K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 17:13   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg syntes du skal undersøges ordenligt igen hvis det er 18 år siden,der er vist skedt en de på 18 år

Jeg får også en hel del smertestillende ,hvorfor hedder det enligt det-det skriger jo altid ,øv.

Men de der hold i ryggen havde jeg også før i tiden så jeg sempelhend ikke kunne gå på torillettet selv ,det tog nogle gange 3-4 måndre at komme mig.

Men idag har jeg det sådanne at jeg ikke tåler belastning og en "forkert bevægelse" i bestemte stillinger,tror men lære at passe på hvad der er "farligt"

Det jeg ville sige var,er det slemt og pillerne ikke hjælper så bed den læge om at give dig en blokade min læge er rigtig dygtig til det,og jeg får det selv et par gange om året.Fordelen er at rammer man de rigtige muskler hjælper det med det samme,og virkningen holder længe..

Og så når du er oven på igen så tren ryg og mave musskler,det kan du let gøre hjemme,det oven i købet GRATIS

God bedring.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 17:15   #22
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
J altså - jeg vil også gerne give mit besyv og mit meget velmente råd

Når jeg har rygproblemer er der kun 1 ting der virkelig får bugt med smerter og mangel på smidighed, så jeg igen kan rejse mig frit - uden at skrige af smerte - det er min kiropraktor - nogle behandlinger der og min ryg er super igen

Jeg har et tilbagevendende problem, med 11/2 - 2 års mellemrum, må jeg tage til kiropraktor - det er jo heldigvis nu blevet tilskudsberettiget, så man giver (mener jeg )ca. 500 kr for første besøg og derefter ca. 175 kr.

Kan kun anbefale det - virker - og det er altså ikke som man før har sagt, vold mod ryggen - nej og det dutter!!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 17:31   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis ryg-problemer-smerter er i den tunge ende vil jeg varmt anbefale dig at se nærmere på dette www.ofeldt.dk og se på eksempelvis denne dokumentation: http://ofeldt.dk/index.php?id=87 og læse hvad patienten skriver om sin situation.

Jeg der er ryg-patient i den tunge ende, kan kun anbefale dig dette. Men læs nu alt på deres site.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-09-2010 kl. 17:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 18:35   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak, jeg skal nok nærlæse det hele, når ungerne er kommet i seng osv - glæder mig helt!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 19:24   #25
Anneho
Ved at vænne sig til K10
 
Annehos avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2010
Lokation: Midt jylland
Indlæg: 22
Styrke: 14
Anneho er ny på vejen
Jeg er blevet opereret for en diskusprolaps i L5/S1 og døjer også med udstrålinger i ben og brændende fødder. Jeg har ikke udsigter til at det bliver bedre.

Men jeg har fundet ud af at massage af ryg og ben kan lindre den ekstra spænding jeg får når det gør så ondt, og så får jeg 4xpanodil retard og 200mg mandolgin retard 2x daglig og det tager toppen så jeg kan leve bare lidt.

Derud over sidder jeg altid på en skråpude, jeg har en til at ligge i bilen og to herhjemme.

Det er rart at læse alle de de fif der bliver skrevet her, der er i hvert fald nogle stykker jeg vil afprøve for at se om de kunne hjælpe lidt på mig

Anne
Anneho er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 20:52   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er helt genialt med alle de råd!!
Man har jo intet at miste ved at afprøve dem......faktisk alt at vinde!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:10   #27
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
den her stol er jeg mega glad for for den hjælpe so mde siger på siden menesker er ikke beregnet til at side ned den er god til at aflaste osv pga de mange side stå osv muligheder http://www.uplifting.com.au/products/office/capisco.php dyr ja men det er komunens problem hvis ergo pys siger det er den stol osv :P :P :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 21:44   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den ser søreme også lækker ud! Wooow. Og smart man kan sidde på den i forskellige stillinger!

Hvad koster den?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 22:06   #29
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
HÅG Capisco 8106 kr. 5.960,-. Tillæg for evt. hovedstøtte kr. 1.230,- komunen betalte min :P det er et norsk firma der laver den er lidt vente tid på sådan en stol jeg var nok heldig at skagens gig og rygcenter fys ergo havde sagt den stol og komunerne fys var enig for den kan jo insstilles på alværdens muligheder http://www.hmi-basen.dk/r11x.asp?linkinfo=11451 så de ner blevet lidt billiger end da jeg fik min her kan man se vel nok alle ders stole http://www.bazis.dk/haag.htm og hr sælges brugte stole http://www.dba.dk/erhverv/inventar/k...?soeg=H%C3%A5g jeg ville ikke kunne undværem in som jeg sagde til hedne fra komunen bruges til aflastning spise stole til at tage i køkenet osv

Sidst redigeret af superkok; 26-09-2010 kl. 22:15.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 22:41   #30
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Nu er det ikke fordi jeg har nogle voldsomme problemer med selve ryggen.
Som barn og helt ung var jeg dog hypermobil fra lænden og op efter (resten var ikke pga dengang gode ridemuskler), det gav en del problemer, havde altid ondt og var ofte til læge og få skubbet rygvivler på plads og til tæning ved fys.
Dengang var mine forældres vandseng genial til at lindre smerterne pga varmen, ellers en så hård madras som muligt eller gulvet var det bedste.

I dag er jeg stadig meget sensibel over for bløde senge, sofaer og stole, mere end en time i en for blød sofa og jeg får ondt hele vejen op langs rygraden og nakken som forværre min hovedpine markant, en nat på en for blød madras og jeg har ondt i to dage efter.

Obs: til alle jer der tager panodil og ligende piller hver dag, der er i vel klar over at jævnligt indtagelse af paracetamol kan/giver bivirkninger?
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ondt i ryggen - ny side om modic mollys Et godt link! 7 24-03-2011 16:37
Er det nu klogt? Jeres bedste råd... Carmen Alt det andet 21 13-01-2011 18:27
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension