K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2011, 18:04   #21
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
VIGTIGT

LÆG EN BLOMST FORAN DENNE STEN TORSDAG DEN 11. AUGUST 2011 KL. 14,00 FOR RETSSIKKERHEDENS SKYLD!

Benny Gerhard Mørkhøj Bygade 4, 2860 Søborg (send evt.)
________________________________________________

Mail til POLITIKERNE

STATSMINISTEREN

LÆGEKONSULENTERNE skal afskaffes nu!

Den nuværende eller den kommende statsleder har nu mulighed for at træde frem og proklamere, at retten til ansvarlig lægeassistance og behandling, når kommunerne indhenter lægeoplysninger om borgerne helbred til behandling af sociale ydelser skal stadfæstes nu, og med tilbagevirkende kraft.

Det skal ikke længere være muligt for kommunerne som magthavende myndighed overfor de benyttede lægekonsulenter, at styre deres funktion til at afpasse borgernes diagnoser, med henblik at få sendt ofte svært invaliderede mennesker ud i unødvendige skadesforværrende arbejdsprøvninger.

Det er groft misbrug af syge, arbejdsskadede, arbejdsnedslidte mennesker, at de gøres til små og store brikker i kommunernes spareprojekter.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 21:57   #22
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Top

vi ses desværre ikke men en blomst er altid godt ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 22:18   #23
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Det er Buddinge station, og der er et par kilometer til hvor jeg bor.

Der går også busser, så det er måske nemmere, da der er flere der går tæt forbi. (jeg kender ikke busnumre)

Du kan sagtens slappe af hvis du har behov for det.
Kl. 14,00 det er bare en mødetid hvor det begynder, og jeg ved ikke om der kommer nogen fra pressen, men jeg håber!

Hvor i København kommer du fra?

Mvh. Benny
Desværre, Benny, det bliver for lang en rejse i forhold til funktionsniveau (har lige undersøgt forbindelser) og bus/privatbil er ikke en mulighed helbredsmæssigt...

...jeg er ked af, at det ikke lykkedes mig at bringe en blomst med andre eller jeg i god tid fik sendt en kunstig med posten.
Hvis det er muligt for dig selv, at købe én langstilket, rød rose i cellofan, så kender jeg din adresse og sender dig en halvtredser :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2011, 23:27   #24
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Så er der afsendt en lille blomst med interflora.. håber den kommer frem i en kæmpe bunke med mange andre blomster..

kommer der kun få, så må du tage den med ind i stuen og nyde dem, og varme dig ved at vide vi er mange som tænker på dig og håber det bedste for dig.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 00:16   #25
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Thumbs up Held og lykke med dagen Benny

En buket skulle ankomme til dig på dagen. Via Interflora.

'er til dig på dagen med begivenheden. Må mange møde frem og må der blive lagt mange blomster.

Hilsen
Per
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  DK_Flag_Flagrende.gif
Visninger: 226
Størrelse:  23,2 Kb
ID: 279  
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2011, 08:53   #26
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs up

Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Desværre, Benny, det bliver for lang en rejse i forhold til funktionsniveau (har lige undersøgt forbindelser) og bus/privatbil er ikke en mulighed helbredsmæssigt...

...jeg er ked af, at det ikke lykkedes mig at bringe en blomst med andre eller jeg i god tid fik sendt en kunstig med posten.
Hvis det er muligt for dig selv, at købe én langstilket, rød rose i cellofan, så kender jeg din adresse og sender dig en halvtredser :-)
Tak for din mail

Det skal du ikke tænke på, der kommer flere blomster!

Men du skal have tak for din deltagelse på anden måde, end den fysiske!

Mvh. Benny
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 09:28   #27
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Tak for jeres blomsterbidrag.

Desværre udeblev samtlige medier, men vi andre havde det hyggeligt, og kaffen var god.

Nu må vi så se hvad der sker på Borgen torsdag d. 18. august til SAMRÅDET om lægekonsulenter!

http://www.facebook.com/benny.gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2011, 15:12   #28
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Tak for jeres blomsterbidrag.

Desværre udeblev samtlige medier, men vi andre havde det hyggeligt, og kaffen var god.

Nu må vi så se hvad der sker på Borgen torsdag d. 18. august til SAMRÅDET om lægekonsulenter!

http://www.facebook.com/benny.gerhard
Øv, at medierne udeblev!
Også TV2 Lorry, som jeg mener bragte den oprindelige reportage om dig?

Men godt I havde det hyggeligt med god kaffe :-)

Vi krydser alle fingre for et ordentligt udkomme af SAMRÅDET 18/8!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 12:19   #29
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Der er jo en grund til at jeg brugte min pensionsopsparing på en SYMBOLSK sten foran mit hus!
Staten må have en regering der styrker borgernes selvværd med retssikkerhed, og ikke med BORGERTERROR!


Inger Støjberg er for DUM til, at være minister. Hun kender ikke sit område!

Mine klager og anmærkninger til hende vedrørende lægekonsulenter betyder nu, at hun synes jeg skal have "førtidspension"! Det får jeg!

Her er brev af 5. august 2011 til Inger Støjberg, og som Pensionsstyrelsen bekræfter der er er videresendt til dem!!!

http://www.benny-g.dk/folketinget.htm
______________________________________________

Pensionsstyrelsen, Landemærket 11, 1119 København K

Tlf. 33 95 50 00, e-mail [email protected], www.penst.dk

J.nr. 2011-0010080

Benny Gerhard

[email protected]


12. august 2011

Beskæftigelsesminister Inger Støjberg har modtaget dine e-mails af 3. august samt 5. august 2011. Da reglerne om førtidspension hører under Pensionsstyrelsens område, har beskæftigelsesministeren bedt os om at takke for dine mails samt besvare dine henvendelser. Vi vender tilbage, så snart vi har behandlet dine henvendelser.

Pensionsstyrelsen gør opmærksom på, at vi alene kan udtale os vejledende og generelt om reglerne på området. Pensionsstyrelsen kan derudover henvise borgerne til den myndighed, der har afgørelseskompetencen på det pågældende område.

Venlig hilsen

Sofie Egmose

Studentermedhjælper
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2011, 14:43   #30
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Der er jo en grund til at jeg brugte min pensionsopsparing på en SYMBOLSK sten foran mit hus!
Staten må have en regering der styrker borgernes selvværd med retssikkerhed, og ikke med BORGERTERROR!


Inger Støjberg er for DUM til, at være minister. Hun kender ikke sit område!

Mine klager og anmærkninger til hende vedrørende lægekonsulenter betyder nu, at hun synes jeg skal have "førtidspension"! Det får jeg!

Her er brev af 5. august 2011 til Inger Støjberg, og som Pensionsstyrelsen bekræfter der er er videresendt til dem!!!

http://www.benny-g.dk/folketinget.htm
______________________________________________

Pensionsstyrelsen, Landemærket 11, 1119 København K

Tlf. 33 95 50 00, e-mail [email protected], www.penst.dk

J.nr. 2011-0010080

Benny Gerhard

[email protected]


12. august 2011

Beskæftigelsesminister Inger Støjberg har modtaget dine e-mails af 3. august samt 5. august 2011. Da reglerne om førtidspension hører under Pensionsstyrelsens område, har beskæftigelsesministeren bedt os om at takke for dine mails samt besvare dine henvendelser. Vi vender tilbage, så snart vi har behandlet dine henvendelser.

Pensionsstyrelsen gør opmærksom på, at vi alene kan udtale os vejledende og generelt om reglerne på området. Pensionsstyrelsen kan derudover henvise borgerne til den myndighed, der har afgørelseskompetencen på det pågældende område.

Venlig hilsen

Sofie Egmose

Studentermedhjælper
Hej Benny.

Kan se, at det du har skrevet til Inger Støjberg handler om dine sociale sager. De sociale sager har Inger Støjberg ikke noget at gøre med. Hun har mere udelukkende kun med arbejdsmarkedet at gøre. Det er nok bare derfor, at de sender det videre til den rigtige ministerium, det er Benedickte Kiær, som er socialminister, der har med sociale sager, som f.eks. kommer i sociale nævn, at gøre.

Socialministeriet: http://www.sm.dk/Sider/Start.aspx

Lyder hyggeligt at nogle har lagt blomster foran dit hjem og at I fik jer en god dag.


Tilføjelse:
Har nok ikke forklaret mig godt nok... Bennys sag er en social sag... Hans sag er ikke en beskæftigelsesrelateret sag (en sag i jobcentret)...


Der er både lægekonsulenter i jobcentret og i de sociale afdelinger.... (sociale sager er jo hjemmehjælpssager, ledsagelse, børnesager, merudgifter osv. osv... der findes et hav af sociale sager)

Og uanset hvad, så er det også den der har myndigheden ( og kompetencen til at afgøre), hvor sagen har været, der har ansvaret i det hele taget, også når lægekonsulenten har været administrativ ansat hos den sociale afdeling. Derfor ligger ansvaret hos socialministeriet i dit tilfælde Benny.

En tidligere undersøgelse om lægekonsulenter var ønsket af arbejdsmarkedsstyrelsen (som har ansvaret for jobcentrene) samt socialministeriet (ansvar for sociale sager, f.eks. førtidspension, hjemmehjælp osv..): http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Laege...2007_13_23.pdf

Sidst redigeret af curls; 13-08-2011 kl. 23:42.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kræftsyg sætter sig foran Borgen sniffeline Politik og Samfund 37 09-12-2010 00:48
Puha hvad ligger foran mig? nilla Alt det andet 12 10-02-2010 12:14
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
Søger du fleksjob, skal du foran i jobkøen Stella Manglen på Fleksjob 0 14-02-2008 12:51
Nyt om retssikkerhed fra 1. august 2007 zuza Nyt om loven 0 31-07-2007 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension