K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2015, 19:42   #11
custer
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2010
Lokation: Holstebro
Indlæg: 115
Styrke: 14
custer er ny på vejen
Ja Reno, det er nemlig sådan det forholder sig. Desværre (for os fattigrøve) er så helt utroligt at ingen tror på det - heldigt for bankerne og formuende mennesker - atter har de snablen nede i fattigrøvnens tegnebog !
custer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:17   #12
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Hold da kæft, så forstår jeg bedre !

Hvis jeg går i banken og skal have mange kontanter, ja den ene bank der skal jeg ringe først og den anden der siger det at jeg skal sætte mig hen i en sofa og drikke kaffe mens jeg venter.
Efter nogle minutter tager kasserne så penge frem fra nedenunder disken, det må være der seddel-pressen står, og giver dem til mig.
Jeg har ikke tænkt over det før denne debat, men pengene fra maskinen er faktisk også lidt varme.
Men når det så er sagt, så undrer det mig at jeg også får valuta på den måde, kan det virkelig passe at en dansk Bank både må trykke Euro og Svenske Kroner, foruden de Danske?

Sidst redigeret af Salsa; 28-06-2015 kl. 23:19.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2015, 23:31   #13
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
Må jeg anbefale interesserede at google h.h.v. "fractional reserve banking" og "full reserve banking"

mvh
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 00:04   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg fatter SLET IKKE hvad i skriver, og kan ikke engang rumme tanken selvom jeg ihærdigt forsøger......

Mener i seriøst, at banken sidder og trykker de penge vi fx skal have med på rejsen, og at pengene rent faktisk både er varme....og dårligt tørre, før end vi får dem i hånden???
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 00:33   #15
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg fatter SLET IKKE hvad i skriver, og kan ikke engang rumme tanken selvom jeg ihærdigt forsøger......

Mener i seriøst, at banken sidder og trykker de penge vi fx skal have med på rejsen, og at pengene rent faktisk både er varme....og dårligt tørre, før end vi får dem i hånden???
De er tørre, det er jo derfor de sender os hen og drikke kaffe mens vi venter.
Så tror de nemlig slet ikke at vi opdager noget !

Men at de også trykker de penge vi skal have med på rejsen, altså udenlandsk valuta, det forstår jeg jo heller ikke at de må.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 13:42   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lyder altså underligt - hvorfor trykker de så ikke bare nogle flere penge i Grækenland, deres banker må jo også have de maskiner til rådighed - eller bare til eget ''husbehov''.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2015, 19:22   #17
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
"Lyder altså underligt - hvorfor trykker de så ikke bare nogle flere penge i Grækenland"

Så bliver de andre euro lande nok arrige.
EURO er jo ikke kun grækernes valuta.
Rent bortset fra det så reguleres valutaen vist af den europæiske central bank (ECB).
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension