K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-04-2014, 08:44   #1
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
smertefri uden medicin nogle der har ?

har brug for at høre fra nogle med samme problemstillinger som mig. jeg har kroniske smerter efter amputation af finger som går igennem hånden og i hele armen.

jeg har været på smerte center og de har afprøvet en del medicin som giver enten det ene eller andet af bivirkninger. taget dem der gav mindst bivirkninger som gør man i det mindste får noget søvn

jeg er konstant træt og føler man går i en osteklokke, og maven ja det heller ikke godt. men det tager toppen af smerterne men fjerner det ikke.



for det ikke skal være løgn ,ud over slidgigt i begge knæ og smerter i hoften , som er konstateret ledhindebetændelse,slidgigt og forandringer i skiverne i ryggen, ja så er jeg også på medicin for det som er ret heftigt, som behandler leddegigt.

min læge siger det er pest eller kolera med alle de bivirkninger og man skal gøre op med sig selv om man hellere har ondt men ikke har alle bivirkninger eller omvendt.

tænker om der er nogle der har prøvet anden behandling , som kan afhælpe uden piller, evt via biopat eller lign.

ved der i næstved er en klinik der reklamere med smertefri uden medicin , og hjælper det ikke, koster det ikke noget.



jeg er ikke meget for det, men er også snart desperat for at finde anden udvej da jeg er så træt af bivirkningerne på medicinen,
jeg er ydermere i arbejdsprøvning som gør jeg går lige på hovedet hjem i seng da jeg er så mega træt
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 10:01   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. behandling for leddegigt- det er en bindevævssygdom, som kun kan behandles ved at nedsætte/fjerne imunforsvar.

Behandling nedsætter dog kun symptomer, og kan IKKE helbrede, fjerne sygdommen.

Man skal derfor passe på, og helst KUN i samråd med hospitalet, prøve andet medicin.

Dog ser det ud til, at du byder dig selv for meget i arbejdsprøvningen?
Det gavner dig IKKE, da du IKKE tåler overanstrengelse, og dine symptomer, forværres.

Træthed, lav udholdenhed, kan INGEN medicin ændre på.

Det er vigtigt at du IKKE overanstrenger dig ift arbejdsprøvningen, dels pga dit helbred, dels pga at du efterfølgende vil blive fasthold, på det vidste, hvilket jo ikke er gavnligt, hvis du egentlig ikke kan!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 12:22   #3
Cykeltyv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2014
Indlæg: 189
Styrke: 11
Cykeltyv er ny på vejen
Har smerteklinikken kun behandlet dig medicinsk ?
Har de ikke lært dig andre metoder så du bedre kan leve med smerten uden yderlig smerte ?

Den smerteklinik jeg går på er der diverse tilbud om supplerende teknikker man selv kan udføre.

Personligt hælder jeg til mindfuldnes og akupunktur... som man godt kan udføre selv, efter anvisning.

Endelig kan man få guldimplantat i som skulle have en særdeles god effekt på de fleste.
Cykeltyv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 12:52   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Træningsøvelser - absolut anvist af uddannet personale - kan have god effekt for nogen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 17:46   #5
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
mange tak for jeres indlæg. jeg får noget medicin som skal nedsætte betændelsen og ellers gøre man måske ikke er så træt hvis det virker.
øvelser har jeg haft hos fys men de stoppede da de ikke syntes der var effekt ..
mht smertecenter så sir de de kan ikke hjælpe mere andet end gøre at man i det mindste får søvn og det medicin tager toppen af smerten.
jeg er på smertehåndterings kursus men får ikke så meget ud af det desværre da min arbejdssituation fylder så meget.

jeg er kun lige startet arbejdsprøvning og stort set ikke op på ret meget tid , så skal holde ud længe endnu.
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 18:11   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ærgeligt. at du ikke får noget ud smerte hånterings kursuses mange får god hjælp der
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2014, 18:15   #7
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
ja det øv, jeg har fået lidt ud af det, men min fokus har primært ligget på min situation ift arbejde da det har fyldt meget for mig da jeg har været arbejdsprøvet før med fuldstændigt urealistisk resultat der gjorde jeg måtte søge jobs jeg ikke kunne holde til, for så at blive sygemeldt igen da man havde gået ledig i næsten 2 år.

så har i den grad brug for ro på det område .
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 11:26   #8
Lotus1981
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2014
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 40
Styrke: 11
Lotus1981 er ny på vejen
Jeg har kroniske smerter (crps) i min fod, jeg har været på smertehåndteringskursus, men det hjalp ikke på mig. Ligesom dig har jeg også en masse andet som der skal takles.
Jeg er nu færdig med smerteklinikken, de har ikke kunne hjælpe mig med noget medicin, så lige nu er jeg på madopar ( mod kramper) og det er det eneste.
Det jeg gør for at prøve at lindre mine smerter er en blød børste som jeg først bruger på mit gode ben for at få den følelse af at det ikke gør ondt, derefter på det dårlige samtidig med at jeg hele tiden prøver at tænke på det gode bens fornemmelse.
Derudover sover jeg med et back on track tæppe. Det er forholdvis nyt så jeg kan ikke rigtig fornemme om det virker, men jeg kender en med fibromyalgi og hun sværger til back on track.
Lotus1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2014, 18:31   #9
SUS.71
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2014
Indlæg: 26
Styrke: 11
SUS.71 er ny på vejen
Thumbs up

back on track har jeg også dog til mine fingre som har gigt også, det hjælper mig ikke så meget ,men tager kulden da jeg altid har kolde fingre. .
men måske en ide med tæppet
SUS.71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 12:42   #10
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Er det smerter fra dine fingre, der giver problemer (fantomsmerter, neurogene smerter, ekstrem kuldeoverfølsomhed etc)?
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension