K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2011, 00:52   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Udtalelse fra FR Støjberg ang relevant behandling!

Snublede lige over denne Pressemeddelse fra Støjsenderen:

"Sygemeldte skal deltage i relevant behandling for at modtage sygedagpenge":

http://www.bm.dk/Aktuelt/Nyheder/Pre...edagpenge.aspx

-blot i tilfælde af, at nogen ikke skulle have set den
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:12   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Kommunerne er meget varsomme med at fratage folks deres forsørgelsesgrundlag. Der er kun få sager om året, hvor det er sket, fordi de ikke deltager i behandlingen. Og når jeg ser på de få afgørelser, der er truffet på området, så bekræfter det mig i, at kommunerne anvender reglerne fornuftigt. Derfor ser jeg ingen grund til at ændre reglerne, siger Inger Støjberg.

det er jo direkte en stor løgn

har deltaget i alt og er uden indtægt
nogle få, der er da mange som er uden indtægt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:26   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Kommunerne er meget varsomme med at fratage folks deres forsørgelsesgrundlag. Der er kun få sager om året, hvor det er sket, fordi de ikke deltager i behandlingen. Og når jeg ser på de få afgørelser, der er truffet på området, så bekræfter det mig i, at kommunerne anvender reglerne fornuftigt. Derfor ser jeg ingen grund til at ændre reglerne, siger Inger Støjberg.

det er jo direkte en stor løgn

har deltaget i alt og er uden indtægt
nogle få, der er da mange som er uden indtægt
Som jeg forstod på dig MTVRV1, så få du ikke noget offentlige ydelser / indtægt, fordi du har/har haft en formue, derfor kan man ikke sige, at du er blevet frataget dit indtægt af kommunen.

Jeg tror at det skal meget til, før kommunen vil fratage ens forsørgelsesgrundlag.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:33   #4
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er jo direkte en stor løgn
Andre vil måske blot kalde det smart politisk marketing eller kræmmervirksomhed ...

Køber vælgerne den vanddøde sild er taburetten måske redet til en tur mere i den politiske (honorar)gavebod ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:35   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Som jeg forstod på dig MTVRV1, så få du ikke noget offentlige ydelser / indtægt, fordi du har/har haft en formue, derfor kan man ikke sige, at du er blevet frataget dit indtægt af kommunen.

Jeg tror at det skal meget til, før kommunen vil fratage ens forsørgelsesgrundlag.
så ved jeg ikke hvad du vil kalde det, for hvis jeg ikke havde solgt mit hus
på grund af sygdom

så havde jeg ikke råd til at sidde i det, uden indtægt

det er ikke min skyld jeg er syg, men man skulle snart tro det i dette system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:44   #6
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er ikke min skyld jeg er syg, men man skulle snart tro det i dette system
Du skal selvf. have en afklarings- eller udviklingsydelse - på samme niveau og udmålingsprincip som en førtidspension - imedens du afklares eller udvikles.


Når du efterflg. er maksimalt afklaret eller udviklet, skal der tages endelig stilling til om du skal visiteres til førtidspension, fleks, revalidering og det ordinære arbejdsmarkede.

Hvor svært kan det egentlig være at regne ud ?

Den politiske vilje mangler dog og der går i stedet marketing i l*rtet mhp. at sælge det eksisterende ådsel til vælgerne ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:47   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
MTVRV1 du har ret, du har intet forsørgelses grundlag modtaget, og tag skal man jo have over hovedet.

Håber dælme ikke jeg bliver tvunget til at sælge mit hus, jeg kan jo hverken bo gratis her eller i en lejebolig og uden forsørgelse fra kommunen.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 15:52   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Før jeg fik kontant hjælpen skulle jeg belåne min lejlighed og jeg har stadigvæk gæld i banken på flere hundrede kroner som skal betales tilbage med renter. Så jeg kender godt smerten.
Men jeg forholder mig til begrebet “at fratage”, jeg mener ikke, at kommunen har frataget mig kontanthjælpen efter jeg faldt ud af sygedagpengesystemet, jeg fik ikke bevilget kontanthjælpen fordi jeg har haft formue i min bolig men det er ikke det samme som at fratage.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 16:33   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Du skal selvf. have en afklarings- eller udviklingsydelse - på samme niveau og udmålingsprincip som en førtidspension - imedens du afklares eller udvikles.


Når du efterflg. er maksimalt afklaret eller udviklet, skal der tages endelig stilling til om du skal visiteres til førtidspension, fleks, revalidering og det ordinære arbejdsmarkede.

Hvor svært kan det egentlig være at regne ud ?

Den politiske vilje mangler dog og der går i stedet marketing i l*rtet mhp. at sælge det eksisterende ådsel til vælgerne ...
Ja netop sådan skulle det være
så man kan tænke på sin sygdom og forhåndenlig blive rask eller i hvertfald få en bedre funktionsevne.
tror der er en del som bliver systeminvalid, sådan som systemet er i dag
der er jo ingen hjælp fra kommunen, men man skal derimod kæmpe i mod dem
det er ikke mange sager vi ser som kører efter bogen

ved godt jeg nok ikke skal klage så meget, i forhold til andre
betaler kun 2400 kr om måneden på mit bosted
med tv yousee fuldpakke og internet, samt kost.

men den mulighed har jeg alså ikke resten af livet, men håber og blive forlænget når mine 6-9 måneder udløber
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 16:35   #10
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej herinde.

Tak, TimeGuest for flg.:
Citat:
Den politiske vilje mangler dog og der går i stedet marketing i l*rtet mhp. at sælge det eksisterende ådsel til vælgerne ...
Nu kombinerer Støjen jo fratagelse af forsørgelseesgrundlag med hvis man ikke opfylder kravet om behandling. Og siger der er få sageer om året, je, det kan hun jo dels sagtens sige uden nogen kan sige hende imod, idet der ikke er tilgængelig statstik på området.

Men lad os antage, det ikke er bare støj der sendes ud selvom der udsendes meget af fra Sundhedsministeriets bygninger, så skulle Fru mininster måske holde det op mod alle dem, der ikke har turde sige fra overfor krævet behandlig og dermed måske heller ikke klaget, men har spillet på cirkusets regler. Men dem er der jo heller ikke statstik for, så i det hele taget bevæger vi os i det grå område, hvorfor Fru støjen skulle beskæftige sig m. opgave numereo uno: ryd op i junglen og love og lad være med at lave 2 nye pr uge.

Alene dette ville jo gavne en del. Ligesom orlov fra Chr.borg med påtvunget længerevarende kursus: "aktive åbne øjne og mund der følger efter". Efterfulgt at learning by doing-kursus: ½ år, som SB på landets mest travle Jobcenter, og til sidst munder ud i TTRV (skal læses som: tilbage til rigtige verden), som er en interevention m. indikation på mulighed for forståelse af borgere fra samtlige ydelsesområder, ja helt gratis min. 3 mdr. i rouletten, som SDP-modtager, kontantkhælpsmodtager, FP, fleksjobber, hjemløs, ægtefælle forsørgelse ingen anden ect.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ikke Flexjobber eller ftp relevant cognacc Dit og Dat 1 14-07-2013 22:58
Lægelig udtalelse Nedslidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-05-2013 17:43
sagsbehandlers udtalelse nielsen69 Alt det andet 2 18-09-2012 12:50
Udtalelse Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 1 12-01-2012 18:52
Behandlers udtalelse om erhvervsevne malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-07-2011 17:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension