K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2013, 20:03   #21
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
måske

Det kan da umuligt blive værrere
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-10-2013, 20:28   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja der er vi så rigtig meget uenige...

For jeg er 100 % sikker på at det bliver meget meget værre med Lars Løkke ved roret...

Når det er sagt...ja så er jeg bestemt ikke glad for dem der sidder der nu...

Det er lidt som at vælge imellem værre og værst...pest eller kolera...

Men har man fulgt med i debatten...ja så er der overhovedet ingen tvivl om at det bliver meget værre når og hvis de blå kommer til...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 06:39   #23
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
I de fleste kommuner vil man ikke som arbejdsmarkedsparat kontanthjælpsmodtager få lov at dandere den hjemme på sofaen. De vil blive sat i sving fra første dag.

Hvorfor sige nej til kr. 2000,- plus pensionsordning. I øvrigt er forskellen for de fleste større. Under 2 pct arbejder for mindstelønnen. Også ufaglærte får i reglen en hyre der ligger 20-30 kroner i timen over minimumssatsen.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 07:32   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Hvor mange mennesker på kontanthjælp eller dagpenge ville reelt sige ja til at arbejde 37 timer pr. uge for kun 461,00 kr. FØR skat mere i ugen og så også have transporten oveni ??

Jeg tror ærligt talt at det er få der kan lægge hånden på hjertet og sige : Det vil jeg.

Husk det er ikke pensionister eller syge der her er tale om men "bare" almindeligt arbejdsløse!!

Jeg ville ikke selv hvis jeg kunne ....
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
I de fleste kommuner vil man ikke som arbejdsmarkedsparat kontanthjælpsmodtager få lov at dandere den hjemme på sofaen. De vil blive sat i sving fra første dag.

Hvorfor sige nej til kr. 2000,- plus pensionsordning. I øvrigt er forskellen for de fleste større. Under 2 pct arbejder for mindstelønnen. Også ufaglærte får i reglen en hyre der ligger 20-30 kroner i timen over minimumssatsen.
Man skal også huske, at hvis man er gift (og fra næste år, også samlevende), så bliver kontanthjælp reguleret i forhold til ægtefælles indtægt.
Så for mange vil der være tale om en hel del mere end 461 kr. om ugen.

For rigtig mange vil det også betyde rigtig meget, at være uafhængig af det sociale system.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 09:53   #25
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
nu kan alting jo tages ud af en kontekst!!

Det han svarer på er om folk vil gå fra overførelsesindkomst til almindelig lønnet arbejde hvis man fik 2000 mere i løn!

hans sammenligning med e par sko er naturligvis helt ude i skoven, ingen tvivl om det.

Men pointen er jo ikke helt ved siden af.

Hvor mange mennesker på kontanthjælp eller dagpenge ville reelt sige ja til at arbejde 37 timer pr. uge for kun 461,00 kr. FØR skat mere i ugen og så også have transporten oveni ??

Jeg tror ærligt talt at det er få der kan lægge hånden på hjertet og sige : Det vil jeg.

Husk det er ikke pensionister eller syge der her er tale om men "bare" almindeligt arbejdsløse!!

Jeg ville ikke selv hvis jeg kunne ....
Det tror jeg faktisk mange ville. 2000 kr kan bidrage betragtelig til en families økonomi - det kan være det, der gør at folk får råd til at blive boende eller til at ungerne kan gå til fodbold, til at madbudgettet hænger sammen osv...

Derudover vil det at være i job jo også betyde opsparing til pension og bare det at bidrage og have kollegaer, vil også betyde meget for mange.

Selvfølgelig vil der helt sikkert også findes folk, der ikke gider, men ærlig talt så tror jeg ikke, det er flertallet.

Under alle omstændighederne har man jo ikke et valg - kan man, skal man ellers ryger kontanthjælpen
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 18:30   #26
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
nu kan alting jo tages ud af en kontekst!!

Det han svarer på er om folk vil gå fra overførelsesindkomst til almindelig lønnet arbejde hvis man fik 2000 mere i løn!

hans sammenligning med e par sko er naturligvis helt ude i skoven, ingen tvivl om det.

Men pointen er jo ikke helt ved siden af.

Hvor mange mennesker på kontanthjælp eller dagpenge ville reelt sige ja til at arbejde 37 timer pr. uge for kun 461,00 kr. FØR skat mere i ugen og så også have transporten oveni ??

Jeg tror ærligt talt at det er få der kan lægge hånden på hjertet og sige : Det vil jeg.

Husk det er ikke pensionister eller syge der her er tale om men "bare" almindeligt arbejdsløse!!

Jeg ville ikke selv hvis jeg kunne ....
Det er for sent for mig nu...
Men da jeg var på akasse før jeg røg ind i den store jobcenter mølle kan jeg sige med hånden på hjertet, at jeg ville have taget imod et job om jeg så skulle sætte penge til på det.... jeg var parat til at gøre hvad som helst for at slippe ud af det vanvittige offentlige system igen...
Så havde jeg nok også klaret den igennem uden FTP og kunne i stedet have gået på efterløn for halvandet år siden...

Jeg fik desværre ikke chancen... for så havde jeg snuppet den... og det havde intet med penge at gøre...

Forøvrigt mener jeg at hele bundtet inde på borgen er en flok pampere og levebrødspolitikere af værste skuffe.... rød som blå... ingen af dem aner noget som helst om hvad der foregår ude i det virkelige liv... men løgn og bedrag og snabelen nede i statskassen... det er de gode til




.....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2013, 23:35   #27
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja hjemme hos os har det også været "mange penge" de 2.000 man får mere om måneden ved arbejde kontra kontanthjælp.....

Det kan virkelig mærkes på ens økonomi....

Og kan man slippe for job centret og deres lamme bemærkninger og tiltag...
Hvem ville dog ikke det???
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 02:55   #28
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Lige netop det @FibroMcs.....det er lige det der gør at de fleste mennesker faktisk er villige til at arbejde...ja endda selv om de mister penge ved det...

De fleste ønsker bestemt ikke at være inde i dette system og da slet ikke at udsætte sig selv for befolkningens fordømmelse....dovne, nassere og hvad de ellers kan finde på at tænke om arbejdsløse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 04:15   #29
aha
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 26
Styrke: 15
aha er ny på vejen
Det her er meget værre end "dovne Robert"
aha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2013, 06:55   #30
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Han er tilsyneladende også godt kørende.

Citat:
Venstres formand bør også droppe limousinekørslen på sine rejser. Det mener Socialdemokraternes Pernille Rosenkrantz-Theil.

Hun henviser til, at Løkke ifølge en redegørelse fra GGGI, som Ekstra Bladet har fået aktindsigt i, på et år har brugt 91.000 kroner på at køre med limousine fra lufthavnen i stedet for at tage en taxa:

"Vi har en Lars Løkke, der siger, at vi skal vende hver en kroner i udviklingsbistanden. Og som vil tage penge fra dem, som ikke har så meget i Danmark ved at indføre et loft over kontanthjælpen.

http://borsen.dk/nyheder/politik/art...limousine.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lars Løkke lyver Henrikxxxx Politik og Samfund 25 08-10-2010 17:54
Lars Løkke politianmeldt Forsyg Politik og Samfund 2 02-06-2009 00:16
Lars Løkke favoriserede privathospitalerne sun-lady Det er da strengt ! 5 08-05-2009 20:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension