K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 11:52   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeres bedste råd mod ondt i ryggen??

Jeg har jo en skæv ryg og får i den forbindelse perioder med eksteme smerter - jeg fik også for mange år konstateret en lavtsiddende diskusprolaps, men fik rettet lidt op på det med fysioterapi, ultralyd og akupunktur. Desværre skal der ikke mange forkerte bevægelser til, før end jeg atter kravler langs panelerne, ikke kan stå ud af sengen (ikke kan hoste) og dårligt kan rejse mig fra sofaen. Tiltider stråler det ned i lårene, balderne, endda helt ned i anklerne. Andre gange er der ikke noget der stråler til andre områder men sidder bare over halebenet...

Nu er mit spørgsmål så, hvad dælen gør alle jer med kronsike smerter?
Er der noget jeg selv kan gøre når jeg har en tur?

Jeg tager som udgangspunkt 2 panodil og 1 Ibumitin/Ibuprofen 600 mg 3 x dagligt. Det tager toppen, men ikke smerterne.
Min læge har givet mig Dolol, men jeg tror ikke jeg kan tåle dem, får åndenød og hjertegallop.....

Er der andet smertestillende der måske er bedre?

Hjælp....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 11:57   #2
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Altså kodein er meget godt, dem var jeg rigtig glad for, men efter 3 år kunne jeg pludselig ikke tåle dem mere.

temgessic (morfinpræparat)
Vilan
Kodipar

De 4 slags er dem jeg har haft mest glæde af sammen med mine ibuprofen.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:00   #3
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Jeg har lært at leve med at sådan har man det bare, for mine smertestillende, kan slet ikke tage mine smerter, kun lige toppen. jeg får panodil retard 3 piller 2 x dgl, og maldongin retard 2x2 dagligt, og så får jeg dolol og Ibuprofen efter behov, men det behov er et par gange hver dag. Jeg har også en lavtsiddende prolaps, de ikke kan op. + kronisk bækkenløsning, jeg har dagligt mange smerter, som stråler ned i ben, og låser hele ryggen, samtidig med jeg har kronisk migræne, hvor det også snart er hver dag, den kommer + fibromyalgi. Men lære at leve med det med tiden, men ved jo så godt det er svært, så føler da med dig.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:07   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Min ryg (lænd) er nogenlunde som din mht tilbagefald samt non-stop smerter i lænd og højre ben siden akut prolapsoperation i 1990.

Udelukkede morficapræparater afhjælper smerter, hvad jeg ikke kan "basere hverdagen" på.

Daglig træning dæmper smerterne samt holder muskelkorsettet omkring lænd i god form og er medvirkende til at minimere antallet af tilbagefald, hvor der "kravles langs panelerne" for at komme på toilettet.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:21   #5
blyp67
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2009
Alder: 56
Indlæg: 29
Styrke: 15
blyp67 er ny på vejen
Hej med jer
Jeg har fået fjernet 4 dikosprolapser og fået ryggen gjort stiv på de nederste 2 lændehvirvler.
Jeg får 4x2 tradolan om dagen. Min kornpude er uundværlig, den er bare god.
Hvis jeg har rigtig ondt, så tager jeg ofte en tur i solariet. Det er rigtig godt for mig, at få kroppen varmet helt igennem.
Mvh.
Blyp67
blyp67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:43   #6
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg har fået fjernet 2 prolapser i 2005, og har konstant ondt.

Får daglig contalgin og morfin, og så det løse (panodil)
__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:46   #7
solsikke
Elsker at være her på K10
 
solsikkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-08 2008
Lokation: sjælland
Indlæg: 50
Styrke: 16
solsikke er ny på vejen
Jeg har slidgigt og diskusprolaps i lænden, får daglig en masse piller for at kunne holde smerterne ud.
Jeg træner min ryg 3 gange daglig en masse boldøvelser der styrker ryggen, svømmer i varmt vand en gang om ugen. Bruger varmepude flere gange om dagen, hvis det er meget slemt.
Måske kan noget af det hjælpe dig.
solsikke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:04   #8
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ibumitin/Ibuprofen 600 mg 3 x dagligt
måske prøve den som retard dem tager jeg selv 3-4 af dagen 3x morfin piller 2x3 panodil 2x coldading retard og så lige et smerte plaster så har vi fået taget toppen af smerterne men får det stadig som du har det men får du åndenød osv af ngoet piller skla du ikke tage dem men eller svømme/ leje i den varme basin i svømmehallen sove rigtigt om natten rigtig pude god seng så man ligger ordeligt og så en lille træning program der kan hjælpe og en stol der har aflaste ryggen kan fåes igennem komunen efter samtale med ergo pys osv :P

Sidst redigeret af superkok; 26-09-2010 kl. 13:06.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:11   #9
fuhu
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 16
Styrke: 14
fuhu er ny på vejen
Jeg har fået at vide af lægerne at det eneste jeg kan gøre er at holde mig helt i ro,men med barn og mand og et hus kan man jo ikke det.det eneste motion jeg kan gøre er varmtvandsbassin.

jeg har været igennem et ******* på smerteklinik,men vil ikke ha alt det farlige medicin der giver mig så mange bivirkninger,så jeg får kun 2 hele morfin om dagen og en mod kramper til natten og det tager kun lige en lille top,men jeg vil hellere være klar i hovedet og være der for min fam og venner end at være dopet.

gid jeg ku hjælpe dig,men kan desværre ikke trylle

det eneste der er super godt for mig er at være i udlandet i varme og varmt vand,men det har man jo ikke lige så meget råd til når man er på førtidspension.

god søndag til jer alle fra fu hu
fuhu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:22   #10
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Helene.

Jeg har fundet noget, der virker for mig.

At trække vejret rigtigt. Det smertelindrer - samt mobiliserer og stabiliserer rygsøjlen.

Den store åndedrætsmuskel (mellemgulvet) er en del af muskelkorsettet, som også Carmen omtaler. Når mellemgulvet bliver stærkt og smidigt, smitter det af på kvaliteten i resten af muskelkorsettet, så hele rygsøjlen får bedre betingelser for en god funktion, også selv om der evt. er skader på væv og hvirvler.

Derudover laver jeg flere gange dagligt øvelser i liggende stilling, hvor åndedrættet koordineres med bevægelserne. Det giver så meget bevægelsesfrihed, at jeg kan klare mig i hverdagen.

Yderligere får jeg jævnligt epiduralblokader sacralt hos min reumatolog. Det hjælper meget på smerterne fra halebenet og nedefter.

Har indtil nu ikke fundet andre former for medicin, der hjælper - trods det - at jeg har prøvet rigtigt meget.

Håber, du finder noget, der virker for dig.

Jørgine

Sidst redigeret af Jørgine; 26-09-2010 kl. 16:13.
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ondt i ryggen - ny side om modic mollys Et godt link! 7 24-03-2011 16:37
Er det nu klogt? Jeres bedste råd... Carmen Alt det andet 21 13-01-2011 18:27
Piskesmæld og ondt i ryggen. mus0025 Alt det andet 7 26-08-2010 20:39
Ondt i ryggen. Stella Den nyttige viden vi alle har 1 07-07-2007 17:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension