K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2010, 13:05   #1
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Question Sygedagpengemodtager ---> aktivering?

Står det nogen steder i loven at en sygedagpengemodtager skal i aktivering?

I så fald, skal det så gøres inden der f.eks er gået 5 måneder?

Og skal man deltage når man nu er sygemeldt på baggrund af at skulle give ryggen ro imens man følger en behandlingsplan?
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 13:26   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Alle på sygedagpenge skal aktiveres med mindre det vil være til gene for evt. behandling eller personens helbred.
Hvis ikke man er i stand til at blive aktiveret skal man få sin egen læge til at meddele dette til jobcentret, og dette skal de rette sig efter.

Jeg kan ikke give dig nogle § for dette, men har du ikke indefor de første 8 uger af din sygemelding været til et oplysningsmøde på jobcentret, for der bliver man netop oplyst om alle disse ting???
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 14:31   #3
CSK
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-09 2010
Indlæg: 34
Styrke: 14
CSK er ny på vejen
Nej, jeg har først lige været til opfølgningssamtale nu her. Og blev sygemeldt i maj måned.
Hun talte om hvad lægen havde skrevet efter min seneste undersøgelse + samtale og om hvad jeg havde af behandlingsplan samt hvad læge + fys anbefalede mig.
Men, det stemmer ikke overens med hvad hun nu sender mig ud i.

Hun vil have at jeg går i et center hvor der er værksteder og jeg kan træne sekvenstræning ved fysioterapeuter.

En del af min behandllingsplan går netop ud på at min ryg IKKE er klar til sekvenstræning før de har fået styr på min skade og kan se fremgang.
Jeg har pt. 2 øvelser jeg må lave ( siddende eller oprejst ) samt få øvelser pilates.
Så jeg er lidt i vildrede og ret frustreret da jeg ikke føler at der bliver lyttet til mig..


Jeg har nu fået en tid ved min læge på mandag og derefter fysioterapeuten senere på dagen for at høre hvad de siger til det.

Tusind tak for dit svar.
CSK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2010, 16:10   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Super at du har fået en tid hos lægen, for denne kan nemlig sygemelde dig fra AL aktivering, hvis der er fare for at din tilstand forværres yderligere ved aktivering.
Håber du har en god læge, for sagsbehandleren aner tydeligvis ikke hvad menneskelighed og forståelse er for noget, denne hænger sig nok hovedsagelig i at få refunderet 65% fra staten ved din aktivering istedet for 30% ved ikke aktivering, selvom det er bedst....
Go´weekend til dig

Sidst redigeret af Susanne2412; 24-09-2010 kl. 16:17.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2010, 00:53   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg anbefaler, at du laver en skrivelse, hvorpå du forholder dem til, hvad lægen anviser, derpå hvad der kræves af dig.

I konklusion; uoverensstemmelsen.

Herefter fralægger du dig ansvaret for dit helbred, såfremt at denne aktivering/eller lign. fastholdes, herunder vil du gerne udbede dig at stedet(jobcentret) har erstatningsansvar mod forværring eller yderligere skade.

Problemet er nemlig at ansvaret er dit, medmindre du får en underskrift på, at de påtager sig det fulde ansvar.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Aktivering mck88 Spørgsmål ang fleksjob 4 01-03-2011 10:57
Aktivering Tullee Alt det andet 23 18-11-2010 11:39
Aktivering Tullee Alt det andet 18 23-09-2010 16:12
aktivering frklarsen Spørgsmål ang fleksjob 72 10-12-2009 23:55
§17 og aktivering? Bambi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 25-11-2009 16:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension