K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2016, 04:40   #1
gregers
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2016
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
gregers er ny på vejen
Pension fra udlandet

Hej.
Ville høre om der var nogen der har noget kendskab til at få noget fra udlandet, hvis man har arbejdet der. Jeg er blevet tilkendt fp, og de har i nu ikke fremsendt hvad jeg kan få i førtidspension. Jeg har arbejdet i Norge i 3.5 år, er der nogen mulighed for at man får lidt derfra, håber der er nogen der ved lidt.
gregers er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 19:40   #2
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Hej,
Når du gør kommunen opmærksom på at du også har arbejdet i udlandet så må de reagere på dette, det går vist nu via Udbetaling Danmark, der skal udfyldes nogle formularer også går det hele i gang via Udbetaling Danmarks afdeling International pension som så sørger for at alle relevante formularer går videre til i dit tilfælde Norge og så kører sagen, men det kan tage sin tid. Jeg har alt i alt ventet 2 år før det var rundt - men jeg skulle søge i 3 forsk. lande.
Håber svaret gør dig lidt klogere :-)

Men husk en fp i DK udløser desværre ikke automatisk det samme resultat i fx Norge, alle lande håndterer nemlig deres egen regelsæt for tilkendelse af en fp, men du skal prøve det!

Sidst redigeret af Webmaster; 12-04-2016 kl. 19:43. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2016, 22:37   #3
gregers
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2016
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
gregers er ny på vejen
Mange tak, for dit svar. Ja jeg må jo se hvad der sker
gregers er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2016, 00:36   #4
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Du skal ha fat i Pensiondanmark. Norge ved jeg ikke meget om, jeg har selv arbejdet i England, og kan få en lille bitte smule... Se i øvrigt her:
http://eu-borger-rettigheder.dk/uf/3...05c07a5bf1.pdf
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2016, 14:56   #5
foetsie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 02-09 2010
Indlæg: 119
Styrke: 14
foetsie er ny på vejen
Custer,

det er nok ikke Pensiondanmark man skal henvende sig til du mener nok fhv. Pensionsstyrelsen - som så er overgået til Udbetaling Danmark.

Trådstarter hvis du går på borger.dk til afsnit (førtids)pension så kan du klikke dig videre til pension i og/eller fra udlandet og hvad der skal gøres og til hvilken instans du skal henvende dig. Det er faktisk ret nemt - det kan bare tage utrolig langt tid men det er vel intet nyt.
foetsie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension