K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2013, 14:12   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RK50, som webmaster siger, ville jeg også ønske, du blev i den anden tråd, i stedet for at starte på en ny igen...

Jeg har læst i din anden tråd nu.

De har ret til at få din mor til at dukke op, hvis hun kan - og det er ud fra den her paragraf i forvaltningsloven:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=142955#Kap3

§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.


Nu er Hartmann ikke engang kommunen/jobcentret, men må være "anden aktør", så du kan evt. kontakte jobcentret og skabe en dialog om, at din mor ikke bare kan dukke op, og at der må være tilfælde, hvor det ikke er nødvendigt for hende at dukke op - altså hvis hun er i en sådan så dårlig tilstand, at hun ikke kan. Det kan de måske dog godt forlange en lægeerklæring på. Så skab en dialog med selve jobcentret om situationen - i stedet for Hartmann.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:34   #12
RK50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
RK50 er ny på vejen
Hej... Svarer lige her. Og så flytter jeg indlægget til den anden tråd.
(troede at det var bedre at oprette en ny tråd)

Mht møde med partsrepræsentant eller tlf møde osv sagde de at det ikke kunne lade sig gøre. Ingen begrundelse for hvorfor desværre.

Mht lægerklæring vidste de ikke engang noget om det.
De vidste ikke hvor jeg kunne aflevere den, de vidste ikke om det ville gøre nogen forskel mht den personlige samtale. De "vidste" simpelthen ikke noget om det overhovedet!

Får hele tiden at vide at man er FORPLIGTET til en samtale efter 3 måneder. Ingen løsning på hvad man skal gøre hvis man ikke er i stand til at dukke op.

Jeg er desuden allerede i gang med at læse klansts tråd.
Den er dog lidt lang, så er ikke færdig endnu...

Jeg har ikke kunnet få fat i min mors sagsbehandler direkte på trods af flere beskeder.
Men jeg har idag fået en mail adr hvor jeg kan skrive til hende, håber det hjælper med direkte dialog med hende, fremfor jobcenteret som ikke "ved" noget og ikke "kan gøre noget.

Føler mig bare så magtesløs!!
RK50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:34   #13
RK50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
RK50 er ny på vejen
Jeg har nu sygemeldt min mor til samtale hos jobcenteret 3 gange på 3 uger, fordi hun ikke er i stand til at dukke op. (1 gang igennem k-kassen osv, da sygemelding ifølge callcenteret ikke var acceptabelt).

Har tilbudt et møde med partsrepræsentant, tlf interview, eller samtale i hjemmet, uden accept fra jobcenterets side.

Er der nogen der har et godt forslag/ide til hvad man ellers kan gøre.

Det er meget udmattende psygisk at sygemelde hver uge med diskussion og resten af tiden tænke på den kommende sygemelding samt diskussion og usikkerhed om accept af sygemelding i næste uge.
RK50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:40   #14
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Lige som i Klanst tilfælde, tror jeg at I må have en plan B parat hvis de stopper hendes kontanthjælp.. for det er afgjort en nærliggende mulighed at de ender med at gøre det.

I kan prøve om de vil indhente en lægeerklæring selv, og ellers må I selv betale for en der skriver hvorfor hun er for syg til at klare et møde, og hvornår hun bliver i stand til det igen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:42   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af RK50 Se meddelelser
Hej... Svarer lige her. Og så flytter jeg indlægget til den anden tråd.
(troede at det var bedre at oprette en ny tråd)

Mht møde med partsrepræsentant eller tlf møde osv sagde de at det ikke kunne lade sig gøre. Ingen begrundelse for hvorfor desværre.

Mht lægerklæring vidste de ikke engang noget om det.
De vidste ikke hvor jeg kunne aflevere den, de vidste ikke om det ville gøre nogen forskel mht den personlige samtale. De "vidste" simpelthen ikke noget om det overhovedet!

Får hele tiden at vide at man er FORPLIGTET til en samtale efter 3 måneder. Ingen løsning på hvad man skal gøre hvis man ikke er i stand til at dukke op.

Jeg er desuden allerede i gang med at læse klansts tråd.
Den er dog lidt lang, så er ikke færdig endnu...

Jeg har ikke kunnet få fat i min mors sagsbehandler direkte på trods af flere beskeder.
Men jeg har idag fået en mail adr hvor jeg kan skrive til hende, håber det hjælper med direkte dialog med hende, fremfor jobcenteret som ikke "ved" noget og ikke "kan gøre noget.

Føler mig bare så magtesløs!!
Jeg kan ikke lige gennemskue, om du snakker i telefon med kommunen.

Hvis du ikke kan få dem til, at besvare en mail, så et det klogeste, at skrive det på almindeligt papir, aflevere det ved skranken i jobcenteret, og bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Ja, det er lidt besværligt, men det er den eneste rigtige måde, at gøre det på.

Hvis du/din mor så ikke har fået svar efter 14 dage, så klager i til jobcenterchefen over, at sb ikke svarer på jeres henvendelse.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 11:43   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg skriver det lige her også:

"Jeg kan ikke lige gennemskue, om du snakker i telefon med kommunen.

Hvis du ikke kan få dem til, at besvare en mail, så et det klogeste, at skrive det på almindeligt papir, aflevere det ved skranken i jobcenteret, og bede om en kvittering på, at de har modtaget det.

Ja, det er lidt besværligt, men det er den eneste rigtige måde, at gøre det på.

Hvis du/din mor så ikke har fået svar efter 14 dage, så klager i til jobcenterchefen over, at sb ikke svarer på jeres henvendelse."
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 15:33   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg har lagt dine to tråde om samme emne sammen til en...det andet bliver for rodet og folk begynder at skrive svar i begge tråde...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2013, 15:56   #18
RK50
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2013
Indlæg: 11
Styrke: 11
RK50 er ny på vejen
Hej.

Tak for det webmaster ��

Jeg prøver så vidt muligt at kommunikere på skrift. Dog hænder det nogen gange at det tilfældigvis bliver over tlf. Jeg ved godt at jeg skal undgå tlf kontakt, men det er lidt svært at helt undgå... Især da jeg selv er højgravid, og derfor ikke har alverdens overskud.

Jeg har idag skrevet en mail med situation og bedt min mors SB om evt at indhente lægeerklæring.

Sidst redigeret af RK50; 16-10-2013 kl. 15:58.
RK50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontanthjælp og jobcenteret. ZikZak Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 26-08-2013 09:55
Refarater fra Jobcenteret FOB Alt det andet 3 21-08-2013 08:37
Sidst møde på jobcenteret. Nøgne tær At søge førtidspension 9 20-08-2013 23:14
Jobcenteret bliver ved med at sparke til mig mijaja Dit og Dat 11 14-10-2010 08:57
Om Borger.dk Stella Dit og Dat 3 08-01-2007 22:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension