K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2009, 18:53   #1
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Jobkonsulent

Er jobkonsulent udd. social rådgiver også? Er der nogen der ved hvor meget jobkons. må få af oplysninger fra sagsbehandler, er det ress. profil, mundtlig overlevering eller hele sagens akter?

På forhånd tak :-)

Hilsen Camilla
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 19:01   #2
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Hende jeg havde som jobkonculent i min arbejdsprøvning, var også socialrådgiver, men ved dog ikke om det er et krav, der fik de hele min resourseprofil, og div. lægeudtalelser, for bedre at kunne sammensætte, min arbejdsprøvning, men de spurgte først, om jeg havde noget imod at de fik de papir, og da jeg jo helst selv, så at dt ville blive til min fordel, sagde jeg da ja til de fik dem, men om de må ved jeg ikke.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 20:13   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

En jobkonsulent er nødvendigvis ikke uddannet socialrådgiver.
Jobkonsulenten kan være uddannet tømrer, kok,pædagog m.m.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 20:43   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, det kræver ikke mange brikker at rykke rundt med som jobkonsulent....og det ses tydeligt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 20:44   #5
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Når jeg ser kommunerne søge jobkonkonsulenter, er det ikke vigtigt, hvilken uddannelse ansøgerne har, bare de brænder for at få sygemeldte mennesker tilbage til arbejdsmarkedet.
Jørgine.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 20:55   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
næ, en jobkonsulent kan være hvem som helst og der er ingen særlige krav fra de officielle kanter af!

Så...som Helene, sir, det ses desværre ofte at de ikke kan flytte rundt m brikkerne

Dermed ikke være sagt at der ikke kan være enkelte seriøse og talentfulde iblandt(med eller uden relevant uddannelse) men syns blot det er værd at huske på at det er dine fortrolige oplysninger du evt videregiver!

Personligt kan jeg kun sige at vi oplevede at pludselig vidste totalt fremmede mennesker noget omkring vores datter som de absolut IKKE burde vide (fra os af), det var absolut grænseoverskridende samt også et alvorligt brud på tavshedspligten

Kan kun sige, tænk dig om og stil seriøse krav.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 21:26   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har kun været i kontakt med en jobkonsulent via anden aktør, og han fik kun de helbredsmæssige oplysninger fra min rp.

Om han havde en relevant udddanelse aner jeg ikke, men "flytte med brikkerne" ku' han.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 02:15   #8
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Hejsa.
Tusind tak for svar :-)

Grunden til jeg spørger er at jobkonsulent nu har lavet et "journal" jeg har fået til partshøring fra mødet med hende og (ny, igen igen) sagsbehandler.

Her i står bl.a skånehensyn og ønsker for praktikken. Men derudover er der en laaaaaang gengivelse af min tidligere erhverserfaring fra punktet i ress. profilen (selvfølgelig med vægt på mine barrierer, istedet for også at sætte fokus på muligheder og ressoucer) Syns det papir er SÅ negativt anlagt, og spekulerer en del på, om hun pr automatik har haft adgang til mine papirer i kommunen (og selvfølgelig også hvor meget af det der er tiltænkt et kommende praktiksted. Syns ikke det er relevant at jeg eks arbejde i tivoli, da jeg var 15 år gammel, når jeg er uddannet pædagog og har min relevante erfaring derfra, og også er det fag jeg skal i praktik indenfor....hmmmm)
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 12:33   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
alt hvad der har med job at gøre skal og kan jobkonsulten bruge og ja de har en evne til at tage rub og stub med, den min jobkonsulent i tidernes morgen skrev gik helt tilbage til ung pige i huset

Men jeg ved ikke hvordan det fungere i jeres kommune men her i vores kommune er der noget der hedder jobportalen og der er alt hvad ang arbejde lagt ind og der kan både sagsbehandler og jobkonsulent trække ting ud fra ...

Hver gang nogen skriver noget om dig har du mulighed for at komme med tilføjelser også hvis det er at du syntes det er for negativt og lægger for lidt fokus på det relevante, så skriv en rettelse til det og bed om at få det ført ind i papirene ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
svigt fra jobkonsulent anette29 Spørgsmål ang fleksjob 24 19-09-2012 12:29
Møde med jobkonsulent? Sørensen70 Alt det andet 7 21-09-2011 12:58
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
God beh. fra kommune og jobkonsulent bantam Din historie 2 24-11-2006 16:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension