K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2012, 21:06   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, nu vil jeg skrive, hvad I har fortalt mig, - punkt for punkt, - og oven i købet tage mod til mig og spørge psykiateren, som er en, hvis ord man ikke spøger med, hvorfor han ikke vil afklare mig specifikt (tror ikke, at han gider mig, men har får jo sin hyre for det).
Imorgen spørger jeg lægen om en aftale med en ny reumatolog vedr. bækken og nakke. Det sidste har et par fysser også anbefalet.
Så bliver der mere tjek på det.
Tak for det.

Men, altså flex..... reglerne er meget strenge. Man skal, som de fleste ved herinde, have mindre end 50% arbejdsevne tilbage, - og sådan er det langt fra. Heller ikke har jeg stærke smerter, men får ret hurtigt ledproblemer.
Jeg skal bare have afvekslende, ikke led-belastende arbejde i et ikke for stressende, overbefolket miljø, - men det er sikkert dér, det bliver svært med ufaglært arbejde, - og det er, hvad jeg kan få, hvis jeg ikke må få min afsluttende eksamen i hus....hvis jeg overhovedet kan få det.

Sidst redigeret af mukke; 29-04-2012 kl. 21:18.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 20:12   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
mindre end 50% hvor har du dog det vrøvl fra??

Nææ der står VARIGT nedsat arbejdsevne, alder hvor mange timer osv osv står der altså intet om i lovgivningen.

En der kan klare 37 timer kan godt blive fleksvisiteret, det kræver "bare" at effektiviteten er nedsat så denne ikke reelt udfører til det der svarer til 37 timer, men måske kun 27 timer.

Jeg sys nu stadig du skal skifte din psyk ud, om ikke andet som minimum bede om aktindsigt hos vedkommende, og så evt få din læge til at hjælpe med oversættelsen.

Nogle psyker ynder helst ikke at fortælle hvad deres patienter fejler af forskellige årsager, men søger man så aktindsigt (som du har ret til at få og du bør klage hvis psyk nægter) så skal det stå i ens journal og nægter psyk så er det da først jeg ville se af at skifte i en fart.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 23:16   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
mindre end 50% hvor har du dog det vrøvl fra??
...den er desværre god nok, LUM, at arbejdsevnen forudsættes nedsat med mindst 50% for at kunne tilkendes flexbevilling.

Jeg har ikke lige et link til dig, men jeg tror, du kan finde oplysninger om det i Ankestyrelsens praksisundersøgelser - Gunvor har flere gange lagt links her på K10 til de undersøgelser.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 08:29   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ikke under men cirka 50 procent
Så ja det meget svært og få tildelt fleks
Derfor får man fleks på cirka 15 til 20 timer, eller mindre
Man kan godt få på 27 timer, men er meget sjældent i følge min erfaring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 12:04   #15
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...den er desværre god nok, LUM, at arbejdsevnen forudsættes nedsat med mindst 50% for at kunne tilkendes flexbevilling.

Jeg har ikke lige et link til dig, men jeg tror, du kan finde oplysninger om det i Ankestyrelsens praksisundersøgelser - Gunvor har flere gange lagt links her på K10 til de undersøgelser.

Magen til ulødig info, skal man da lede længe efter... -ved godt at flere sagsmishandlere herinde(ingen nævnt, ingen glemt ) har forsøgt at "plante" løgnagtig materiale omkring dette emne... -og disse fejlagtige oplysninger - fra disse umennesker - bliver så nævnt gang på gang af flere herinde

TÆNK JER OM: vedlæg et brugbart link, eller hold jer langt væk fra disse besvarelser


Ps. Er selv godkendt til fleks, med 20 effektive timer og 2/3 tilskud



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 20:08   #16
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ps. Er selv godkendt til fleks, med 20 effektive timer og 2/3 tilskud
.
... så er du nok undtagelsen, der bekræfter regelen! Jeg vil lede efter dokumentation...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2012, 20:29   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den ene forsikring jeg får fra udbetaler ikke noget hvis man har 20 effektive timer
nu skriver jeg også cirka 15-20 og ja det er effektive timer

så cirka 50 procent passer da meget godt,
husk man skal have arbejdet i 37 timer inden man blev syg, ellers kan man ikke få op til de 37 timer i tilskud.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 02:32   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
I min revalideringstilkendelse ytres der tvivl om, hvorvidt jeg kan blive helt selvforsørgende, og formålserklæringen lyder på, at der sigtes efter hel eller delvis selvforsørgelse.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 07:30   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mukke det SKAL! de, de SKAL gå efter at man klarer sig så meget som muligt selv, de SKAL være positive De skal stile efter at folk kan så meget som muligt selv, det er vedtaget fra højere sted.

De SKAL sige fuld arbejdsevne til andet er bevist af det system de (og vi) er underlagt til den bevisfremførelse, uanset om det så er en borger der må bæres af sin ægtefælle og have ægtefællen til at tale for sig fordi denne oven i har mistet evnen til at tale.
Den borger er rask og fuld arbejdsdulig til andet er bevist sådan det.

Og i andre der var en grund til at bare er i anførselstegn, jeg ved det er SVÆRT (hvilket jeg muligvis burde have gjort klart??) men jeg ved også at det ikke er umuligt i det jeg før læst en sag her på k10 hvor vedkommende havde en hel del effektive timer som flekser og tilfældigvis personligt kender en der startede fleks med 30 effektive timer (hun har så måtte slås med systemet på andre punkter, det er bla umuligt for dem at få nogen form for hjælp i hjemmet, ja selv hendes kørestol har hun måtte kæmpe for længe, og har massere af afslag på hjælpemidler lægerne ellers siger er nødvendige for at hjælpe hende til at holde sig så god som muligt så længe som muligt. Det "særlige" der var/er er at hun kun får det dårligere og dårligere og derfor jævnligt får reguleret timeantallet hun startede for 3 år siden på 30 timer og er nu nede på 15... Hun har haft det relativt nemt på det område)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2012, 09:38   #20
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
"For at blive visiteret til fleksjob skal en person have en væsentlig og varig nedsættelse af arbejdsevnen. Arbejdsevnen skal være nedsat i forhold til enhver form for arbejde."

http://bm.dk/Beskaeftigelsesomraadet...0fleksjob.aspx

Det kommunerne ser på er at nedsættelsen skal være væsentlig... og det er den enkelte kommune der vurderer hvor meget væsentligt er.. men det er for mange kommuner en nedsættelse der skal svare til den støtte arbejdsgiveren så kan få..

Og hvis man skal tilkendes 1/2 tilskud går de ud at der skal være en nedsættelse på 50 %.. og ved 2/3 tilskud en nedsættelse på 66 %

Hvis nedsættelsen er mindre, vurderer de at man godt kan forsørge sig selv, idet man ikke nødvendigvis behøver at arbejde fuld tid for at være selvforsørgende..

Det er effektiv arbejdstid der tæller.. derfor kan man sagtens arbejde 25 eller 37 timer i fleksjob.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er det bare mig? DahlDK Accept fra vores omgivelser 20 24-11-2013 01:41
Bare tak Kamma1 Alt det andet 2 10-11-2010 20:52
FP er bare så ked af det :,( nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 28 06-10-2010 14:48
Er det bare mig? Gunell Politik og Samfund 7 06-11-2009 13:54
Bare SÅ lykkelig ;) Andersen23 Jeg har fået job. 35 20-04-2009 08:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension