K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2009, 13:47   #1
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
Kan man sagsøge kommunen?

Ja, det her er en lang og indviklet historie.

I 2004 fik jeg konstateret en depression af min daværende læge. Jeg blev henvist til psykiater og begynder på medicin.

I 2006 stoppede jeg med midicin da jeg var gravid med min søn. Efter graviditeten fik jeg det tiltagende skidt og faktisk værre end før. Min læge ville ikke sætte mig i medicinsk behandling fordi jeg har været igennem mange præpararter igennem tiden og hun ville derfor henvise mig til psykiater. Det var i 2007. Min læge og jeg talte om når barslen var slut i juli 2007 skulle jeg sygemelde mig igen. Og det ville hun så skrive i min journal så den nye læge kunne se det (Vi flyttede til anden kommunen juni 2007)

Jeg fik imidlertidigt brev fra psykiateren jeg var henvist til at der var op til 12 måneders ventetid. Så jeg måtte hænge i. Men jeg havde det svært og derfor henvente jeg mig nu til den nye læge. Han ville godt udskrive medicin til mig, men jeg afviste den type han ville give mig da det var alt for dyrt lige den måned. Han spurgte til arbejde ogsådan og jeg forklarede kort jeg skulle sygemeldes ved endt barsel. Ingen kommentare. Hele samtalen tog knap 5 minutter og på vej ud af døren stak han mig en brouchure om selvhjælps grupper for mennesker i kriser (læs: skilsmisse)

Jeg ignorerede det tilbud da det ikke var relevant for mig da jeg jo er lykkelig gift.

Jeg sygemelder mig som jeg havde sagt 31 juli 2007. I slutningen af august bliver jeg ringet op og uden videre forklaring får jeg afvide at mine sygedagpenge bliver stoppet fra dags dato.

Efter min mand ringede denne sagsbehandler op og der har været en heftig dialog i knap 90 minutter. Får vi endelig overtalt hende til at sende den status attest fra min nye læge som de har baseret deres beslutning på. Den status er så smæk fyldt med fejl, fortolkninger og usandheder som lægen bare har smækket sort på hvidt.

Han mener ud fra vores samtale og efter at have læst min journal at jeg har eksentielle problemer i form af dårlig økonomi. Mange oplysninger var noget han med let hed kunne have tjekket. Han insuniere (staves??) endvidere at han er usikker på jeg overhovedet har fysisk syg oven i. Der kunne han så have ringet til sygehuset som havde mig under udredning. (jeg fik galdesten efter fødslen. Det var ekstremt kompliceret og næsten fatalt 2 gange)

I den status attest sår lægen såmange tvivl omkring hele min personlighed at jeg ser mig nødtaget til at snakke med ham. Men han konkludere bare videre at pga jeg ingen latenstid har at jeg ikke er psykisk syg, men han ville evt gerne forsøge at give mig medicin hermod.

Ja, jeg kontakter min fagforening og sammen klager vi over kommunens afgørelse.

Kommunen vil gerne tage sagen op igen så fremt jeg selv betaler for en ny status attest hos min nye læge (jeg skiftede naturligvis til en anden læge i byen). Det kunne jeg jo ikke i og med kommunen havde lukket for mine sygedagpenge og kontanthjælp ikke var en mulighed.

9 måneder gik der før det var en afgørelse fra det sociale nævn. I mellem tiden har jeg lånt 65.000 kr til de mest nødvendige udgifter + penge til en psykolog fordi jeg var så bragt ud af kurs pga det økonomiske blandt andet. Og i mellem tiden havde jeg fået en ny diagnose PTSD.

Men det socialenævn hjemviste sagen og kommunen skulle betale mig mine sygedagpenge fra da de stoppede og til den dag afgørelsen faldt. Kommunen skulle endvidere får lavet en speciallægeerklæring påmig og tage stilling til omjeg skulle fortsætte med sygedagpenge. Kommunen ankede sagen, med latterlige argumenter som min fagforening fik skudt i sænk og de fik intet ud af det.

Men så fandt kommunen på jeg skulle op til en berygtet psykiater i Skæring Eva Blach. Jeg blev advaret af andre mod hende og dukkede op med bisidder hvor ved hun så afviste mig og jeg måtte tage hele vejen hjem igen.

Der efter skrev Eva Blach noget hun kaldte en speciallægevurdering til kommunen hvori hun konkludere at jeg ikke skal fortsætte med min psykolog og at jeg ikke må have med børn at gøre.

Derefter siger kommunen til mig at jeg skal stoppe med min psykolog (ellers ville de stoppe mine sygedagpenge, fordi jeg nægtede deres rådgivning om videre behandling og derved ikke ville være berettiget til sygedagpenge) og at de vil lave en undersøgelse på om min søn har det som han skal. Det seneste års pres gjorde jeg blev indlagt på psykiatrisk afdeling i 2 måneder.

"Heldigvis" får jeg endnu en diagnose, skizofreni. Det gør nu at jeg kunne komme i et tilbud som hedder OPUS. Og der fik jeg en socialrådgiver tilknyttet og hun overtog så alle de ting med kommunen. Og var det ikke for hende og min fagforening var jeg her ikke nu. Og uden dem havde kommunen ikke taget sig tid til at høre på min læge og psykolog som sagde: " Her er noget galt"

Nu 2 år efter det startede det hele, sidder jeg med overskud og tænker. Kan man sagsøge kommunen for det de bragte mig ud i? Jeg tænker både de renter jeg måtte betale for de penge jeg lånte og det pres jeg blev lagt under. Vi var 1 måned fra at måtte sælge huset, banken kunne ikke forsvare at låne os flere penge.

Og hvad med den læge som skrev de fejlagtige ting i min statusattest og journal, hvordan delen kan han få så hatten passer?

I øvrigt skal det sige at jeg fået en førtidspension. Og bøvlet med kommunen fortsatte jo, men eftersom OPUS holdte dem skarpt i ørene sammen med fagforeningen, så nåede de ikke lukke for kasse som de ville flere gange.

Og hvis du er nået sålangt skal du sku have et kram. Sætter pris på hvert et indput.

Grunden til jeg spørger her er ganske simpelt fordi jeg ikke gider at stå i kømere til gratis juridisk rådgivning. Det er åbent en time omugen og lige i aftensmads tiden hvor jeg skal hente barn og lave mad. Og kommer man der ned er der flere end de kan nå at rådgive. Og jeg har ikke umiddelbart penge til at rådføre mig hos en advokat.
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 14:22   #2
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Jeg tror bestemt ikke en advokat kan hjælpe dig, men det kan jeg ikke udelukke helt.

Du HAR fået pension nu, og ankestyrelsen kom med en afgørelse så du også fik dine penge med tilbagevirkende kraft.

Medmindre du har en forsikring der vil betale advokatomkostninger, så vil et advokatsalær meget hurtig æde eventuel tilbagebetaling af rentepenge op.

Kan din mand ikke passe barn og lave aftensmad mens du benytter dig af gratis tilbud om evt. hjælp? Det er jo også i hans interesse, hvis der er "kød" på din sag.

At vente i en kø af den slags må man tage med, og være glad for at nogen gider at ofre tid gratis....sådan midt i deres egen aftensmad
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 18:49   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, stoooort spørgsmål, didda -og jeg bliver dig lidt svar skyldig på den måde at forstå at jeg tror det vil blive noget af et korstog at bevæge sig ud på.

-men selvfølgelig skal man aldrig sige aldrig

Der vist rigtig mange herinde som søger RETFÆRDIGHEDEN i den måde vi bliver behandlet på-det er i princippet det jeg/vi søger udover det økonomiske- men om vi så kan opnå den, tja.....dét tvivler jeg på, desværre
(se blot BennyG, vores:http://politiken.dk/indland/article733797.ece og garanteret en masse andres sager)

Vi spurgte direkte vores advokat om vi i det mindste kunne "søge" om at få vores advokatregning betalt gr bla vildledning og IKKE vejledning meeen som han sagde, jeg er sikker på at med det store opbud af kommunale jurister, måske mange års tovtrækkeri ja,så vil der sikkert ikke være mange basører til jer -og det vil nok være så som så med retfærdigheden!

-MEN kan fuldt ud forstå dig og som sagt, man skal aldrig sige aldrig.

Din kommentar om ikke at ville stå i kø, ja, den tar jeg som et udtryk for dine frustrationer omkring det hele for jeg er sikker på at når alt kommer til alt, ja, så værdsætter også du at andre bruger deres fritid på at hjælpe mennesker som os fx ikk´

Held og lykke m dit projekt og det vil glæde mig om vi må høre hvad du beslutter dig til

Du får lige et link herindefra om netop det med at holde diverse ansvarlige: http://www.k10.dk/showthread.php?t=6...+sagsbehandler -det er godt nok omkring en politianmeldelse(hvilket vi også var parate til) -men det kan give dig en idé til hvordan og hvorledes
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 17-11-2009 kl. 18:54.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2009, 23:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
diddah ret mig hvis jeg læser forkert eller tolker forkert, men som jeg læser det så kokser det hele i kommunen da du får en læge der udtaler sig stik modsat alle andre ?

eller er det en lægekonsulent ?

Jeg tror ikke du vil få noget ud af en sag det er noget nær umuligt og helbredsmæssigt er det mere end hårdt , kan godt forstå folks trang til at få oprejsning men nogen gange tror jeg det er værd at tænke over om det er en kamp man vil risikere en masse på og vælge sine kampe med omhu...

og om du kan få noget ud af det, tja det tror jeg ikke nogen af os kan svare på , der er advokater der tager sådanne sager og vurdere dem gratis hvor du simpelthen sender papir til dem og så kommer de med en melding om der er noget i sagen eller ej ... måske du skulle prøve sådan en ..

I sidste ende kan ingen give dig garantier og kun en advokat vil kunne sige om der er noget i det og du bestemmer om du er villig til at tage de omkostninger det kan koste både økonomisk og på det personlige plan.
  Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 01:38   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommuner har meget med at holde sig til det 'frie valg' at man selv bestemmer om man vil suge på lappen, eller vil låne 65.000 kr, sælge sit hus, eller noget helt fjerde. De har som sådan ikke noget ansvar overfor en borgers valg eller økonomiske situation, hvis de arbejder indenfor lovens rammer. Hvis du ikke er berettigtet til kontanthjælp, så står det dig frit om du så hellere vil låne penge.....det er DIT valg, og kan aldrig blive kommunens hovedpine.

Som de andre er inde på, så kan du da prøve at fremlægge sagen for en advokat men første stop, er at finde ud af om der er begået ulovligheder!! Utilfredshed tæller ikke med, der skal være tydelige lovbrud (plus svig og smøl), ellers kommer du ikke langt.

Men godt du fik tilkendt førtidspensionen, så er der da ro på. Men min umiddelbare tanke er, om du ikke bare skulle slå dig til tåls med den, og så glæde dig over at dén kamp blev vundet. OG rider det andet dig som en mare, jamen så find ulovlighederne frem og byg en sag op.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2009, 11:04   #6
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Jeg vil sige, som andre også har gjort: Nu har du fået pensionen, efter langt forløb.Tiden må nu være, at nyde livet, din søn & mand.

Der er mange ting ved systemet, der er uretfærdigt. -Nogen ting kan vi ændre på - andre ikke. Har du kræfter & ressourcer til en kamp?? Hvorvidt du vil vinde eller ej, er der ikke rigtigt nogen, som kan ytre sig om på forhånd.

-Men en' ting falder mig for brystet, det er at "Gide" mht. gratis advokathjælp = Stå i kø. Det er frivilligt arbejde. De gør en' god indsats, for dem, der ej har midler læs: Penge, til at få proffesionel hjælp.
Jeg vil gerne give dem stor "ROS".
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 00:18   #7
diddah
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2009
Lokation: Horsens
Alder: 40
Indlæg: 24
Styrke: 16
diddah er ny på vejen
1000 tak for alle jeres svar.

Ja, det er bestemt en kamp jeg må vurdere om jeg vil tage.

Det var ikke en konsulent som vurderede jeg ikke fejlede noget det var en læge som vurderede mig ud fra 5 minutters samtale. Og det at kommunen lukkede min sag var ulovligt og derfor fik jeg også deres beslutning omstødt af ankestyrelse.

Hvis kommunen havde fulgt reglerne skulle jeg ikke have været i banken og låne penge og jeg havde ikke været udsat for det massive pres det var selv at finde løsningen på noget som egentlig skulle har have været meget simpelt. At kommunen skulle have hjulpet mig og rådgivet mig og at lægen skulle have tjekket sine oplysninger (Han skrev en masse urigtigheder jeg ikke aner hvor han har hentet fra)

Min kommentar med ikke at gide stå i kø har intet med at jeg ikke sætter pris på deres tilbud og gratis juridisk hjælp. Tro mig jeg er taknemlig for det tilbud. Det er mere min sygdom der spiller ind. Sådan med at komme steder, mange mennesker og ikke vide noget om stedet. Og nej, min mand kan ikke passe lillefyren. Min mand arbejder i butik og som sous chef kan han desværre ikke tage fri om tirsdagene. Så skulle jeg vente til han engang får ferie i hvert fald.

Men mht de urigtigheder i min journal som lægen jo skrev. Er det overhovedet muligt at rette? Eller måske få en tilføjelse ? (Ved godt man ikke må slette i journalen)

Jeg aner ikke om der er kød på sagen eller ej. Og det er nok ikke så meget om penge som det er om retfærdighed. Men ja. Jeg ved sku ikke.

Don't get me wrong. Jeg er taknemlig for alle jeres svar. Alle jeres in put og også de gode mennesker der er der ude som tilbyder deres person og faglighed for at hjælpe andre. Det er godt nogle ting fungere, ikke sandt?

Og jo jeg er taknemlig for endelig have en læge som tager mig seriøst og jeg har fået pension, men føler bare det ville være at lade dem slippe afsted med at behandle folk som jeg og sikkert 1000 andre er blevet, hvis ikke man kan få den retfærdighed på en måde.

Det piner mig man bare skal sidde tilbage og sige "Oh well"
diddah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 00:48   #8
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du kan prøve at kontakte SR Bistand


http://www.sr-bistand.dk/
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 10:25   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hm, ja, det er svært at slippe uretfærdigheden og for mig så handler det også rigtig meget om troværdigheden!

Måske du skulle prøve at klage til Patientklagenævnet: http://www.pkn.dk/
ang lægens urigtige udtalelser.

I min mands forløb, på et tidspunkt, ja da klagede vi og fik faktisk delvist ret, dvs de henviste til at vi skulle kontakte afd hvor han var indlagt og få lægen til at skrive de korrekte (manglende) ting i journalen -apropos at man netop IKKE kan slette i en journal.

Måske det var værd at gå den vej men du skal forvente lang sagsbehandlingstid, så er du forberedt

Ser også dette link: http://www.helsinghoff.dk/ad2/ -til et advokatfirma som en del herinde vist har brugt, med succes -men skynder mig at sige at jeg intet kendskab har til dem, vi brugte Advodan.

Som sagt, det vil sikkert blive en lang og svær vej du begiver dig ud på og vil klart anbefale dig gør op med dig selv om det er lige præcis denne kamp du skal vælge.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 01:22   #10
cmay
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2009
Indlæg: 17
Styrke: 15
cmay er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af diddah Se meddelelser
1000 tak for alle jeres svar.

Ja, det er bestemt en kamp jeg må vurdere om jeg vil tage.

Det var ikke en konsulent som vurderede jeg ikke fejlede noget det var en læge som vurderede mig ud fra 5 minutters samtale. Og det at kommunen lukkede min sag var ulovligt og derfor fik jeg også deres beslutning omstødt af ankestyrelse.

Hvis kommunen havde fulgt reglerne skulle jeg ikke have været i banken og låne penge og jeg havde ikke været udsat for det massive pres det var selv at finde løsningen på noget som egentlig skulle har have været meget simpelt. At kommunen skulle have hjulpet mig og rådgivet mig og at lægen skulle have tjekket sine oplysninger (Han skrev en masse urigtigheder jeg ikke aner hvor han har hentet fra)

Min kommentar med ikke at gide stå i kø har intet med at jeg ikke sætter pris på deres tilbud og gratis juridisk hjælp. Tro mig jeg er taknemlig for det tilbud. Det er mere min sygdom der spiller ind. Sådan med at komme steder, mange mennesker og ikke vide noget om stedet. Og nej, min mand kan ikke passe lillefyren. Min mand arbejder i butik og som sous chef kan han desværre ikke tage fri om tirsdagene. Så skulle jeg vente til han engang får ferie i hvert fald.

Men mht de urigtigheder i min journal som lægen jo skrev. Er det overhovedet muligt at rette? Eller måske få en tilføjelse ? (Ved godt man ikke må slette i journalen)

Jeg aner ikke om der er kød på sagen eller ej. Og det er nok ikke så meget om penge som det er om retfærdighed. Men ja. Jeg ved sku ikke.

Don't get me wrong. Jeg er taknemlig for alle jeres svar. Alle jeres in put og også de gode mennesker der er der ude som tilbyder deres person og faglighed for at hjælpe andre. Det er godt nogle ting fungere, ikke sandt?

Og jo jeg er taknemlig for endelig have en læge som tager mig seriøst og jeg har fået pension, men føler bare det ville være at lade dem slippe afsted med at behandle folk som jeg og sikkert 1000 andre er blevet, hvis ikke man kan få den retfærdighed på en måde.

Det piner mig man bare skal sidde tilbage og sige "Oh well"
I mit tilfælde kunne jeg ikke bruge patientklagenævnet til noget da den diagnose og de læge udtaleser som kommunen brugte til at vurdere på eller retter spare penge med var skevet af en af kommunens egne sagsbehandler.

det fik jeg datatilsynet til at rette for mig.

hvad angår at de skriver en hel masse ting som du ikke ved hvor kommer fra så spørg dem på skrift. med henvising til at såfremt de oplysnigner ikke kan understøttes af dokumnetation et eller andet sted fra så skal de rettes udfra persondata loven.
oplysninger må ikke bare dukke op af den blå luft.
cmay er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kommunen nielsen69 Alt det andet 25 04-10-2012 08:55
Sagsøge hospital/kommune Abraxus Alt det andet 3 27-08-2012 13:37
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
må kommunen det???? lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 25-08-2011 13:03
Lån hos kommunen? Michael6400 Alt det andet 16 08-05-2010 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension