, sålænge hans tilstan er varig.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-03-2013, 09:52   #6
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Min søn er på kontanthjælp.

Der forelægger en statusattest fra sygehuset (psykiatrien) om at tilstandener stationær.

MEN i november 2012 indhentede jobcenter alle journalnotater fra sygehuset.
I dem fremgik det at min søn var startet op i ny medicinsk behandling sidst i august, som gjorde at han havde det bedre. Det var godt nok notater fra hans kontaktperson og ikke psykiateren.

Han sygdom er som han selv og jeg opfatter det, ikke behandlet så han har et bedre funktionsniveau. Den giver ham blot et lille løft, så han kan komme ud af døren. Diagnosen er der stadig og vil altid være der.

Jobcenter angav årsagen til at der nok ikke kunne bevilges fleksjob i netop den nye medicinske behandling. Desuden mener de ikke at man kan vurdere effekten af medicinen, når han ikke har taget den i længere tid end han har.

Han skal sidst på måneden til samtale i jobcenter, hvor de skal drøfte hvad der skal ske inden det næste møde. Så vidt jeg har forstået, er der altså ikke tale om en ressorceprofilsamtale eller en partshøring.
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2013, 09:32   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvornår effekten af medicinen, oa, bør nok være en speciallæge/læge der udtaler sig om dette!
Forlang gerne en ny speciallægeerklæring.

Hans tilstand er stadinær, når speciallægen vurdere, at han er velmedicinerede o.lign.

Det kan blive svært at fastholde sidste forløb, som gældende, hvis han fungere bedre nu, med ny medicin, men hør hvad lægen siger.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Arbejdsprøvning" versus "aktivt forløb" Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 2 30-11-2012 09:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Når speciallægen siger "ingen arbejdsprøvning"? SanneHansen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 22-03-2012 23:18
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension