K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2012, 16:18   #11
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
keld60 og henningv :
fint nok at I kan klare at fortsætte jeres kamp for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, for det er vel det I gør?
MEN som I godt ved får man altså ikke tilkendt en FP før stort set alt er afprøvet, og for nogle (måske mange?) virker det altså som en rød klud - at I ikke kan ønske tillykke og glæde jer på andres vegne - over at de endelig har fået det de var berrettiget til. Uden den løftede pegefinger.
OG det kan godt være at I ikke føler, at I kan få og have værdi i jeres liv - uden arbejde - men det er jo ikke sikkert at alle har det sådan... nogle gange er mennesker så nedslidte og så ødelagte, at den kamp I kæmper for at komme tilbage på arbejde ikke er mulig OG heller ikke ønskelig for dem. Tværtimod.
I gør det svært at glæde sig over endelig at blive accepteret og anerkendt, som ligeværdigt menneske med de begrænsninger den enkelte nu måtte have, som om det at blive bevilget en FP ikke skulle være ok og ikke kan være et mål i sig selv.
Det bryder jeg mig ikke om.
Helt enig - for hvad skulle det til for?
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 17:24   #12
ASR
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: Viborg
Alder: 44
Indlæg: 81
Styrke: 13
ASR er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Helt enig - for hvad skulle det til for?

Nogle gange er den letteste måde at holde sig selv oppe at holde andre nede.

Tror sjældent det er i en ond mening den type bemærkninger, men et tiltrængt ego løft/selvhævdelse. Jeg har bestemt selv måske ikke sagt men ihvertfald tænkt noget i den genre mens jeg stadig kørte i den del af cirkuset.


Uden at kende nogle der har skrevet hverken det ene eller andet, bare en generel strøtanke om emnet
ASR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 17:57   #13
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hobby4me Se meddelelser
HJERTELIG TILLYKKE


For mig tog det 9½ år at vinde imod kommunen. Ble
v tilkendt pension pr. 1/2-2012.

Med hensyn til indlæg med "malurt" er kampen for at få en positiv hverdag fremover langt mindre end den kamp mod kommunen.
Jeg satte mig nogle få mål :[LIST=1][*]få gang i mindst én hobby - har 2.[*]gå en tur 5 dg. om ugen - det gør jeg[*]kom ud blandt mennesker én dag om ugen - kan slet ikke undvære det[*]nyde livet og den nyvundne frihed - glæder mig hver dag over at jeg ikke skal være stærk og at jeg kan lave det jeg kan holde til den dag, UDEN at skulle stå til regnskab for min manglende kunnen./LIST]

Alligevel har jeg ondt af dem der hænger i systemet eller kommer til det frem over, for det bliver helt sikkert endnu sværere/hårdere at få tilkendt fleksjob/førtidspension.
Det er lige præcis sådan jeg forestiller mig det kunne blive som førtidspensionist, at man så kan prøve at sætte sig nogle mål for sig selv, velvidende at der aldrig vil komme et brev fra systemet, der vælter korthuset. Det er virkelig dejligt at høre om jer, der har fået en bedre tilværelse af pension.

Får man af den ene eller den anden grund pension, skulle det også gerne hede sig at man har gjort sin pligt. Og så skal man ikke skamme sig, over at være glad for at have fået en håndsrækning til et parmanent bedre liv, som det jo heldgivs er for en del af dem der får det.

Det vil aldrig blive et mål for mig at komme tilbage til arbejdsmarkedet, og blive hængende i et limbo af sygdom.
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 18:00   #14
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hjertelig tillykke.

hvis jeg husker din historie lidt, så er det da vist også på tide at du endelig kan få lidt ro til at finde ud af resten af dit liv.. med skånebehov og sådan.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 18:08   #15
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
keld60 og henningv :
fint nok at I kan klare at fortsætte jeres kamp for at komme tilbage på arbejdsmarkedet, for det er vel det I gør?
MEN som I godt ved får man altså ikke tilkendt en FP før stort set alt er afprøvet, og for nogle (måske mange?) virker det altså som en rød klud - at I ikke kan ønske tillykke og glæde jer på andres vegne - over at de endelig har fået det de var berrettiget til. Uden den løftede pegefinger.
OG det kan godt være at I ikke føler, at I kan få og have værdi i jeres liv - uden arbejde - men det er jo ikke sikkert at alle har det sådan... nogle gange er mennesker så nedslidte og så ødelagte, at den kamp I kæmper for at komme tilbage på arbejde ikke er mulig OG heller ikke ønskelig for dem. Tværtimod.
I gør det svært at glæde sig over endelig at blive accepteret og anerkendt, som ligeværdigt menneske med de begrænsninger den enkelte nu måtte have, som om det at blive bevilget en FP ikke skulle være ok og ikke kan være et mål i sig selv.
Det bryder jeg mig ikke om.
Hvad fanden er der galt i at ville tilbage til arbejdsmarkedet selvom man er tilkendt en FP??
Den kamp har jeg da hver dag, at ville tilbage igen, men den kamp er vist ugleset her på k10
Jeg nyder da at jeg er tilkendt en FP men vælger så bare ikke at læne mig tilbage og nyde livet men bruger den som en måde hvor jeg i mit tempo kan komme tilbage, undskylder mange gange for at jeg vil det, beklager min kamp går nogle imod.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 18:26   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Godt, du havde en god sag. Tillykke
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 18:31   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er korrekt at førtidspension ikke er et mål i livet, men der er vel heller ingen der har det som livsmål?

Selvfølgelig bliver førtidspension et mål, den dag man ikke kan arbejde mere pga sygdom da førtidspensionen er et bevis på, at man netop har kæmpet en længere kamp om retten til at være syg, og har gjort alt hvad man kunne, for at bibeholde sin plads på arbejdsmarked. Desværre uden held.

Hvis man er varigt syg, så er man varigt syg, uanset om dem på kommunen mener noget andet og i årevis forsøger at ignorerer fakta. Ikke alle glider lige nemt gennem vridemaskinen, kun få gør.

Så tillykke med førtidspensionen og retten til at være syg herfra!

Og jo, drømme er altid gode at have, man skal bare lade være med at slå andre i hoved med dem.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 19:13   #18
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg savner også mit job hverdag ..det er hårdt at sige farvel til manden da vi de sidste 5 år inden ulykken var sammen hverdag...snøft...

men jeg er sammen med mange herinde blevet nød til at ACCEPTERE at jeg ikke ka mere og det er hårdt at erkende overfor sig selv og hårdt i starten af sin ftp at få dagene udfyldt..den tid man er sygemeldt og lidt jagtet ja der bliver man holdt igang - af systemet..

og så bliver man tvunget til at finde andre ting at udfylde dagen med og glæde sig over..

men kunne jeg tog jeg også på arbejde imorgen - sammen med mange af jer andre herinde..

det er vigtig at huske - for nogen at vi jo ikke for sjovt er endt hvor vi er..
lad os glæde os over det vi har og ikke tænke på det vi alligevel ikke ka opnå..

hilsen en lidt trist stribe der savner jobbet - men ikke kan
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 21:23   #19
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Jeg tror lige som dig stribe, folk vil som udgangspunkt helst arbejde, der er næppe nogen der morer sig ved at være udenfor arbejdsmarkedet

Men når det ikke kan være anderledes, må man kikke fremad og skabe sig et godt liv uden arbejde

Det må kunne lade sig gøre
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2012, 21:29   #20
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Helt enig heri.
Det må kunne lade sig gøre og jeg forsøger at finde en vej dertil trods min situation, for man kan selvfølgelig, det er bare at finde vejen der passer en og det forsøger jeg på min passive forsørgelse som jeg selv vil gøre til en aktiv forsørgelse.
Mener ikke man skal ønske folk tillykke med en førtidspension, at kampen for at få en er lang og hård er noget andet. Men tillykke med målet som FP'er bryder jeg mig bare ikke om.
Ved det vil blive misforstået herinde.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så lykkedes det endelig. Jeg, en førtidspensionist. Wodpoulsen Din historie 34 30-09-2011 08:42
Endelig en Gunell Et godt link! 0 14-03-2011 17:17
Så kom den endelig dennishj At søge førtidspension 1 19-02-2010 23:51
Endelig hr.luko Din historie 20 18-11-2009 21:28
Endelig Nusli Politik og Samfund 3 16-05-2008 15:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension