K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2011, 17:11   #1
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Sygeopfølgningsplan

Blev idag præsenteret for sygeopfølgningsplan , og sb ville gerne have min underskrift samtidig. Bad om at få den med hjem til gennemlæsning .
Det viser sig så, den er oprettet for over 4 år siden. Dengang gik jeg ned med depression, min læge bad jobcenter give mig ro. Det fik jeg 1/2 år , så blev jeg aktiveret job og helbred , 2 timer afspænding + 23 timer hjemmeaktivering ( skrev sb , jeg skulle jo op på de 25 timer pr uge for at der er refusion fra staten). Smart ik?
Senere et andet kursus a 12 uger.
De sidste 3 år er jeg bare blevet indkaldt til opfølgningssamtaler ( dem overholder de , for ellers mister de også refusion).
Er aldrig blevet præsenteret for sygeopfølgningsplanen tidligere , ej heller bedt om underskrift .
Min læge har ikke sygemeldt de sidste 3 1/2 år.
Så mine spørgsmål er hvordan fungerer sådan en plan ?, kræves der slet ingen lægeautoritet ? og hvor længe kan man være "syg" ? og skal jeg skrive under ?
Der er intet mål i den opdaterede til hvordan jeg kan hjælpes , så hvorfor skal den laves ?
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:18   #2
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sygeopfølgningsplan:

Hvis en borger er sygemeldt i længere tid, har jobcentret pligt til at lave en sygeopfølgningsplan.

Formålet med sygeopfølgningen er at sikre, at personen får den nødvendige hjælp til at opnå eller genvinde tilknytning til arbejdsmarkedet (sygeopfølgningsplan), og i givet fald at udarbejde en sådan plan.

Der skal følges op min. hver 3 måned.

Hvis denne samtale ikke finder sted, mistes refusionen fra det tidspunkt, hvor samtalen skulle finde sted, og indtil sygdomssamtalen finder sted.

Konklusion:

For ikke at miste refusion skal jobcentret have fokus på:
- rettidighed i forhold til kontaktsamtaler og sygdoms opfølgningsplaner
- tidspunktet for igangsætning af aktivering.

For at få højst mulig refusion skal jobcentret have fokus på:
Skal der igangsættes aktivering i min. 25 timer pr. uge.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:29   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det eneste gode ved at være uden indtægt fra det offenligë
du kommer ikke i aktivering
faktisk sker der intet, hvis man ikke selv håber op en gang i mellem


fik aldrig sådan en plan, de to år jeg fik sygedagpenge
mener også det først i januar 2010 der kom nye regler omkring en sygeopfølgningsplan
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 20:46   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Sygeopfølgningsplan er forbehold kun til syge kontanthjælpsmodtagere.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2011, 21:43   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ok

faktisk lidt utroligt at i Danmark er der ingen plan for en syg borge som ikke kan modtage nogen ydelse
de regner faktisk med det i deres økonomi
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 09:00   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er samme regler på sygedagpenge, og de har altid været der.

Det er også præciseret i kontanthjælpsloven, som betingelse for at kommunen kan modtage refusion, på sygeborgere.
Der skal også laves en helhedsvurdering i den forbindelse, ligesom at den skal revideres ved ændringer/opfølgning.

Hvis du først har fået den nu, skriver du dato v. underskrift, samt at den først har været forelagt dig nu.

Herunder, skal den virke fremadrettet!

Oplysningerne skal passe, samt du skal være enig i forløb, ellers BØR DU IKKE SKRIVE UNDER.
Husk at helbredsoplysninger også skal passe, eller skriv selv det rigtige, samt streg det forkerte ud, før underskrift.
Husk at tage kopi af dette til dig selv.

Den SKAL indeholde nødvendig behandling; træning, ol.
Altså alt hvad der vedrører, hvordan du kan blive bedst mulig for at vende tilbage til ordinært arbejde.
Feks også at der skal indhendtes en speciallægeerklæring, oa.

Hvis der ingen plan er fremadrettet, skal du selvsagt IKKE skrive under, men derimod SKRIVE til sagsbehandler om at lave en ny, der indeholder det fremadrettede forløb!

Det handler om at hjælpe dig selv, til en endelig afklaring af din arbejdsevne, samt fremtidig forsørgelse!

Kommunen, har ved at skrive det bagudrette, IKKE gjordt det de skulle, som at lave et FREMADRETTET forløb., hvilket kræves for at de kan få refusion, af staten.

Herunder skal den jo være en hjælp til både borger og kommune, i samarbejdaet i at få afklaret deres borgere, eller hjælpe dem tilbage til arbejdsmarkedet.
Formålet er jo at man ikke bare skyder med spredehavl, hvilke ingenting løser.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 09:43   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det skal først og fremmest fremgå fra sygeopfølgningsplanen alt om med hvilket formål planen er blevet udarbejdet.

Hvis SB påstår, at det er i forbindelse med en afklaring af ens funktionsevne i forbindelse med en indstilling til FP, så SKAL det stå i planen.

På den måde finder man ud af alle jobcenters løgne.

Formålet med sygeopfølgningsplanen er kun et: refusion til kommunen og fastholdelse af den syge på kontanthjælpen så længe så muligt.....

Sidst redigeret af Karo; 06-09-2011 kl. 09:50.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2011, 21:47   #8
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Det skal først og fremmest fremgå fra sygeopfølgningsplanen alt om med hvilket formål planen er blevet udarbejdet.
Ha det er en griner , formålet er at bringe mig ud på arbejdsmarkedet, efter 30 års parkering på kontanthjælp.
Forstår ikke hvorfor sb laver opdatering på sygeopfølgningsplan fra 2007-08, har jo anket afslag §17 til BAN. Men refusion mistænker jeg , de er nødt til at have "rent mel i posen", specielt hvis der kommer for meget fokus på min sag.
Og jeg har jo ikke været sygemeldt siden 2007 (1/2 år),
Men sb "agerer" lige læge i opdateringen og skriver at min depression og angst er forværret igennem de sidste par år.
Ingen læger, psykolog , lægekonsulent har skrevet noget om det, lodret løgn fra sb side.
Hvordan kan jobcenter tilsidesætte klinisk psykologs diagnose, lægekonsulents accept , og samtidig kan tillade at sb stiller diagnoser ? Er det overhovedet lovligt ?.

Herunder, skal den virke fremadrettet!.
Hun skriver at jeg vil afvente afgørelse fra BAN ,samt at hun har orienteret mig om muligheden for at arbejde videre med psykiatrisk speciallægeerklæring og arbejdsprøvning, er det fremadrettet ?

Husk at helbredsoplysninger også skal passe, eller skriv selv det rigtige, samt streg det forkerte ud, før underskrift.
Ja men som hun siger intet kan rettes når det er skrevet , der kan kun komme tilføjelser. Hva gør jeg så ved hendes løgn om mit helbred ?

men derimod SKRIVE til sagsbehandler om at lave en ny, der indeholder det fremadrettede forløb!
Men hun kan jo ikke rette/ slette ?

Den SKAL indeholde nødvendig behandling; træning, ol.
Altså alt hvad der vedrører, hvordan du kan blive bedst mulig for at vende tilbage til ordinært arbejde.
Feks også at der skal indhendtes en speciallægeerklæring, oa.

Jobcenter fandt jo pludselig på at de manglede psykiatrisk speciallægeerklæring, da jeg sidste år nævnte førtidspension.
Stik imod lægekonsulent, som de sendte min sag til med henblik på "vurdering til pension".
Næ jeg skulle bare have ladet tingene være som de plejede ( kontanthjælp), og så kunne de have parkeret mig de sidste år til folkepension , med refusion fra staten , selfølgelig.
Hvordan kan det være at jeg ikke tidligere skulle skrive under ? Hvis jeg spørger sb er det sikkert et nyt lovdirektiv .
Tak for svarene ,de gjorde det mere klart for mig hvad "de" har gang i, er mega glad for at jeg holdt på at få den med hjem til gennemlæsning, og ikke partout skrev under, som hun ville have.
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2011, 11:10   #9
archibald
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2009
Indlæg: 117
Styrke: 15
archibald er ny på vejen
Ja der sker noget når jeg stiller spørgsmål, det tog "kun" 1mdr at få svar denne gang.
Den "gamle" sygeopfølgningsplan er blevet arkiveret , da den indeholdt fejl. Så Sb har lavet ny, nu er formålet : afklaring af helbred.
Spekulerer meget i hvad hun har tænkt sig og hvordan.
I oplysninger om sygefraværet, skriver hun at jeg skulle have skrevet at jeg ikke fejler noget og derfor heller ikke får medicin.
Jeg kan / vil altså ikke skrive under på sådan en løgn.
Hun skriver også at jeg oplyser at jeg ikke er blevet tilbudt psykologhjælp, (det stod der jo i den gamle). Som hun har formuleret det er det min påstand , intet om at jobcenter har klokket i det og kun noteret det for at modtage refusion. Så den formulering vil jeg også be hende om at rette, hvis jeg skal skrive under.
Under foranstaltninger og opfølgning skriver hun nu bare at jeg vil afvente afgørelse fra BAN, intet fra den gamle ang deres "ønske" om indhentelse af psykiatrisk erklæring
Der er heller ikke noget punkt nu , Vurdering af beskæftigelsespotentiale, alt i alt en mangelfuld plan, uden fremtids mål.
Hvordan kan jeg være sygemeldt når hun ikke har kontaktet læge ?
Og hvad med sanktioner , når jeg ikke skriver under ?
Er også "overrasket" over at en sygeopfølgningsplan kan arkiveres pga af fejloplysninger, så sikrer de sig at den bliver "glemt".
Ville allerhelst bygge videre på den gamle med mine rettelser, det måtte jeg jo med rp , intet kunne slettes, eller opstart af ny .
archibald er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regler sygemelding / sygeopfølgningsplan archibald Alt det andet 15 08-02-2012 08:03
sygeopfølgningsplan--sanktion ? mulle59 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 30-01-2011 23:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension