K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-09-2010, 08:39   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Ingen sagsbehandler :(

Jeg har nu i 2 måneder ikke været tilknyttet nogen sagsbehandler.
Hvad gør jeg

Min fagforening har taget kontakt til kommunen, men der sker stadig ingen ting

Dette er hvad afdelingslederen skrev til min fagforening:

"Undskyld jeg har været lidt langmodig i denne sag - men vi er p.t. ved at afklare hvor XXXXX skal placeres, og pga. forskellige omstændigheder er dette endnu ikke sket - så snart jeg har en landing på sagen skal du høre fra mig - min tidshorisont er indenfor de næste 14 dage. "

Det er altså mig der betaler ventetiden....helt ærlig!! Hvad skal jeg gøre??
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-09-2010, 09:05   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Alle problemer, i alle sager, begynder med §3 fra.....

Retssikkerhedsloven §3 stk.2

Kære Road66 og alle andre.

Find een sag hvor min påstand ikke holder. Derfor kan jeg ikke kraftig nok opfordre alle til at sætte sig ind i http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664 og de rettigheder som Folketinget har fastsat, gentagne gange til dig.

Road66 jeg råder dig til at sende afdelingen følgende vejledning hvor det nævnes som vejledning til bla sagsbehandlere at vedkommende overtræder lovgivningen når vedkommende begrunder manglende svar med travlhed.


VEJ nr 137 af 21/06/2000

Læs: 8.4.2 Lokalt fastsatte frister

De sagsbehandlingsfrister, kommunen selv skal fastsætte efter RTL § 3, stk. 2, håndteres på samme måde som de lovbundne."

Hvilket vil sige at følgende er ulovligt: »Vi kan ikke overholde fristen for afgørelse af sagen, fordi der er en ventetid på speciallægeerklæring på x måneder hos NN«Derimod er det på kanten eller måske endda direkte ulovligt at begrunde en overskridelse af fristen med f.eks. interne fejlekspeditioner, pensionsnævnets mødefrekvens eller travlhed, ferie og sygdom. Der bør ikke forekomme begrundelser, som vedrører forhold, som forvaltningen kunne tage højde for ved planlægning, styring og eventuel omlægning af arbejdsgange, overarbejde eller lignende."

som er beskrevet her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=19

For mange begynder at reagerer sent i deres forløb.....hvilket alle kan forstå da man er meget forvirret og sårbar i begyndelsen......men meget ville være anderledes hvis alle kendte begynderreglerne og reagerede på det i begyndelsen.

Fremover vil vi også se at sagsbehandlere/socialrådgivere bliver erstattet af jurister. Som i Københavns kommune hvor den enkelte IKKE har sin personlige kontaktperson men hvor den person der modtager nyt i en sag overfører disse i sagsmappen. Dette kaldes LEAN.

Hilsen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ingen sygedagpenge mere, ingen penge Mivsen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 35 05-01-2012 12:20
Langsom behandling/ingen sagsbehandler Rasmus Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 06-03-2011 18:15
Ingen sagsbehandler. Road66 Alt det andet 8 19-08-2010 09:54
Ingen post = ingen sygedagpenge Systeminvalid Det er da strengt ! 24 23-02-2009 14:52
Ingen post betyder ingen sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 22-12-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension