K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2015, 13:15   #1
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Ankestyrelsen / Vurdering af arbejdsevne

Hej

Jeg har læst på en tråd at der er en borger som er visiteret til fleksjob med en arbejdsevne på 900 sekunder om ugen.

Er der en som kan henvise til den, eller de afgørelser hvori Ankestyrelsen argumenterer for hvorfor der i dette, eller i andre tilfælde at givet medhold i at visitere til fleksjob hvor arbejdsevnen er vurderet meget lille.

Venlig hilsen Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 13:45   #2
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mikey Se meddelelser
Hej

Jeg har læst på en tråd at der er en borger som er visiteret til fleksjob med en arbejdsevne på 900 sekunder om ugen.

Er der en som kan henvise til den, eller de afgørelser hvori Ankestyrelsen argumenterer for hvorfor der i dette, eller i andre tilfælde at givet medhold i at visitere til fleksjob hvor arbejdsevnen er vurderet meget lille.

Venlig hilsen Mikey
Prøv at læse Ankestyrelsens principafgørelse 25-14 om fleksjob
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 13:50   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.759
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Dokumentation findes her

Kære Mikey

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...t=900+sekunder

900 sekunder om ugen:

http://www.foa.dk/Forbund/Nyheder?ne...arHjemmehjaelp

Hilsen Peter

PS

Bemærk i anden sammenhæng Ankestyrelsen seneste Praksisundersøgelse som er beskrevet her:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=333816#post333816

Sidst redigeret af phhmw; 09-11-2015 kl. 16:17.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 16:12   #4
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Den principafgørelse på 2 timer er så min sag...

Nu ved jeg ikke lige hvad du vil bruge det til men i min afgørelse fik kommunen medhold i fleks-bevillingen FORDI der var udviklingsmuligheder... Det med at der skal være udviklingsmuligheder ved tildeling af fleks ved så få timer er meget vigtigt.

At det så var løgn og ankestyrelsen opfandt en lidelse til mig der kunne understøtte deres afgørelse er så en helt anden historie Den nye lidelse som ankestyrelsen opfandt har jeg så senere fået skudt i jorden og er nu tildelt førtidspension.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 16:54   #5
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kære Moi, tillykke med pensionen, det er godt at høre du har fået fred mht. afklaring og økonomi.

din sag burde frem i medierne , altså opdateringen, da jeg jo godt ved at den har været fremme, fordi den jo viser at når vi er nede i så lille et timetal om ugen ,så er det svært at se meningen med fleks.

vh sortepigen, som blev visiteret til fleks 3 x 1 time om ugen, med ingen udviklingsmuligheder, men nu tilkendt pension i år.
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 17:04   #6
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Sortepigen.

Jeg opfatter det, som at du nåede at være i fleksjob i et stykke tid og først derefter indså man, at der ikke var nogen udviklingsmuligheder og du så endelig fik førtidspension - er det korrekt?

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 17:11   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Jetted, jeg blev visiteret til fleks på 3 x 1 time om ugen, på baggrund af en arbejdsprøvning som viste dette timetal, samt ingen udviklingsmuligheder.
efter 1 år hvor hverken kommunen eller jeg selv vidste hvad jeg skulle bruge denne arbejdsevne til, søgte jeg selv pension, som jeg blev tilkdent efter 2 møder i rehab.teamet.

vh sortepigen
ps. undskyld til trådstarter, det var ikke min mening at afspore din tråd
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 17:25   #8
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Jeg vil også gerne undskylde, hvis jeg ikke burde havde stillet spørgsmålet - men det var for at få at vide hvordan tingene kan forgå.

Hilsen Jette
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2015, 17:26   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jetted, hvis der er mere du vil vide om min sag , er du velkommen til at sende mig en pb

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2015, 00:26   #10
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Hej alle som har bidraget med svar.

Jeg har læst principafgørelsen 25-14 som job linkede til, tak

Jeg har endnu ikke fået læst det hele af de tråde inkl. links som du henviser til Peter, det er jo meget læsestof ()
MEN stort TAK for alt det du bidrager med her på k10.

Jeg var interesseret i at læse om hvad der lå til grund for at en borger fik visiteret 900 sekunder/15 minutter om ugen. Er der en afgørelse på den sag fra kommunen/Ankestyrelsen?

Moi og sortepigen - bidrag endelig til tråden. I er jo eksempler på at det har vist sig at der ikke var udviklingspotentiale.

Moi det gør kun tråden mere oplyst, at det er dit eksempel Ankestyrelsen har brugt i deres afgørelse 25-14 og de ovenikøbet har lavet fejl. Jeg har hørt om flere som har fået tillagt mere sygdom af kommunen alene for at forhindre en endelig afklaring. Hvad var det Ankestyrelsen tillagde i din sag/deres Principafgørelse, som du ikke kunne genkende dig selv i?

Hvor længe gik der fra I (Moi og Sortepigen) fik bevilliget fleksjob få timer om ugen, til I fik tilkendt FØP?

Venlig hilsen Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension