K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-07-2009, 10:34   #1
palette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2009
Indlæg: 42
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
palette er ny på vejen
tlbagebetaling af ledighedsydelse

Hej
Er der nogen der kan være mig til hjælp herinde?
Jeg har fået for meget udbetalt ledighedsydelse Marts -April- maj -(juni).
Da PFA er forudbetalt og ledighedsydelsen er bagudbetalt kan kommunen ikke rigtig finde ud fa det rigtige beløb jeg skal betale dem. De har såmend sendt mig en efterregning på 37.137,24 kr. og et tilbud om, at jeg kan betale tilbage med 1600 kr pr. måned ( er de ikke bare flinke) så meget har jeg slet ikke fået
Da jeg har fået Invalidesydelse fra PFA med fuld dækning og præmiefritagelse med virkning fra 20. marts skal jeg betale noget af det udbetalte tilbage til kommunen.
Jeg skal vel have fuld ledighedsydelse for de dage i marts hvor jeg ikke har fået pension???
Altså fra 1- 19 marts=19 dage med fuld ledighedsydelse
og fra d 20- 31= 12 dage skal jeg vel have ledighedsydelse med fradrag for pensionen? ( via omregninsfaktor)
Da jeg fik min udbetaling for juni var der allerede reguleret i min ydelse, så derfor skal denne måned ikke tilbagebetales, da det stemmer for juni måned
Det må vel være måned for måned, der afregnes for? Også selv om PFA er forudbetalt
Jeg har fundet ud af, at kommunen bruger en omregningsfaktor 195,05 (2009) for, at omregne pensionsbeløbet til timer.
Jeg har selv siddet og regnet så jeg er helt blå i hovedet
Nu har jeg ringet og snakket med den person på kommunen der sidder med dette regnskab og fortalt hende der er fejl i beløbet, nu er der gået 2 uger og der er ikke sket nogen ændring endnu. Hun vil kigge på det siger hun og snerrer, jeg har fået 4 uger til, at klage brevet er dateret d.19 men først modtaget det d. 23 juni altså 18 dage siden ( tiden går)
Hvor kan jeg få hjælp til dette regnestykke så de ikke snyder mig igen???Jeg har også talt med PFA de benytter en anden måde, at udregne hvor meget beløbet er i uger og timer ( beløb delt med 30 dage)= beløb pr dag
Kommunen bruger en anden metode nemlig ( månedsydelse X 12 delt med 52 uger)= pr uge..... er en uge så 5 dage??
Hvis jeg regner med uger så skal jeg have fuld ledighedsydelse i 2 uger og 4 dage ( det giver XXX et bøb) + 1 uge og 3 dage med fradrag i ledighedsydelsen= YYY kr
Hvis jeg regner med den månedlig ledighedsydelse XX kr. beløb og minus fradrag fra PFA (via omregning) så giver det et andet beløb hvad er den rigtige måde at regne det her på??
Er det difference i Brutto indtægten der skal tilbagebetales eller er det difference i netto indtægten der skal tilbagebetales??
Hilsen en fortvivlet Palette
palette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45
ledighedsydelse osv. mrsjette Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2009 14:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension