K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-06-2016, 19:10   #1
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Ny princip-afgørelse fra Ankestryrelsen

Hej gode folk.
Jeg har opdaget et ny principafgørelse om frakendelse af fp.
Jeg blev nervøs da jeg læste den. Jeg vil gerne ha jeres mening om jeg har grund til at blive nervøs for at miste min fp.
Jeg har nemlig arbejdet ca halvandet år for 7 år siden.
Den første tid arbejde jeg vel 20 timer og de sidste 8 mdr. fuld tid.
Herefter måtte jeg stoppe - jeg fik ej heller mit vikariat forlænget.
Siden har jeg ikke arbejde ved siden af min fp.

Men jeres opfattelser vil jeg meget gerne høre; har jeg grund til at frygte at de evt vil frakende mig min fp.

Her er linket til den nye principafgørelse:

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168076
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 11:39   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvornår fik du din førtidspension...

Arbejdede du efter du havde fået din pension...

Hvis dette er noget der skete for 7 år siden....og ikke er sket for nyligt...ja så har du ikke noget at bekymre dig for...

Jeg undre mig bare over at du i det hele taget kunne arbejde fuld tid....altså hvis det er sket efter du har fået din pension...

Blev din pension gjort hvilende...imens du arbejde..

Ved frakendelser af pensioner....ja der skal ens arbejdsevne være større ens den var da man fik sin pension...dette gælder for dem som har fået deres pension efter 2003...

Desuden skal man vedvarende kunne være selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde...herunder i fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 12:26   #3
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Jo jeg arbejdede fuld tid i ca 8 mdr. Men det gik ikke godt. så siden har jeg ikke prøvet, det går jo tilsyneladende ikke.
Det jeg - nok pga min diagnose - er bekymret for at at de (kommunen) finder på, med baggrund i det som sket for 7 - 8 år siden, finder på at frakende mig min fp (jeg har i sandhed brug for den)
Og nej min pension var ikke hvilende dengang
Jeg har kikket lidt på principafgørelser og der synes jeg at kunne udlede at min "arbejdskarierre" ikke er af en sådan art der er tale om en vedvarende selvførsørgende ect..
Jeg synes at min situation ligner den i afgørelse 120-13 hvor en sygeplejeske arbejde 1,5 år men måtte opgive.
Og at den ikke ligner den i afgørelse 9-15
Jeg er glad for at du ikke mener at jeg skal bekymre mig.
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 13:13   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja alene det faktum at det er så lang tid siden....ja det gør at kommunen IKKE vil kunne frakende dig din pension på det grundlag...

Det er simpelthen for lang tid siden...

Så jeg er slet ikke i tvivl om at du kan tage det helt roligt hvad det angår..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2016, 16:50   #5
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Smile

Mange tak for hjælpen ;
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension