K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2009, 11:02   #41
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, der er jo ingen der siger at hvalpene SKAL koste 8000 kr stykket, måske får man 400 kr for hvalpen, og resten afregnes på anden måde (man kunne jo i princippet få en brugt reol med i handlen!)
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 11:57   #42
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Lige præcis.

Min knægt på 24 blev, da han juniorhandlede, tilbudt en whippet kvit og frit, netop fordi der var god reklame i at den kennel blev set i Store ring.

Jeg forærede en killing væk, et par så på kat, sønnen og forældre faldt for en han, datter faldt for en lille pige og ulykkelig blev hun, da de IKKE havde råd til begge.

Jeg smeltede og forærede hende den.

Så salget er og bliver en privatsag mellem sælger og køber, ingen lov siger, der skal laves en købskontrakt og så simpelt er det jo bare.

RR kan have en del fejl, i ridgen, ørestilling, snudebredde, for meget hvidt o.s.v.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 11:19   #43
hunden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2010
Lokation: nordjylland
Indlæg: 12
Styrke: 15
hunden er ny på vejen
Om du har et kuld hvalpe eller ej, burde ikke rage kommunen... Du har ret til at have et liv, selvom du er syg ( står desværre ikke i vores lovgivning) Du skal ikke undskylde for at have en hobby som giver dig et psysisk overskud.

Jeg har selv kennel med hvalpe i ny og næ i mit hus, og hele familien hjælper til, da jeg selv er syg. Men jeg vil da ikke undvære min hobby, den får da min daglig til at fungere.. Jeg kan jo ikke bare ligge mig ned og vente på at døden indtræffer.. Nej du.. Loven er ikke for syge folk. Jeg har været trukket gennem 6 år i systemet og er nu smidt på kh, hvilket jeg ikke kan få da jeg er gift.. Så min skattepligtige indkomst er 0 kr :-).....

MEN HUNDENE ER SGU MINE OG DET KØRER VIDERE! Menneskerettighederne burde revuderes ;-)
hunden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 12:10   #44
ritalindy
Banned
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2011
Indlæg: 67
Styrke: 0
ritalindy er ny på vejen
Jeg tror bare du skal bruge din sunde fornuft, henter jeg en hund hos dig til 3k så får jeg vov og du får penge.
Begynder vi at registrere med serienumre, dyrelægeregninger og krims krams, så er det vel ikke hobby mere?
Tjener du 3k hver måned, så skal du da helt klart betale skat som alle andre.
ritalindy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2011, 12:14   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af ritalindy Se meddelelser
Jeg tror bare du skal bruge din sunde fornuft, henter jeg en hund hos dig til 3k så får jeg vov og du får penge.
Begynder vi at registrere med serienumre, dyrelægeregninger og krims krams, så er det vel ikke hobby mere?
Tjener du 3k hver måned, så skal du da helt klart betale skat som alle andre.
Det er kun fortjenesten man skal betale skat af, foder, dyrlæge m.m. kan trækkes fra, og så er der nok ikke meget fortjeneste tilbage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 17:46   #46
PDD
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Indlæg: 1
Styrke: 0
PDD er ny på vejen
Står med det problem nu

Jeg har lige måtte aflevere kvitteringer på alle udgifter, men nu påstår de at det kun er for den tæve som har bidraget til det kuld jeg har haft i år??

Plus for katteavl, ja ok, jeg har "tjent" 5000 kr for 2 stk katte i år, men hvad mon jeg har brugt, da vi herhjemme var færdige med at gå div kvitteringer igennem med lommeregner, endte beløbet over de 100.000 kr i udgift på 1½ år, indtægt ialt både hund og kat. 30.000 kr på 1½ år.

Hmmm Så mon kommunen vil dække mit underskud
PDD er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 20:19   #47
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PDD Se meddelelser
Jeg har lige måtte aflevere kvitteringer på alle udgifter, men nu påstår de at det kun er for den tæve som har bidraget til det kuld jeg har haft i år??

Plus for katteavl, ja ok, jeg har "tjent" 5000 kr for 2 stk katte i år, men hvad mon jeg har brugt, da vi herhjemme var færdige med at gå div kvitteringer igennem med lommeregner, endte beløbet over de 100.000 kr i udgift på 1½ år, indtægt ialt både hund og kat. 30.000 kr på 1½ år.

Hmmm Så mon kommunen vil dække mit underskud

Nej, det vil de ganske bestemt ikke, for når det er hobbyvirksomhed er hele indtægten som hovedregel skattepligtig, for der kan man ikke trække udgifterne fra.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension