K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 00:25   #51
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Risa, viste du, at falkepensionister kan godt for boligsikring helt op til 85m2, efter deres bedre halvdels død ?
De få den, fordi på den måde kan de få råd til forsat at bo i deres store gamle lejligheder for rimelige penge.

Mange af de gamle pensionister har fantastisk gode økonomisk situation alligevel benytter de sig af den ordning.

Hvad synes du om, at en gammel fru Jensen bor for næsten ingen penge i en 85m2 lejlighed med en gode opsparing i banken?
Skal en gammel fru jensen flytte fordi hendes mand er død ? Hvorfor skal hun ikke have mulighed for at blive der hvor hun måske har boet i mange mange år sammen med manden?

Hvis hun gerne vil flytte er det ok, men u menneskeligt hvis det er der hun vil leve og har sine minder


Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Tja, så har du virkeligt grund til, at være glad og sige tak til Vorherre for sin situation i dag. Men husk venligst på, at ikke alle har været på “samfundets bund” i årevis.
Måske var det godt at prøve, så man kan se hvor godt vi i bund og grund har det ...

Hov jeg ville ikke skrive to indlæg, men aner ikke hvordan jeg ellers skulle gøre..sorry

EDIT af Web

Man skal såmænd bare trykke på REDIGER knappen i det indlæg man har skrevet og så tilføje det man ønsker...nemt og lige til..
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 07:13   #52
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Her er nogle tal der måske kan give en ide om hvordan pensionerne kommer til at se ud til næste år, det er muligt at se tallene både for de nye og de gamle pensioner:

http://www.oes-cs.dk/bevillingslove/...4&searchtype=3
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 07:24   #53
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poeten Se meddelelser
nej, Ragdoll, jeg har ikke misforstået noget, men har muligvis udtrykt mig uklart. Jeg ved godt at man på mellemste kan få tilskud, hvis man er enlig. Det jeg sammenligner, for at vise hvor urimelige forskelle der er, er en enlig på højeste og en samlevende på mellemste. Den sidste kan ingenting få, hvis samleverens indtægt bare fx er 200.000. Så er ens tillægsprocent nemlig på nul og så kan man ingenting få.
Jeg er helt enig i at der er urimelige forskelle, hvis man f.eks. begyndte at drage brøkpensioner ind i billedet, ville man blive fuldstændigt chokeret.

Prøv at tage et lille kik på mit profilbillede, så vil du se at jeg ikke alene er klar over alle de faktorer der spiller ind men også kæmper for at få nogen af den afskaffet.

Man kan ikke sammeligne to forskellige situationer her mener jeg, "enlig på højeste og en samlevende på mellemste", man bør altid sammenligne enlige med enlige, når man taler om forskellene i de forskellige pensioner, man kan dog godt sammeligne gifte med enlige hvis det gælder den samme pension, f.eks. den mellemste eller den nye. Men ikke sådan på kryds og tværs. Man må hele tiden gå ud fra hvordan ville ens økonomi have været, hvis man f.eks ikke havde gensidig forsørgelses pligt.

Her kan man skrive under på en opfordring til afskaffelse af den gensidige forsørgelsepligt: http://www.facebook.com/event.php?eid=160964020653972

Generelt mener jeg at alle skal have det samme uanset om de er gift eller enlige, pensionister fra før eller efter 2003, osv.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 13:13   #54
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Husk på kære FP, når I sætter vores indkomst op i mod fx en som arbejder i Lidl/ALDI (mener faktisk de får højre løn end fx FAKTA, da de er tysk ejet - never mind) Så er der flere ting som en FP ikke skal tænke på, efterløn ca 500 kr, fagforening ca 300, Akasse ca 500, 8 procent til arbejdsmarkedsbidrag, Det er altså rigtig mange udgifter som vi ikke længere har...
Bare lige en tanke jeg fik
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 14:08   #55
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg er okay tilfreds med satserne. Man lever da ikke overdådigt men har råd til lejlighed, bil, forsikringer og mad. Kan da over tid spare op til computer men har måtte sælge hesten men det er jo også en luksus ting. Så længe man har råd til en nogenlunde normal hverdag så er det okay... Men selvfølgelig er det ikke sjovt hvis man kommer fra en halv million men så har mange nok også ekstra forsikringer og får derved mere end alm førtid. Synes dog det er rimeligt at pensionen stiger i takt med samfundet...
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2011, 15:15   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Da jeg gik fra kontanthjælp til førtidspension, var forskellen på ca 1400 kr. Så økonomisk set var der ikke den helt store forskel, men for mig var friheden til at være syg, det vigtigste i regnestykket.....

Men jeg synes ikke jeg som førtidspensionist kan klage, engang i mellem skammer jeg mig faktisk over, at jeg modtager den pension og tænker altid med taknemmelighed og ydmyghed på at den kommer ind på kontoen, måned efter måned. TÆNK at være så heldig at bo i sådan et land, og man ikke er henvist til at bo i en papkasse og skal lave af madkuponer osv.

Men det er ikke et beløb man kan slå sig løs på og man skal tænke sig rigtig godt om, hver gang der skal handles ind. Og kommer der en uforudset regning (fx varmeopgørelse og/eller lysopgørelse), jamen så vælter læsset hurtigt, og det kan være rigtig svært at løfte sig op igen på niveau.

Men hvis bare pensionen stiger i takt med de almindelige stigninger på husleje, fødevarer ect, så kan man faktisk leve godt og trygt - og så beder jeg heller ikke om mere.
Det skal jo heller ikke være en guldgruppe at komme på førtidspension, men man skal kunne leve, og navnligt overleve. Og det kan man også, med mindre man har en masse klatgæld osv, som æder budgettet totalt. Hvilket jo ofte er selvforskyldt (for mit eget vedkommende i hvert fald!).

Selv er jeg i en situation hvor selv 200 kr stigning synes meget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 17:27   #57
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poeten Se meddelelser
Til Risa!

Nej, det er ikke rigtigt at man som gammel fp'er kan få fx halv licens. Det gælder kun for enlige. Jeg kan personligt ikke få en skid! Og det er ikke fordi min ægtefælle har en stor løn. Hun er på deltid og tjener under 200.000 om året.
Og dette gaelder ogsaa kun for de gamle foertidspensionister der en personlig tillaegsprocent paa 100, hvilket de allerfaerreste har.
Der er nogle myter der stadig florerer om hvor fedt det er for de gamle FPere, med alle de tilskud de kan soege, faktum er at en gammel FPers som udgangspunkt, faar ca. 36.000 kroner om aaret mindre end en ny FPer, jeg vil gerne se en haandsopraekning fra alle de gamle FPere der har soegt og faaet mere end 36.000 om aaret i ekstra tilskud. HVis der er nogen er det uendeligt faa. OG selv dem der faar tilskud af den ene eller den anden art, saa kan tusserne taelles paa en haand.

Saa hold venligst op med al den snak om fordelene ved at vaere gammel FPer, for der er ingen, absolut ingen fordel ved det. Det er kun paa papiret at det ser saadan ud. Virkeligheden er en helt anden.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 19:22   #58
migselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2008
Indlæg: 131
Styrke: 17
migselv er ny på vejen
Kære Ragdoll

Hvad skulle vi (som er på Førtidspension FØR 2003) dog gøre uden dig - til at skære det hele ud i pap!


Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
faktum er at en gammel FPers som udgangspunkt, faar ca. 36.000 kroner om aaret MINDRE (min egen fremhævning) end en ny FPer

Saa hold venligst op med al den snak om fordelene ved at vaere gammel FPer, for der er ingen, absolut ingen fordel ved det. Det er kun paa papiret at det ser saadan ud. Virkeligheden er en helt anden.
- Og du har så evig ret, desværre. Desuden er vi mange, mange, mange som har kæmpet en ligeså hård kamp - som de der får førtidspension i dag.
migselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 16:29   #59
jacobi
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Aalborg
Alder: 55
Indlæg: 2
Styrke: 0
jacobi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser
Kære Ragdoll

Hvad skulle vi (som er på Førtidspension FØR 2003) dog gøre uden dig - til at skære det hele ud i pap!




- Og du har så evig ret, desværre. Desuden er vi mange, mange, mange som har kæmpet en ligeså hård kamp - som de der får førtidspension i dag.
Der er rigtig mange myter i denne tråd og der er mange der er langt fra virkeligheden.

Men jeg kan svare på de nye regler fra 2003. Der er kun EN førtidspension i dag. Det er så forskellig sats om man er gift/samlevende.

De gamle regler er justeret så mange mange gange at i ikke bare kan snakke gammel kontra ny!!
Eks. Min mor får en meget høj pension på den gamle lov (før 1985) da man dengang fik en masse tillæg, hvis man var så ringe hun hun er, de regler har forfulgt hende lige siden. Jeg ved ikke nok om hvilke tillæg, men dengang, bestod pensionen af en masse tillæg, som jeg ved førtidspensionister fra 2000 ikke får. Dengang var man også forudbetalt, siden 98, har man været bagudbetalt. Så der er mange former for pension på den gamle regel om pension, men der er kun EN regel på den nye. Hvis man ser nort fra enlige og gifte/samlevende, men det er stadig den samme pension man har, kun satsen er forskellig

Hvis nogen påstår der er flere pensioner på den nye (2003), må i meget gerne linke til det.

Men når man nu snakker om at vi på den nye lov er så forgyldt, vil jeg da lige opremse min egen pension. Jeg er gift, derfor falder min pension nogen tusinde, min kone tjener over 300.000 kr, så der ryger også lige en smule, så får jeg penge fra en arbejdskade hver måned, så der røg også lidt, tilbage er der brutto 8500 kr. tilbage. Det er da ikke rimeligt!!

Så kan man på den nye lov, søge en §100 men det er slet ikke så nemt som det lyder, men det er en anden snak.

Men jeg synes ikke man skal være misundelig på hinandens pensioner, men i stedet bruge krudtet til at få set på sin egen pension, om der kan gøres mere. Det kunne jo være man med den mindste pension skulle prøve at søge en højere, hvis man synes man er berettiget til det. Men der er vist ikke nogen der får en for høj pension, det er snare tværtom.

Jeg høre alt for tit misundelse over den nye pension, men der er ikke noget at være misundelig på. Man kan jo ikke sammeligne æbler med pære, man skal sammeligne det over for hinanden.

Gifte med gifte.
Enlige med enlige.
Højeste gammel med ny 2003.

Og når man gør det, så tror jeg ikke der er noget at komme efter. Men er man en af dem, på de lavere pensioner på den gamle ordning, så kan det godt være den ikke er stor, men som jeg har fået det fortalt af en sagsbehandler, så vil man ikke få en pension i dag, hvis man ikke fik den højeste på den gamle ordning. Man vil i stedet blive tilbudt flexjob.
jacobi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 17:04   #60
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jacobi Se meddelelser
Der er rigtig mange myter i denne tråd og der er mange der er langt fra virkeligheden.

Men jeg kan svare på de nye regler fra 2003. Der er kun EN førtidspension i dag. Det er så forskellig sats om man er gift/samlevende.
Mener du dermed, at dem som skriver om brøkpension tager fejl?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nye førtidspensionssatser for 2013 frankmj Politik og Samfund 30 16-02-2013 16:56
Teammøde den 30/10-2012 Thomas1981 Din historie 19 08-11-2012 04:21
Nyt fra Ankestyrelsen nr. 7 2012 Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 26-10-2012 10:30
Førtidspensionssatser 2013 Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 24-08-2012 18:36
førtidspensionssatser 2011 Jutta1502 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 24-11-2010 10:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension