K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-06-2010, 09:31   #51
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
At undlade at handle er også en handling...

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Hmm.. Man kan jo også vælge at tro på, at undersøgelsen rent faktisk vil bruges til at sætte fokus på førtidspensionisters situation.

Jeg var på et tidspunkt med i en spørgeskemaundersøgelse fra netop SFI, og da den undersøgelse blev offentliggjort, var det bestemt ikke lyserødt, men belyste blandt andet, at flere følte sig fattige og bla havde måttet droppe tandlæge og meget andet pga pengemangel.

Hvis jeg fik et sådant spørgeskema, så ville jeg helt sikkert svare - tænk hvis det rent faktisk blev brugt til noget godt..
ENIG! forstår alle slidte menneskers umiddelbare reaktion, men lad os liiige klappe hesten et øjeblik, og forholde os til FAKTA:

det er ikke de lokale socialcentre der udsender skemaet, men derimod et anerkendt analyseinstitut - jeg har selv haft hjemmebesøget med lignende skema for 2-3 år siden.

Og det er LIGE PRÆCIS vores mulighed for, at blive HØRT, og berette om manglende livskvalitet i hverdagen, på trods af tilkendt pension!!!

Tror det kun er ftp'er der får dem tilsendt, pga af debatten om reformen, så NU skal der dælme da smides så mange konkrete eksempler ind, som muligt!

På f.eks stigmatiseringen fra samfundets side, og den medfølgende kroniske skam, (SKAM er skyld med tilskuere på!!),
det stigende medicinforbrug grundet manglende økonomi til motion til det tiltagende dårligt helbred,
og ensomheden grundet manglende økonomi til sociale tiltag.

Om økonomien der i det hele taget skøjter, fordi en "individuel økonomisk beregning" IKKE medtager anstændige afdrag på f.eks ganske almindelige banklån (ikke hysteriske forbrugslån til ågerrenter) og dermed "støtter", at man langsomt frafalder sine moralske forpligtelser, og ender som "en dårlig betaler".

Og hvis man er heldig, dertil en Ribers-registrering, der fastholder en i dyrest mulige løsninger, da man ikke kan skifte til billigere leverandører, grundet registreringen osv osv.

ALLE disse ting vi herinde - helt berettiget! - jamrer og fortvivles over, får vi nu den længe ønskede mulighed for at sende tilbage til afsenderen, så lad os lige holde hinanden underrettet, og se hvor mange der rent faktisk får brevet, og hvordan vi bedst kan bruge situationen konstruktivt.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 10:41   #52
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, enig, det er da totalt op til hver enkelt om vi vil og kan deltage

-meeeen må tilstå at som tiderne er, ja, da er jeg personligt usædvanligt obs på HVILKE oplysninger jeg gir til hvem -længere er den ikke for mit vedkommende!

OG så har jeg stadig Cavlingprisvinderen Jesper Tynells ord BIMLENDE for mine ører: SFI er IKKE uafhængige!(-bare lige hvis nogen ikke skulle vide det )

Gå evt ind på linket: http://www.dr.dk/P1/P1Nyt/Artikler/2...0107144032.htm -og læs mere om denne journalist og hans undersøgelser, kan varmt anbefales
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:05   #53
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Når man som jeg er en bjørn med en meget lille hjerne, så vil jeg i al min naivitet tro at undersøgelsen skal bruges til at bevise at førtidspensionister:

Føler sig:

Ensomme
Udstødte
At de keder sig i hverdagen
At de savner at komme ud blandt andre
At de finansielle ressourcer ikke rækker
At de savner udfordringer i hverdagen.

Når svarene så er blevet vendt og drejet så det passer, så er den nærliggende løsning lige for, SEND ALLE FPere TILBAGE PÅ ARBEJDSMARKEDET

Husk en sådan undersøgelse vil blot lægger nogle nye statistikker på bordet, og der findes stadig mange, især politikere, der læser statistikker som fanden læser bibelen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:06   #54
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
NEJ, SFI er ikke uafhængige, de hører under Socialministeriet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:06   #55
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
har det som buster men var så også til det samme foredrag med Jesper T.. så efter den omgang kunne jeg heller ikke drømme om at deltage i en sfi undersøgelse men sådan er jeg bare og hvad ang at der står i brevet at man skal deltage ellers kommer de til ens dør ... står der virkelig det ? jeg mener hvis de kan komme til døren så er det jo bestemt ikke en anonym undersøgelse jeg ville meget gerne se det hvis det er muligt , så hvis nogen har fået det og kan scanne det ind, kan jeg så ikke få jer til at sende det til mig ....

For alt hvad jeg ved så er sådanne undersøgelser sq da frivillige , og sådan en besked ville kunne få mig til IKKE at svare ....
  Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:13   #56
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg har desværre ikke selve brevet, kun teksten, så jeg kan desværre ikke hjælpe.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:28   #57
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Når svarene så er blevet vendt og drejet så det passer, så er den nærliggende løsning lige for, SEND ALLE FPere TILBAGE PÅ ARBEJDSMARKEDET
Ragdoll[/QUOTE]

forstår din frygt, men sådan hænger tingene simpelthen ikke sammen - det du skriver kan altså ikke "bare" lige lade sig gøre...
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:31   #58
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
......og hvad ang at der står i brevet at man skal deltage ellers kommer de til ens dør ... står der virkelig det ? jeg mener hvis de kan komme til døren så er det jo bestemt ikke en anonym undersøgelse jeg ville meget gerne se det hvis det er muligt , så hvis nogen har fået det og kan scanne det ind, kan jeg så ikke få jer til at sende det til mig ....

For alt hvad jeg ved så er sådanne undersøgelser sq da frivillige , og sådan en besked ville kunne få mig til IKKE at svare ....
Det er rigtig rigtig rigtig vigtigt at læse tingene, måske flere gange, og du har ganske ret - det er en helt frivillig undersøgelse, og hvis man har aftalt at blive ringet op, og de så ikke får fat i én, kommer de på besøg i stedet - det valgte jeg, da jeg ikke ville af med mit tlf.nr i sin tid....
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 11:41   #59
hansemand
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 126
Styrke: 14
hansemand er ny på vejen
[QUOTE=buster;110850

-meeeen må tilstå at som tiderne er, ja, da er jeg personligt usædvanligt obs på HVILKE oplysninger jeg gir til hvem -længere er den ikke for mit vedkommende!
[/QUOTE]

Deler også denne info-reservering, er ved at få spat af, at selv det mindste karamelpapir, tilsyneladende har mit personnummer på, og udleverer det kun sjældent.
for 2 år siden ville en ekspedient i en FONA-butik have mit navn og adresse - til hvad spurgte jeg - til kvitteringen svarede han, hvorfor, spurgte jeg igen, og han svarede: til eventuelle forsikringsspørgsmål!!

GLEM DET lille ven, sagde jeg, det står ikke et eneste sted i loven, at jeg skal udlevere mit navn og have det på kvitteringen, for at mit forsikringsselskab dækker en evt. skade - det er kvitteringen i sig selv, som er bevis på mit ejerskab af apparatet!!

så jeg er da helt enig i, at skelneevne altid skal udøves..... i passende doser...

OG JA - VIDEN ER MAGT, SÅ SKAF DIG DEN! ;-)

Sidst redigeret af hansemand; 20-06-2010 kl. 11:46.
hansemand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2010, 13:22   #60
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hansemand Se meddelelser
Når svarene så er blevet vendt og drejet så det passer, så er den nærliggende løsning lige for, SEND ALLE FPere TILBAGE PÅ ARBEJDSMARKEDET
Ragdoll
Citat:
forstår din frygt, men sådan hænger tingene simpelthen ikke sammen - det du skriver kan altså ikke "bare" lige lade sig gøre...
Jeg frygter ikke så meget for mig selv, grundet alder, men derfor er jeg stadig bekymret for andre, og ja jeg har skåret det ud meget firkantet og i pap, det fremmer til tider forståelsen. Men selvfølgelig er det langt mere komplekst end som så. Derfor har jeg forsøgt at ramme essensen i det jeg mener er hensigten med foretagenet.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjobber hårdt ramt af stramninger. supersus Politik og Samfund 2 27-02-2012 16:02
Dansk Folkeparti ligger op til store stramninger overfor ledige Anna1 Politik og Samfund 12 25-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension