K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-11-2014, 14:08   #11
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Ja, det er som du har citeret. Men jeg havde en jurist med på min side mod jobcenteret og hun fortalte at når man skriver under er det implicit også at man er enig i det som står i skemaet. Altså skriver man under, fanger bordet når man sidder rehabiliteringsteamet. Så kan man ikke komme og sige at man ikke er enig i det som er skrevet
Det er sikkert sandt at en jurist kan tolke det såden, men hvor er det bondefangeri

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jedi_dk Se meddelelser
Hej Webmaster

Jeg bor i Farum og er derfor ved at udfylde den forberedende del som Furesø kommune har udformet. Og i mit skema skal jeg underskrive for alle oplysninger.

I skemaet bliver jeg også bedt om at beskrive hvilke gode og dårlige erfaringer jeg har fra tidligere job. Og også gode og dårlige erfaringer fra tidligere uddannelser. Og et andet spørgmål består i at jeg skal beskrive mig selv som person. Hvordan det skulle kunne gøres uden at få følelser med, er for mig umuligt.

Havde besvaret disse spørgsmål på en for mig meget enkel og faktuel måde, men så bad min Socialrådgiver mig om at de skulle uddybes meget mere.

Hilsen Jedi_dk
Husker det også som meget følelsesladet at besvare spørgsmålene.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 14:55   #12
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det er sikkert sandt at en jurist kan tolke det såden, men hvor er det bondefangeri
Helt ærligt så synes jeg ike det er bondefangeri.

Jeg ville aldrig skrive under på noget som jeg ikke var enig i, heller ikke selv om det ikke direkte er det der står, så fanger min underskrift jo

Det var bl.a også derfor jeg havde min egen jurist med speciale i sociallovegivningen med til at udfylde skemaet og det blev sendt retur mange gange indtil sagsbehandleren havde udfyldt det præcis som jeg ønskede og med formuleringer som ikke kunne misforståes

Så først både min jurist og jeg var 100% tilfredse med ordlyden, skrev jeg under.

Hvorefter min sag hurtig blev afsluttet...
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2014, 15:09   #13
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Helt ærligt så synes jeg ike det er bondefangeri.

Jeg ville aldrig skrive under på noget som jeg ikke var enig i, heller ikke selv om det ikke direkte er det der står, så fanger min underskrift jo

Det var bl.a også derfor jeg havde min egen jurist med speciale i sociallovegivningen med til at udfylde skemaet og det blev sendt retur mange gange indtil sagsbehandleren havde udfyldt det præcis som jeg ønskede og med formuleringer som ikke kunne misforståes

Så først både min jurist og jeg var 100% tilfredse med ordlyden, skrev jeg under.

Hvorefter min sag hurtig blev afsluttet...
Det med at have jurist på vil jeg overveje næste gang. For det lyder til at være nødvendigt.

Men jo det er bondefangeri at få borgeren til at underskrive på et punkt som klart omhandler samtykke, og så gælder underskriften pludselig alle 20 sider (eller hvor meget jeres rehab plan nu fylder).
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 00:40   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når man underskriver et dokument, uanset størrelse, er det fordi man kan stå inde for det.

Således gælder en underskrift, og har altid været sådan.

Ligeledes fungerede de gamle Ressourceskemaer, førhen.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 17:05   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Narjjj jeg er nu enig med dem der skriver at det ikke er hele indholdet af rehabplanen man skriver under på men kun at man giver sit samtykke til at de må dele oplysninger og indhente...

At man giver sit samtykke til at de må indhente andre oplysninger kan vel aldrig blive til at man så har godkendt alt der står i planen...

Hvis der er nogle kommuner som forstår det som et samtykke til hele planen ja så bør man vel skrive i planen at underskriften kun er ment på at de kan indhente oplysninger og ikke en godkendelse af resten af de ting der står i den...

Hvis en sagsbehandler ændre ting i den plan eller de ting man har skrevet i den....ja så skal man da evt huske at tage det man oprindeligt har skrevet med til det rehabmøde og aflevere det der så alle kan se at der er blevet ændret i planen uden at man har givet lov til dette...

Det er vel det eneste man kan gøre...for de har jo været så smarte og sørget for at man ikke kan klage specielt over den rehabplan....

Man kan dog efterfølgende....evt hvis man får et afslag på noget hvor de har skulle bruge denne rehabplan....klage over at planen er blevet ændret således at de måske ikke har haft alle de oplysninger som man mener de skal have...for at træffe en korrekt afgørelse...forudsat at man selvfølgelig mener dette..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 17:37   #16
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man skriver først under når skemaet er endeligt skrevet og listen med bilag er udfyldt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 22:56   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
I mit tilfælde, Københavns kommune, var samtykke punktet ikke en del af rehab planens første del. Det var en samtykkeerklæring ved siden af, som jeg underskrev den første gang vi mødtes om rehab planen.

I rehab planens første del var der ikke noget der skulle underskrives. Så jeg har ikke skrevet under på at jeg er enig i det der står i planen.

Jeg tænker Københavns kommune har lavet det på den måde - med samtykke erklæringen for sig - fordi udfyldelsen af rehab planen jo foregik frem og tilbage over internettet. Så den kunne jeg jo ikke skrive under på.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2014, 23:56   #18
Jedi_dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jedi_dk er ny på vejen
Hej

Jeg kæmper for at få en førtidspension. Er for tiden ved at få lavet en rehabiliteringsplan, som I har givet mig god indsigt i ved jeres svar, så tak for det. :-)

Jeg fejler følgende: Haft to blodpropper i hjertet. Mint hjerte fungerer på ca 30%. Jeg har været igennem en 4 dobbelt bypass operation. Jeg lider af hjertesvigt. Har fået indopereret en ICD enhed (hjertestarter) der er i daglig kontakt med hospitalet via eget modem, da den kontrollerer både ICD enheden og mit hjerte. Grunden er, at jeg kan falde om af hjertestop uden varsel.

Jeg er blevet tilkendt hjemmehjælp 7 dage om ugen, men har selv bedt om kun 3 dage, da jeg psykisk ikke kunne klare besøg hver dag, da jeg hurtigt bliver træt og skal bruge dage kun på mig selv for at komme mig. Jeg bruger Rollator bare for at hente post og gå rundt i min lejlighed. Jeg kan knapt gå 10-15 meter før jeg ikke kan få pusten.

Alle erklæringer dvs. Hospitalets, egen læge, speciallægeerklæring indhentet af kommunen og kommunes egen lægekonsulent, skriver jeg ikke kan arbejde selv med mindst muligt fysisk belastning.

Jeg har også sluppet for at skulle igennem et praktikforløb. Hvor store chancer tror I jeg har på at få en førtidspension efter jeres erfaringer?

Hilsen Jedi_dk
Jedi_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 00:52   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.744
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg er af den mening...

Kære Jedi-dk (jeg kan ikke lave underscroll, mine evner rækker ikke )

.. at tiden er inde til at du ikke bruger kræfter på hvad din SB retter eller ikke retter eller sletter. Du skriver hvad du vil og mener i dine journaler.

Det sociale system, er efter min beskedne mening, spillet fallit og er blevet særdeles menneskefjendtligt.

Vi bliver nød til at forholde os til fakta, som er, at patienter er tvunget i arbejdsprøvninger med indkøbte hospitalssenge til hvile pga smerter under en formålsløs arbejdsprøvning.

Vi bliver nød til at forholde os til, at der er medmennesker som er tvunget i fleksjob ned til 900 sekunder om ugen.

Så intet kan mere overraske mig.

Så det er farligt at give dig falske forhåbninger.

Men mon ikke dit "kompas" viser retningen, imod en førtidspension.

Men hvis din sag trækker yderligere ud, så findes der jo muligheden for, at du selv søger en førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag


Men det kræver, at du har søgt aktindsigt ved alle 100% så du er sikker på, at alle oplysninger findes i din kommunale journal og at disse oplysninger er 100% korrekte.

Men hvad læger, hospitaler, speciallæger siger og skriver har juridisk ingen teoretisk betydning.

Kun kommunens pensionsteam og din praktiserende læge har mulighed for at nævne hvad du skal bevilges af fremtidig forsørgelse.

Din praktiserende læger er en særdeles vigtig person i din sociale sag.

Denne har mulighed for at bruge en lægeerklæring LÆ 165 hvor han/hun direkte nævner sin mening om at du burde have bevilget førtidspension.

Alle andre har ikke denne ret.

Så når du taler med din praktiserende læge, skal du nævne denne mulighed med LÆ 165.

Det vigtigste efter min mening er, at du i dagligdagen trives så godt, som overhovedet muligt.

Det er jo ikke en lille forkølelse du lider af.

Men har du ingen, som hjælper dig med din sociale sag, bedømmer, læser, kan skrive for dig, for at aflaste dig? Det ville ellers være befordrende for dig.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-11-2014, 01:24   #20
Jedi_dk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2014
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jedi_dk er ny på vejen
Hej Peter

Min læge HAR udfyldt LÆ 165, der siger det sammen som de andre. Så det er da et stykke på vejen. :-)

Og ja. Har hjælp fra andre. Men det kræver meget overskud, klarsyn og tålmodighed, at komme igennem det kommunale system. :-)

Hilsen Jedi_dk (Underscore = Shift Bindestreg) :-)
Jedi_dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension