K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2008, 09:56   #1
lodala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
lodala er ny på vejen
Question Mon nogen har kendskab...

Hej.

Mon nogen har kendskab til loven for fleksjobber ?

Jeg har fået min godkendelse igennem fra 1/11-07 og 7 april bliver jeg så via et brev sendt på et 13 ugers arbejdsprøvning/kursus i jobklubben mon nogen ved om kommunen kan det, eller er det bare en nem løsning IGEN fra kommunens så de er fri for at gøre noget.
Og ved nogen om at når man sender en på fleksydelse på afprøvning/kursus ( hvis kommunen må det) har man så ikke ret til kørselsgodtgørelse for de km. man kører ud over de 24km??

Jeg er ret konfus over loven ...den siger jo sammenarbejde imellem aktør, kommunen og mig, men endnu har jeg ingen sammenarbejde haft fra nogen sider kun fået en sludder for en sladder hvis jeg har spurgt efter oplysninger, kan nogen måske hjælpe mig herinde
lodala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 10:40   #2
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej lodala
Jeg ved ikke lige nærmere, men det er ledighedsydelse Du får som ledig fleksjobber, fleksydelse er *fleksjobberens efterløn*. Prøv at se om der ikke kommer flere svar, hvis jeg kender det her forum ret er der mange der bare lige skal se spørgsmålet før de kan svare
Da jeg er ftp modtager kender jeg desværre ikke lige reglerne for fleksjobbere, magter ikke så meget for tiden

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 12:26   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
loldala kommunen kan godt sende dig på sådan et kursus, men der skal selvfølgelig være et formål med kurset..

og nogen gange kan der altså godt komme noget godt ud af det

hvis du føler at der ikke er noget sammenarbejde mellem dig og jobcenteret kan det være en god ide at give udtryk for det og skrive feks en mail til jobkonsulenten , skriv kort og godt at du syntes der mangler samarbejde og at du gerne vil have oplyst hvad formålet er med kurset ...

samtidig spørger du ind til kørselsgodtgørelse , jeg mener at du har krav på kørselsgodtgøres i hvertfald er det sådan at man som flekser i praktik eller arbejdsprøvning har kørsels fradrag over 24 km så hvorfor ikke også kursus, men må indrømme at jeg ikke ved det lige nu og her, men skal finde ud af det hvis ikke andre kommer først
  Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 14:00   #4
lodala
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2008
Indlæg: 6
Styrke: 0
lodala er ny på vejen
Mon nogen har kendskab...

Tak for jeres svar, men jeg tror, at jeg er ved at blive en utålmodig sjæl der snart gerne vil se nogle resultater af mine 3 års kampe med alle mulige slags vuderinger, undersøgelser og arbejdsprøvninger. Jeg havde nok håbet på en lidt hurtigere reaktion fra kommunen og AF side nu hvor jeg er blevet visiteret til fleks....Nu hvor man praler sådan af at arbejdsløsheden er så lav og tænkte ..Yes...Nu må de vel kunne bruge os flekser der er på ledighedsydelse, men nu efter ca 9 mdr og 30 ansøgninger er jeg ikke kommet et hak vidre..
Måske det bare er MIG der fortolker §73 a. i socialloven forkert
lodala er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2008, 15:07   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er langt fra sikkert at det er dig der stiller for store forventninger, men hvad der står i § 73a kan jeg ikke lige huske , og jeg kan ikke slå det op da den ikke er gældene mere , men nu står der bare i socialloven at Kapitel 7

§ 70.- § 73. a (Ophævet).


https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=113596


hvis det da er den samme lov vi mener...

derimod kan jeg se at du har været ledig over et halvt år og derfor kan du bede om at få en privat aktør hvis ikke du mener at din kommune kan hjælpe dig ...



Citat:
§ 73 c. Personer, der er visiteret til fleksjob, har ret til at blive henvist til anden aktør, jf. § 26 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats, med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 6 måneder inden for 9 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 6 måneder inden for 9 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Personer, der er visiteret til fleksjob, og som kommunen har vurderet fortsat opfylder betingelserne for fleksjob, jf. § 74 c i lov om aktiv socialpolitik, skal henvises til anden aktør med henblik på etablering af fleksjob, når personen har modtaget kontanthjælp, starthjælp, ledighedsydelse eller særlig ydelse i 12 måneder inden for 18 måneder efter visitationen til fleksjob. Det samme gælder, når personen har været i fleksjob eller ordinær beskæftigelse i 9 måneder inden for 18 måneder og derefter har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 3. Personen skal have mulighed for at vælge mellem flere aktører, jf. § 27 i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.

Stk. 4. Kommunen skal vejlede om retten til at blive henvist til anden aktør efter stk. 1 og om henvisningen til anden aktør efter stk. 2.



https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=115624
Så måske det var det du skulle satse på hvis der skal ske noget og du ikke mener at det er det rigtige kommunen har gang i ....

mange kommuner glemmer desværre at oplyse om at man har ret til en privataktør hvis man selv beder om det allerede efter et halvt år ...

Hvis det er en anden lov du snakker om mht § 73a end jeg gider du så ikke lige at skrive det ind så jeg kan se hvad der står, kan ikke lige komme i tanke om andre ....


Hvad ang utålmodighed så kan jeg godt følge dig tror at vi alle som en har været der , af os der er flekser, i sær når vi så hverdag får tudet ørene fulde af hvor fantastisk det går og at der ingen arbejdsløshed er

Men men man bliver klogere, flertallet af dem jeg kender har selv fundet deres job, og mange af de flekser jeg kender til får ingen hjælp og ingen opfølgning eller noget før datoen for refusions stop nærmere sig....

Jeg kan kun sige at du skal blive ved og ved med at rykke dit jobcenter for hjælp til at finde et job og så håbe at de bliver trætte af dig og sætter alt ind på at finde et job til dig

men arbejdsløsheden hos os flekser er desværre kolonorm...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nogen, der har kendskab ?? Frk. Horsens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 18-01-2012 22:33
kendskab til psykiater per sørensen, kbh zolskin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-01-2011 13:17
Kendskab til Hellerup Rygcenter? Camille Dit og Dat 4 10-01-2010 16:58
Søger kendskab til Holbæk sygehus?! Camille Dit og Dat 10 23-10-2008 18:55
DKUH ?? - kendskab til dem? krebs25 Alt det andet 11 11-11-2007 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension