K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2009, 18:15   #1
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Hvor meget efterløn?

Er der nogen, der ved, hvor meget man får i efterløn, hvis man som 60-årig arbejdsløs fleksjobber går på efterløn? Andre kan jo få højere efterløn, hvis de arbejder lige op til eller længere tid end de 60 år, hvad med os?
Jeg er godt nok kun knap 54 år, men det ser godt nok ringe ud med jobmulighederne...

VH Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 19:52   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Taksterne for 2010 er endnu ikke lagt på siden, men du kan se taksterne for 2009 her:

Max. er 171.540,- kroner.



https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=122170

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 20:52   #3
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Tak for linket, men det besvarer ikke rigtigt spørgsmålet...jeg har optjent og betaler stadig til efterløn, men er usikker på, hvor meget selve efterlønnen er? Jeg har fået at vide, at vi kun får ledighedsydelse, til vi er 60, hvis vi er arbejdsløse og derefter SKAL vi gå på efterløn. Andre kan jo trække den, hvis de vil.
VH Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 21:22   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ups...

Ved faktisk ikke, om man kan udsætte fleksydelsesalderen til 62, som flekser.

Der er simpelthen så mange huller i fleksloven, og det her er måske endnu et hul.

Men jeg kan sige så meget, at hvis du stadig er ledig, når du bliver 60,5 år, så hedder det kontanthjælp eller fleksydelse.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 21:28   #5
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej Benteh.

Det er som Zuza skriver 171540 kr pr år(2009).Den "efterløn" vi som flexere kan få hedder fleksydelse.Den finder du satserne for i det link Zuza sendte.

mvh Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2009, 21:33   #6
Liberg
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2009
Lokation: Blovstrød,Allerød Kommune
Indlæg: 22
Styrke: 15
Liberg er ny på vejen
Hej Benteh (og Zuza)


Okke jo da du kan da sagtens udsætte fleksydelsesalderen til 62 år,du får bare itte nogen gevinst af det som ordinære efterlønnere gør.Og er du ledig flexer når du er 60 så er det med at udnytte din"efterlønsret" for ellers er der kun 6 mdrs ledighedsydelse tilbage og derfter er der kun kontenthjælp.

mvh Liberg
Liberg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 00:39   #7
benteh
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-10 2006
Indlæg: 57
Styrke: 18
benteh er ny på vejen
Tak! Nu har jeg vist styr på det!
VH Bente
benteh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-12-2009, 15:32   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Benteh...

Jeg faldt lige over det her, hvor man kan håbe på, at LO gør noget mere ved hullerne i loven for fleksere.

Se her:

Citat:
Fleksjobordningen indeholder en række urimeligheder som indebærer, at fleksjobbere diskrimineres i forhold til andre grupper.

Efterlønsmodtagere opnår for eksempel en række fordele, hvis de venter med at gå på efterløn til 2 år efter efterlønsbeviset er udstedt. Det drejer sig blandt andet om optje*ning af skatte*fri præmie, lempet pensionsmodregning etc. Det er urimeligt, at fleks*ydelsesmodtagere ikke er omfattet af samme regel. I LO har vi tidligere foreslået, at:

*
2 års reglen skal også gælde for personer på fleksydelse.
http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...rbejdsmarkedet

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beløb indbetalt til efterløn og fleksydelse...hvor ses dette ? Nøgne tær Politik og Samfund 8 24-10-2013 21:08
Hvor meget er nok ? Dancer Spørgsmål ang fleksjob 16 12-02-2013 08:53
HVOR meget får jeg i fp. Mai-Britt At søge førtidspension 8 28-04-2009 10:39
Hvor meget for i i løn. KatrineB Jeg har fået job. 12 10-12-2007 11:13
Hvor meget for i i løn. KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 5 30-01-2007 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension