K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2011, 20:18   #1
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Arbejdsprøvning,stress og frustration

Hej alle sammen

Jeg har så meget brug for jeres fantastiske viden og erfaring herinde.

sagen er den at jeg efter at ha været sygemeldt i 4½ år pga en psykisk arb.skade, nu skal i arb.prøvning m.h.b på at blive visiteret til fleksjob.

Jeg blev af kommunen sendt ud til en ekstern aktør, hvor jeg skulle være 9 uger, for mig galdt det bare om at få de 9 uger til at gå, jeg ønsker bare helst at blive ladet være i fred.

Det er imidlertidigt ikke lykkedes for hverke mig eller jobkonsulenten at finde et sted som ville tage mig i arbejdsprøvning og et par enkelte forslag har jeg afvist.

Jeg mangler inspiration, hvor har andre med ptsd,ocd,angst,søvnapnø og epilepsi, været i arbejdsprøvning ?? jeg er uddannet socialpædagog og har arbejdet mange år med anbragte unge, på behandlingshjem...
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:00   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Hej alle sammen

Jeg har så meget brug for jeres fantastiske viden og erfaring herinde.

sagen er den at jeg efter at ha været sygemeldt i 4½ år pga en psykisk arb.skade, nu skal i arb.prøvning m.h.b på at blive visiteret til fleksjob.

Jeg blev af kommunen sendt ud til en ekstern aktør, hvor jeg skulle være 9 uger, for mig galdt det bare om at få de 9 uger til at gå, jeg ønsker bare helst at blive ladet være i fred.

Det er imidlertidigt ikke lykkedes for hverke mig eller jobkonsulenten at finde et sted som ville tage mig i arbejdsprøvning og et par enkelte forslag har jeg afvist.

Jeg mangler inspiration, hvor har andre med ptsd,ocd,angst,søvnapnø og epilepsi, været i arbejdsprøvning ?? jeg er uddannet socialpædagog og har arbejdet mange år med anbragte unge, på behandlingshjem...
Hej Gøjneren,

Jeg ved ikke lige hvor du skal i arbejdsprøvning, spørgsmålet er om du overhovedet skal / kan klare det ?

Jeg var selv i arbejdsprøvning, men set i bakspejlet burde jeg have bakket ud, ikke mindst undervejs, det tager hårdt på éen mere end man tror og det er jo ikke hvad man høre fra kommunen, desværre.

Hvis du vil inden for dit eget fag igen, så er det måske der du skal søge afprøvning ? Men du skal også passe på dig selv, husk det.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:04   #3
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Tak for dit svar Enteneller, jeg har hverken lyst,energi,overskud,eller helbred til at skulle det, men det virker som om der er no mercy. Jeg har ikke specielt lyst til at blive i min eget fag, da mennesker,larm,uro, forstyrre mig meget
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:16   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Gøjneren,

Der er jo den mulighed at du kan få din læge, psykiater eller hvad du nu går hos, til at kontra incidere en evt. arbejdsprøvning. I forhold til en evt. pension, vil arbejdsprøvning være det aller bedste, men kan du ikke dette så kan du bare ikke det.

Sagsbehandlerne kan ikke bare sige, at det er ok at du evt. ikke "vil" i arbejdsprøvning, det skal du tale med din psykiater om, jeg formoder at du går hos en af slagsen ?

Jeg var selv ude i, måske at skulle igen, men der havde jeg sagt NEJ og det var min psykiater helt med på, så man skal altså ikke tvinges til noget man ikke kan.

Tal med din sagsbehandler om hvilken dokumentation han/hun kræver for at du ikke skal i arbejdsprøvning og samtidig tal med din psykiater herom, han/hun må vide hvad du er i stand til. Der er nogle også her på K10 der har fået pension uden arbejdsprøvning, det holder ikke at kaste sig ud i noget der bare gør det hele værre.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:22   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Fysisk har jeg mange hendsyn der skal tages og sykisk er jeg fortiden ikke så stærk det har derfor heller ikke været muligt at finde en arbejdsprøvning der kunne tilgode se det hele,og jeg er endti en afprøvning i en genbrugs butik med tøj.

Det var måske en mulighed,ellers er jeg selv altid blank for ider,men bare vent der skal nok komme flere bud
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:32   #6
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Gøjneren,

Der er jo den mulighed at du kan få din læge, psykiater eller hvad du nu går hos, til at kontra incidere en evt. arbejdsprøvning. I forhold til en evt. pension, vil arbejdsprøvning være det aller bedste, men kan du ikke dette så kan du bare ikke det.

Sagsbehandlerne kan ikke bare sige, at det er ok at du evt. ikke "vil" i arbejdsprøvning, det skal du tale med din psykiater om, jeg formoder at du går hos en af slagsen ?

Jeg var selv ude i, måske at skulle igen, men der havde jeg sagt NEJ og det var min psykiater helt med på, så man skal altså ikke tvinges til noget man ikke kan.

Tal med din sagsbehandler om hvilken dokumentation han/hun kræver for at du ikke skal i arbejdsprøvning og samtidig tal med din psykiater herom, han/hun må vide hvad du er i stand til. Der er nogle også her på K10 der har fået pension uden arbejdsprøvning, det holder ikke at kaste sig ud i noget der bare gør det hele værre.
Jeg frygter at det værste ifht. arbejdsprøvning, føler at min krop,sind og sjæl er så medtaget..

Jeg går ikke længere hos en psykiater, men går i terapi og traumebehandling hos en psykolog. psykologen anbefaler max. max. 4-5 timer om ugen, men jeg kan forstå at en arb.prøvning starter om med 20 timer om ugen.

derud over er jeg tilknyttet 2 forskellige nerulogiske afd. en i fht. min epilepsi og en pga. søvnapnø.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:33   #7
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Fysisk har jeg mange hendsyn der skal tages og sykisk er jeg fortiden ikke så stærk det har derfor heller ikke været muligt at finde en arbejdsprøvning der kunne tilgode se det hele,og jeg er endti en afprøvning i en genbrugs butik med tøj.

Det var måske en mulighed,ellers er jeg selv altid blank for ider,men bare vent der skal nok komme flere bud
Er det et sted du er glad for ?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:44   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Undskyld jeg "blander" mig, men jeg tror at uanset hvilket sted man vælger eller kommer i arbejdsprøvning, så handler det om hvilke grænser man selv sætter helst FRA STARTEN AF.

De arbejdsprøvninger jeg har været i, har været helt ude for mit tidligere arbejdsområde, men nok mere ønsketænkning, dog har jeg ikke være særlig god til at sætte grænser, det troede jeg at "de andre" gjorde..

Derfor hvor du end kommer hen, så er det dig der skal finde ud af hvilke skånehensyn du har og sæt dem i værk så snart du kan, kommer du i tanke om nogen undervejs så er det bare med at få dem sat ind, det er hvad en arbejdsprøvning handler om.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2011, 21:50   #9
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Undskyld jeg "blander" mig, men jeg tror at uanset hvilket sted man vælger eller kommer i arbejdsprøvning, så handler det om hvilke grænser man selv sætter helst FRA STARTEN AF.

De arbejdsprøvninger jeg har været i, har været helt ude for mit tidligere arbejdsområde, men nok mere ønsketænkning, dog har jeg ikke være særlig god til at sætte grænser, det troede jeg at "de andre" gjorde..

Derfor hvor du end kommer hen, så er det dig der skal finde ud af hvilke skånehensyn du har og sæt dem i værk så snart du kan, kommer du i tanke om nogen undervejs så er det bare med at få dem tilrettet, det er hvad en arbejdsprøvning handler om.
Tror du har ret, mit ønske er bare at komme på et eller andet hvor jeg kunne engagere mig. Når nu det er sådan at jeg ikke har noget valg, for det føler jeg virklig ikke at jeg har!

Jobkonsulenten, mener at kommunene gerne vil forlænge min arbejdsprøvnigsperiode, som skulle slutte om en uge. Jeg har bedt hende om at undersøge om de vil forlænge den, før vi/jeg leder vidre efter et sted. men det mener hun ikke er nøødvendigt

Mht. at sætte grænser og kende sine egne begrænsninger, pyhaa så er jeg rigtig dårlig til det. Jeg har i flere år været rigtig flov og skamfuld over at ha været syg.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustration jango Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-04-2013 19:28
Frustration Nucca Spørgsmål ang fleksjob 8 06-03-2010 20:14
Frustration fagforening Huldra Dit og Dat 4 24-10-2008 09:19
frustration rumann Dit og Dat 1 10-04-2007 19:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension