K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2010, 12:30   #21
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
LAdk er ikke uddød
Nu ved jeg hvori misforståelsen ligger. Jeg havde klikket mig frem til http://www.ladk.dk/forum/default.asp som åbenbart er deres "gamle forum".
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 12:36   #22
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
isteen folk der mister deres sygedagpenge og kommer på kontanthjælp vil når de bliver visiteret til fleks fortsætte på kontanthjælp, dem der er så "heldige" at være gift vil få særlig ledighedsydelse §74i som udgør laveste kontanthjælp sats for folk over 25 UDEN børn (ca 2500 ) folk der har været på kontanthjælp i mange år hvor de har været syge vil også forblive på kontanthjælp og måden at komme væk fra den er at stille sig op i køen af ledige flekser og håbe at man kan få et job i 9 mdr som det kræver at blive berettiget til ledighedsydelse ..

Okay, på den måde.
Det virker lidt uklart for mig, hele fremgangsmåden med at flytte en kontanthjælpsmodtagers status til fleksjobber...men det er måske kassetænkning eller en politisk beslutning.
Men for at få det på det rene - en fleksjobber kan ikke smides på kontanthjælp, vel?
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 13:03   #23
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Okay, på den måde.
.
Men for at få det på det rene - en fleksjobber kan ikke smides på kontanthjælp, vel?
Når du som fleksjobber fylder 60,5 , ikke har indbetalt til efterlønsordningen - og arbejdsledig - smides du fra ledighedsydelsen over på kontanthjælp til du bliver folkepensionist - . Sådan er loven skruet sammen -
se evt. min tråd - svar fra Støjberg

Sidst redigeret af maruus; 26-09-2010 kl. 13:08.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:34   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af isteen Se meddelelser
Okay, på den måde.
Det virker lidt uklart for mig, hele fremgangsmåden med at flytte en kontanthjælpsmodtagers status til fleksjobber...men det er måske kassetænkning eller en politisk beslutning.
Men for at få det på det rene - en fleksjobber kan ikke smides på kontanthjælp, vel?
Ligeledes kan du også komme på kontanthjælp hvis du siger nej til at tage et job eller anden beskæftigelsesfremmende tiltag ..
  Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:52   #25
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Ligeledes kan du også komme på kontanthjælp hvis du siger nej til at tage et job eller anden beskæftigelsesfremmende tiltag ..
Jeg havde kun hørt man fik karantæne...i hvert fald første og anden gang
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2010, 15:54   #26
isteen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2010
Lokation: Randers
Indlæg: 56
Styrke: 14
isteen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Når du som fleksjobber fylder 60,5 , ikke har indbetalt til efterlønsordningen - og arbejdsledig - smides du fra ledighedsydelsen over på kontanthjælp til du bliver folkepensionist - . Sådan er loven skruet sammen -
se evt. min tråd - svar fra Støjberg
Det er sgu' da grov diskrimination, almindelige arbejdstagere bliver jo ikke tvunget på pension. Dén havde jeg ikke hørt fra. Det skal vi da ha' lavet om på!
isteen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
Gode råd vedr. jobtræning søges.... Yasmin Jeg er kommet i praktik. 4 13-06-2009 13:44
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension