K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2018, 16:57   #1
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja undskyldningen er “udsatte børn”

Men dette både kan og vil blive brugt til alt andet også.

Pas på med hvad i fortæller offentlige myndigheder og vid med jer selv at alt gemmes og bruges til alle formål, både nu men også senere hen.

Er det ikke et vidunderligt repræsentativt “demokrati” vi har?
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2019, 08:51   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommuner må bruge droner og luftfotos i byggesager.

Vel, fornuftigt nok, men............ ????

https://www.bolius.dk/kommuner-maa-b...ggesager-47994

Droner, digitale korttjenester og luftfotos gør det nemmere for kommuner at overvåge, om du overholder byggelovgivningen, når du bygger til og om på din grund.

- Kommunerne sender ikke bare droner ud og overflyver din ejendom eller begynder at tjekke luftfotos for sjov. Men er der en anledning, fordi en nabo har klaget over dit byggeri, eller der på anden måde er oprettet en byggesag på din ejendom, bliver droner og digitale tjenester i højere grad brugt til kontrol, fordi det er noget nemmere og mere præcist end at skulle ud og inspicere og kravle rundt på stiger med målebånd, forklarer Tine Nielsen, arkitekt og fagekspert i Bolius Boligejernes Videncenter.


http://fosako.dk/wp-content/uploads/...nerne-2017.pdf

Droner i de danske kommuner 2017

KILDER OG HENVISNINGER

HENVISNINGER:
Læs mere om regler vedrørende flyvning med droner i Danmark på droner.dk
Se Bekendtgørelse om flyvning med droner i bymæssigt område på retsinformation.dk
Se dronereglerne på trafikstyrelsen.dk

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-06-2019, 08:57   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kommunen overvågede Anitas julebagning på Facebook: Nu kommenterer de sagen

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-1...Ydoh0yzIVJPGag

Aalborg Kommune erkender, at det var forkert, da en sagsbehandler bedømte Anita Bang Degns arbejdsevne ud fra et Facebook-billede af hjemmebag.

Aalborg Kommunes sagsbehandler kontaktede den sygemeldte Anita Bang Degn, da hun havde slået et billede op på Facebook af sine hjemmelavede småkager og chokolade.

Hendes sagsbehandler mente, at hvis hun havde kræfter og overskud til at bage kager, så havde hun også overskud til at arbejde fire timer mere ugentlig i praktik på sit ressourceforløb - på trods af hendes rygsmerter.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-06-2019, 09:19   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.792
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Overvågning af borgerne.

Nu har min kære hustru GudHjælpeMig indkøbt nye mobiltelefoner til os.

Med finger touch og meget andet som jeg ikke forstår.

Når hun kommer hjem fra arbejde, spørger hun med honningstemme, om hun lige må se min nye mobil. Naturligvis.

Så spørger hun, igen sukkersødt, ind til om jeg har været aktiv og rørt mig i løbet af dagen. Af ren kærlighed, formoder jeg?

Hvis jeg svare ja, til at jeg har været aktiv, siger hun nu, med kulde i stemmen,

"Det er løgn, du har kun gået 1167 skridt din dovenlas."

Om ikke min nye mobil registrerer om, hvor mange skridt jeg har gået.

Skal jeg lade mig skille eller findes der en anden mulighed?

Det kære væsen kræver, at jeg minimum skal gå 10.000 skridt om dagen.

10.000 skridt om dagen, skrev manden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension