K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-11-2014, 15:12   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det kan ingen tillade sig at svare dig på..

Kære jisjojo

Du spørger: "Er det ikke god nok nu til FT "

Ingen kan svare dig på det.

Men du bliver nød til at finde en ven, nabo eller anden som kan hjælpe dig med sagen. Ellers løber du sur i det.

Først skal du skrive til din SB og bede om at denne sender en LÆ 261 udfyldt og sende den til din praktiserende læge. Med specifikke ønsker, som lægen skal belyse. Det er din SB opgave.

Når det er sket, skal du bestille tid påny ved din læge, som skal undersøge dig samt udfylde og belyse det din SB har krævet i LÆ 261.

Når lægen har undersøgt dig, skal LÆ 265 udfyldes og sendes til din SB.

Nu har du spildt god til, fordi din SB og læge ikke ved hvad de har med at gøre, desværre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 15:19   #22
jisjojo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Lokation: skive
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jisjojo er ny på vejen
Det er min SB som har henvist mig til rehabiliteringsteam , det er ikke mig der har bedt om det. MMin SB tænker på FP men det er REHABILITERINGSTEAMET der skal afgør det og ikke hende. Er der mere hjælp heg skal hente fra egen læge
jisjojo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 15:29   #23
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er korrekt..

Kære jisjojo

.. at det er din SB som har/kan indstille dig til Rehabiliteringsteamet. Du kan ikke selv ansøge om det.

Hvis din SB siger til dig, at hun tænker førtidspension, så indstiller din SB bare til kommunens "Pensionsteam" at hun mener du skal have førtidspension.

Så langt så godt, men.....

... du skal følge mit råd om at LÆ 261 & LÆ 265 starter forfra, som jeg har beskrevet, fordi...

... det er SB som SKAL skrive til din praktiserende læge præcis hvad SB ønsker belyst.

Så undersøger lægen dig og beskriver det din SB kræver i LÆ 261.

Så sender din læge LÆ 265 tilbage til din SB.

Hvis ikke dette sker, risikere du, hvis du får afslag fra kommunen, at du anker ved Ankestyrelsen og juristerne her opdager, at lægen selv har udfyldt hvad lægen skal belyse og undersøge, så hjemsender Ankestyrelsen sagen tilbage til kommunen med begrundelsen at der er fejl i sagsbehandlingen.

Så går der yderligere mindst 1 år før du har en afgørelse.

Lyt til mit råd og se om du kan få en til at hjælpe dig.

Du spørger: "Er der mere hjælp jeg skal hente fra egen læge?"

JA, det er der. Oplys din læge om LÆ 165 og denne tråds tekst, så forstår lægen alvoren i at din SB ikke har viden nok.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 26-11-2014 kl. 15:33.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 15:37   #24
jisjojo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Lokation: skive
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jisjojo er ny på vejen
Hej Peter
Ja men jeg har været hos min læge idag og er blevet undersøgt og han udfylde en LÆ 265 til min SB og han har fortalt mig på at han vil skrive at han kan ikke pege på noget i forhold til arbejde og når jeg har fleks så er det kun FP eller ressourceforløb som rehabiliteringsteam ville se på
jisjojo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2014, 15:50   #25
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det er jeg bevidst om...

Kære jisjojo

Men læs nu mit indlæg nr. #23 igennem een gang til.

Det er din SB der skal skrive til din læge præcis hvad din SB ønsker der skal beskrives udover en almen klinisk undersøgelse.

Det må ikke være din læge der kræver sig selv at udføre hvad lægen har skrevet i LÆ 261.

Din SB har ikke kendskab til reglerne.

Din læge har ikke kendskab til LÆ 165

Beslutningen er din, hvad du vil gøre.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-11-2014, 14:20   #26
jisjojo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Lokation: skive
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jisjojo er ny på vejen
Så har jeg overtalt lægen til at sende en LÆ165
jisjojo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 16:15   #27
jisjojo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Lokation: skive
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jisjojo er ny på vejen
Hej
Jeg har i dag fået en kopi af hvad min læge har skrevet i kommentarer til kommunen:
Lægen skriver:
Patienten har et vedvarende skånehensyn og kan ikke fungere i noget fysisk erhverv. I intellektuelle erhverv fungere han dårlig pga hovedpine og koncentrations besvær.
Jeg kan ikke finde på yderligere undersøgelser, der kan forbedre helbredet eller se, at der er yderligere ressourcer i patienten.
Der er afprøvet et let intellektuelt job og det tåler han ikke.
Diagnoser:
Kronisk smertesyndrom
Discusprolaps i halshvirvelsøjlen med ve 7. halshvirvelnerve
lumbargo ischias chronica

Hvad mener I herinde er det god nok hvad lægen skriver??

Er der ikke nogen der har en mening om det er godt eller...
jisjojo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 20:08   #28
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Om det er godt, kommer jo an på hvad du selv ønsker ifht hans udtalelse.

Umiddelbart ser det jo klart og tydélig ud, problemet er bare hvis jobcenteret ignorerer hvad han skriver om din erhvervsevne.

Det kan de nemlig ignorere da han i princippet "kun" kan udtale sig om dit helbred og behandling og ikke erhvervsevne. Det er jobcenteret som skal undersøge og udtale sig om den
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 20:13   #29
jisjojo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2012
Lokation: skive
Indlæg: 15
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
jisjojo er ny på vejen
Men udfra hvad lægen skriver er det på den rette vej til FP eller er der noget jeg skal presse min læge på at skrive, da han nemlig venter på svar fra mig om det er nok eller om det er ikke nok ( altså fra min læges side)
Jeg har jo også rapport fra smerteklinik hvor de skriver at de har ikke flere medicin til mig og at de har ikke andre forslag
jisjojo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2014, 20:44   #30
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvad din praktiserende læge skriver.....

Kære jisjojo

.... er jo alvorligt.

Men beviser også at mine tidligere påstande om, at din læge ikke tidligere har forstået LÆ 165 helt ud.

Men han har skrevet nogle ganske alvorlige beskrivelser rent lægefagligt, men mangler at skrive, hvad han eventuelt mener hvilken ydelse der skal bevilges dig. Førtidspension fleksjob etc hvis ellers han har en mening om dette.

Det er jo det en LÆ 165 skal bruges til "Forslag om socialmedicinsk sagsbehandling"

Kommunen skal derefter tage LÆ 165 med i deres videre vurderinger, men skal ikke nødvendigvis følge, hvad en praktiserende læge vurderer i en LÆ 165.

Kun din praktiserende læge har denne mulighed.

Alle andre "indstiller" til kommunen, som afgøre sagen i aller sidste ende, ved "Pensionsteamet"

Derfor skal der være 100% orden i alle ens akter i den kommunale sagsmappe, som "Pensionsteamet" læser og afgøre efter.

Men,..... du bliver nød til mentalt at erkende at der findes medborgere, som bliver tvunget ud i fleksjob ned til 900 sekunder om ugen. Hvilket deres arbejdsprøvning har dokumenteret, at de kan arbejde. Du må ikke være uforberedt på hvad kommunen kan finde på af tossede ting.

Skulle det ske, anker du din skriftlige afgørelse inde 28 dage præcis.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-12-2014 kl. 20:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension