K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2008, 16:57   #21
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hej igen allesammen..

Jeg har skrevet alt det ned, som i mener jeg skal igennem mht MR, CT skanninger osv, så jeg kan oplyse de ting til min speciallæge.

Der bliver spurgt om mine læger ikke har sagt noget til den mangelfulde rapport fra sygehuset, og det har de, og min sagsbehandler fra min fagforening har også kommenteret at det ikke var noget nyt fra det sygehus hvor jeg kom ind på skadesnatten.

De har dog alle sagt, at vi ikke rigtig kan bruge den rapport til noget, da der ikke står noget konkret i den, da de tog røngten og ikke fandt noget på dem.

De vil derfor have at jeg skal ind på arbejdsmedicinsk institut, hvor jeg får en ORDENTLIG undersøgelse, hvor alle facts og mulige hændelser kan blive lagt på bordet.
Det er min sagsbehandler fra min fagforening der har sendt mig ind til arbejdsmedicinsk institut, da hun mente at det simpelthen gik for langsomt med svar inde fra Riget
For sige det mildt, er hun hård og kontant hvad det angår, hun vil se resultater ..

Igår da jeg var hos min advokat, talte vi også om at det skulle meldes til min arbejdsgivers bilforsikring, da det er deres bil jeg er faldet ud af, og jeg ville hører nærmere om hvad de skriver tilbage, og det vil jeg selvfølgelig også skrive herinde..
Jeg må sige at vedr arbejdsskadestyrrelsen, er jeg ret meget på bar bundt, skaden er meldt, og jeg fik et skema fra dem, hvor jeg skulle forklarer dem i nogle bitte bitte små rubrikker, hvordan MIT LIV havde forandret sig, efter skaden .. Jeg blev ret harm, og fik lyst til at ringe til dem, og sige at man da aldrig nogensinde kan forklarer på en lille stykke A4 ark, hvor smertefuldt ens liv er, og hvor meget af ens liv man har mistet på en brøkdel af et minut..
Så nej, jeg tror ikke der er noget der er godkendt endnu, jeg har indtil videre kun udfyldt det nævnte skema..


Penge er ikke alt, og det er jeg 100% klar over, men det var alligevel lettende at få afvide, at man får lidt økonomisk støtte nogle steder fra.

For det er dælme hårdt, at den ene dag er man et ganske alm fungerende menneske, og den anden dag står man med en "sygdom" som man hverken aner ind eller ud om.
Jeg bor i Gedser, og har en kæreste der bor på Amager, som jeg så har boet on and off hos, da han kan passe mig, så jeg i det mindste kan få lidt mad, og kan komme op af sengen engang imellem.
Jeg havde efter kort tid, en mand i telefonen fra et jobcenter, der sad og brokkede sig over at jeg til tider befandt mig hos min kæreste, han ville ha at jeg enden tog hjem, for altid, eller flyttede ind hos min kæreste.

For det første kan jeg ikke bo hjemme alene, da jeg slet ikke kan hjælpe mig selv på nogen måde, og jeg spurgte om han så ville sende mig en hjemmepleje til at hjælpe mig med at komme ud af sengen om morgenen. "Nææ, det har jeg da ikke" sagde han, og jeg sagde så til ham at så kunne han godt pakke sine spydige bemærkninger væk, for sådan en gang møgbunke gad jeg da ikke få smidt i hovedet, når man står her, og er allermest sårbar over at man på ingen måder kan fungere selv.

Så sagde han til mig, at så måtte jeg flytte, hvor jeg derefter spurgte ham, hvordan en i he***** han ville ha at jeg skulle flytte alle mine ting, fra Gedser til Amager, når jeg dårligt nok selv kan komme ud af sengen?!

Det havde han ikke rigtig nogen kommentar til ..

Jeg bliver SÅ frustreret over, at man bliver behandlet sådan af et system, jeg føler engang imellem, at de slet ikke tror på jeg er syg!?

Jeg er glad for at jeg har min fagforening, og noget familie der kan hjælpe mig med, at fortælle mig hvilke rettigheder jeg har engang imellem ..
Jeg er 22 år, jeg er kun næsten lige blevet myndig, hvordan skal en person i den alder, kunne vide, hvad man har ret til, og hvad man ikke har ret til, når man har sådan en gang båtnakker rendende efter sig hele tiden.

Det var lidt fra mig
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:15   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
hvordan en i he***** han ville ha at jeg skulle flytte alle mine ting, fra Gedser til Amager, når jeg dårligt nok selv kan komme ud af sengen?!


Godt svaret.

Jeg tror, din kommune gerne vil af med dig, fordi de kan regne ud, at du bliver en "dyr dame" for dem.

Skulle du nu også have en monster-regning til flytteudgifter?

Og flytter du sammen med kæresten uden at være klar til det, så bliver HAN totalt ansvarlig for husholdningen derhjemme. Nu har du i det mindste mulighed for at søge hjælp til hjemmet, hvilket jeg da synes, du skulle gøre. Det er jo uholdbart med mad, rengøring, indkøb osv.

Men dejligt at høre, at du har kampgejst. Så du spørger bare løs her, så er der ofte en eller anden, der kan hjælpe dig med lidt oplysninger, så du kan komme videre.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:22   #23
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Zuza: Kan jeg det? Altså søge om hjælp et par timer om dagen, til lige at hjælpe mig med de værste ting, når nu jeg ikke engang har fået stillet en diagnose.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:29   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, du skal prøve. Det kan jo ikke være rigtigt, når du ikke kan komme ud af sengen osv... Diagnose eller ingen diagnose. Du er jo ved at blive undersøgt, ikke? Du skal jo ikke dø af sult, fordi du mangler en diagnose.

Jeg vil foreslå, at du skriver en ansøgning, hvor du beskriver, hvad du har problemer med. Og stil ansøgningen til din kommune, så skal de selv videresende den til rette afdeling (evt. socialafdelingen).

Din kommune SKAL rådgive og vejlede dig og SKAL af egen drift undersøge, hvilke love og paragraffer, der kan hjælpe dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:33   #25
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Zuza: Okay, det vil jeg da så prøve, ham fra kommunen var egentlig meget forstående overfor mig, og sad næsten og fik en klump i halsen. Mit problem er mere ham fra jobcenteret. Han er da virkelig en torn i foden ..
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 17:38   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Han er da virkelig en torn i foden ..
Gid hans sokker ville krybe i vask.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 18:19   #27
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Fornuftigt at søge det du kan, af flere grunde....den vigtigste er at du på denne måde får sendt det signal til kommunen, at den er pivgal med dig....der findes hjælpemidler til rygpatienter der kan lette en smertefuld dagligdag enormt meget, der er ingen grund til at lide mere end nødvendigt....alle kommuner har en hjælpemiddelafdeling, så der kan du jo starte.

Angående arbejdsskadestyrelsen....udfyld de små firkanter så godt du kan, få evt. din advokat til at hjælpe dig og lad ham/hende køre den sag....den kan vare i flere år, og det er ikke til at have med at gøre selv, typisk kommer der ikke en afgørelse derfra, før kommunen er færdig med deres del og du er afklaret om din fremtid på arbejdsmarkedet.

Vh Ingrid.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2008, 18:46   #28
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Så er der nyt fra lægefronten.

Jeg fik her til aften fat i speciallægen, og han sagde at han havde modtaget samme brev som mig, fra smertecenteret på Riget, og han her til aften, ville sende en skrivelse ind til overlægen (en dame, kan ikke huske navn) om at det altså er AKUT, og der skal ske handling nu, da jeg ikke er særlig gammel, og er på vej ud på arbejdsmarkedet, og det vil jeg ikke kunne hvis der ikke snart sker handling.

Han sagde jeg lige skulle gi' dem en lille uges tid, til at tygge på den, og hvis han fik svar fra dem, før mig, ville han ringe til mig ..

Sådan!
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 09:41   #29
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Gigipi det var da godt nyt, lad os håbe at han får rusket op i dem...

  Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 14:12   #30
bettina
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2008
Alder: 51
Indlæg: 150
Styrke: 17
bettina er ny på vejen
Hej Gigipi
Det lyder da rigtig godt og lyder som en god læge.
Krydser fingre for dig. Håber der kommer til at ske noget hurtigt.

Kh
B
bettina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jeg har HURTIG brug for råd eller hjælp! ladytass Alt det andet 22 13-07-2012 06:21
Har brug for råd...eller for at lette mit hjerte Blomme66 Din historie 25 10-05-2012 20:03
hjælp har brug for et godt råd mormor2010 Alt det andet 8 09-09-2011 22:06
har brug for et godt råd Garfield Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-01-2011 10:47
Jeg har virkelig brug for et godt råd. (Kommunen) Camille Dit og Dat 10 09-09-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension