K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2012, 12:22   #51
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja se det problem bliver absolut ikke mindre med de nye regler....desværre...

Der kommer højst tænkeligt flere fleksjobbere når man skal visiteres til fleksjob med en arbejdsevne på to timer...

Arbejdsgivere har meldt ud at de ikke vil oprette flere fleksjob...

Man fjerne desuden også arbejdsgivernes lille gulerod med de nye regler...så arbejdsgiverne skal betale for de timer man er ansat hos dem...

Så er der jo også krisen...

Så har man noget netværk skal man nok sætte gang i det....hvis man skal gøre sig håb om at finde et fleksjob...
hvis et firma søger en deltids ansat på 25 timer vil det så ikke være billigere for dem at får en på en fleks med 2/3 tilskud ?
det er ihvertfald det jeg er sat til, altså 2/3.
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 15:08   #52
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Joo det ville det....men da alle de tilskud nu bliver fjernet her til nytår når der kommer nye regler på området....

Så vil det komme til at koste en arbejdsgiver nøjagtigt det samme....uanset om det er en rask eller en flekser...

Fremover vil en arbejdsgiver komme til at betale for samtlige timer du er på jobbet....og kommunen vil så lægge et tilskud til din løn...

Så fremover er der ikke penge imellem arbejdsgiver og kommunen....

Så med disse regelændringer kan du formodentligt godt se at det ikke bliver nemmere fremover at skaffe et fleksjob...

Edit...

Så hvis du overhovedet har mulighed for at skaffe dig et arbejde inden d. 1/1-2013 så er det nu du skal komme igang....for så vil du være under de nuværende regler...

Dvs at arbejdsgiver stadig vil få 2/3 tilskud...

Men det kræver at du bliver ansat inden d. 1/1-2013....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2012, 22:18   #53
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Joo det ville det....men da alle de tilskud nu bliver fjernet her til nytår når der kommer nye regler på området....

Så vil det komme til at koste en arbejdsgiver nøjagtigt det samme....uanset om det er en rask eller en flekser...

Fremover vil en arbejdsgiver komme til at betale for samtlige timer du er på jobbet....og kommunen vil så lægge et tilskud til din løn...

Så fremover er der ikke penge imellem arbejdsgiver og kommunen....

Så med disse regelændringer kan du formodentligt godt se at det ikke bliver nemmere fremover at skaffe et fleksjob...

Edit...

Så hvis du overhovedet har mulighed for at skaffe dig et arbejde inden d. 1/1-2013 så er det nu du skal komme igang....for så vil du være under de nuværende regler...

Dvs at arbejdsgiver stadig vil få 2/3 tilskud...

Men det kræver at du bliver ansat inden d. 1/1-2013....

Og mig som trode tingene ville blive bedre for de svare med en S/SF/R regering.

Må nok bare indse der ikke er flere rigtige mennesker i folketinget de er alle født med en guldske i røven
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 01:29   #54
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
nej det er kun hvis man finder et flexjob ellers er det kontanthjælpsydelsen



men mette frederiksen siger så meget om at flexjob fremover vil give det samme som førtidspension og det er altså ikke rigtig
det kan godt være at brutto indtægten er ca 17.000 for begge partner men så høre det også op
idet du skal betale am bidrag af flexydelsen og ikke af førtidspensionen og du vil ikke kunne få boligsikring som enlig voksen grænsen er 180.000 i brutto indtægt årlig og førtidspensionister får et højere boligsikring typisk 1500-3000 alt afhængig af husleje så der er STOR forskel på disse ting

en voksen førtidspensionist får typisk udbetalt 12000 + boligsikring 1500/2000 kr pr md

en flexjobber 2 timer ugentlig vil typisk få udbetalt 11.000 og 0 i boligsikring

difference udbetalt 2500-3000 kr hver måned



så der er meget lidt forskel på det udbetalte beløb på kontanthjælp og flexjob ved få timer
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 12:13   #55
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
hvis man nu tegner kontrakt med et firma her inden nytår til en eler anden time læn og man så forhandler bedre løn om ½-1 år kør man så videre under de gamle regler eller de nye
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 13:52   #56
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selve kontrakten i 2012 sikre dig, at du følger gamle regler. Også selv om du senere får lønforhøjelse.
Det er KUN når du mister jobbet og der af selvfølgelig, skal lave ny kontrakt, at du følger de nye regler.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 15:36   #57
HvadNuLilleDu
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-03 2012
Indlæg: 115
Styrke: 13
HvadNuLilleDu er ny på vejen
ok så krys lige fingre for lille mig
HvadNuLilleDu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 15:47   #58
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er hermed gjort - krydser alt hvad jeg kan!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:44   #59
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Nu tænker jeg så:
Efter de nye regler, skal arbejdsgiveren så betale for de timer en fleksjobber møder på arbejde, eller for de effektive timer fleksjobberen kan lægge ?

Jeg er visiteret til 18 timer, men effektivt svarer jeg kun til mellem 12 og 14 timer, så der kan komme noget diskussion mellem arbejdsgivere og kommuner.
(nu er jeg i arbejde og ser ud til foreløbig at kunne holde fast i det, så det er ikke aktuelt for mig endnu)
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-12-2012, 20:56   #60
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
De skal kun betale for de effektive timer du lægger på arbejdspladsen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Beregning af førtidspension uden for EU/EØS efter 1/1-2013 GentleGiant Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-09-2013 18:33
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
beregning af ledighedsydelse efter job? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 11 30-01-2013 22:16
Ny reform, og ledighedsydelse efter de 60 år aid Politik og Samfund 6 17-09-2012 12:12
Beregning af Erhvervsevnetab ASK tilkendelse med tilbagevirkende kraft??? jyden74 Alt det andet 6 15-03-2012 23:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension