K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-01-2014, 14:34   #1
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Skal i morgen op for rehabiliteringsteamet....

Nervøs, spændt, bange, glad.... Et virvar af følelser!

Efter knap 5 år! Trafikuheld, med masser af følger og efterflg operationer. Operationer e opstået ved hver af de 4 arbejdsprøvninger jeg var sendt ud i. Søgte FTP inden den nye lov trådte i kraft, men fik afslag, da de ikke mente jeg var afprøvet nok. Kunne ikke gennemføre de 4 prøvninger, da det første til operation selv ved vejleder afprøvning g på 4 t/uglt.

Jeg er at have min private socialrådgiver, som har støttet mig gennem hele forløbet med mig, så der er styr på de ikke ridder mig rundt i manegen i det lovmæssige....men hvad med mig?

Hvad skal jeg være forberedt på? Hvad skal jeg læse op på inden i morgen? Hvad vil være fordel/ulempe? Har du prøvet det, og vil dele med mig?

Håber I kan give mig list ro i min krop...
__________________
2.11.16 flexjobber
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 15:15   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du og privat rådgiver....

Kære HolmDamgaard

... har sikret jer 101%, gennem aktindsigt, at nævnet har alle relevante dokumenter, vurderinger og journalakter, tror jeg du skal slappe af.

Lytte nøje til, hvad der bliver sagt og stille de spørgsmål DU mener der skal stilles.

Mødet tager nok kortere tid end du forventer.

Jeg fornemmer at det er pension, mødet handler om.

Du nævner operationer i flertal, både ved trafikulykke og gennem div arbejdsprøvninger. Er det grunden til at ASK, Arbejdskadestyrelsen er med inde over?

Jeg kan se at du tidligere har foranlediget en efterlysning af mig.
Her er jeg.

Jeg fornemmer du bor i det jydske.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 15:45   #3
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Hej Peter

Når du siger: "du fornemmer", hvad mener du så?

Ask er inde over fordi, min forsikring ikke mener der er årsagssammenhæng mellem min totalt smadrede ryg, nakkegener og trafikuheldet. De vil have ask til at vurdere, hvad de mener. Jeg har der advokat på den del, men det trækker i langdrag, da de venter kommunens afgørelse.

Først to operationer efter uheldet og så efterflg 4 operationer ved arbejdsprøvningerne så disse måtte afbrydes.

Jeg bor i det Sydjyske ja

Men det du siger lyder lovende - jeg ber for du har ret

Kram Heidi
__________________
2.11.16 flexjobber

Sidst redigeret af HolmDamgaard; 20-01-2014 kl. 15:49.
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 16:11   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.743
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var en gramatisk vending du brugte...

Kære Heidi

... der ledte mine tanker hen på det jydske.

Men, hvis du flytter til Kjøvenhavn, ingen kender fremtiden, så ville jeg uanset hvad, anbefale dig en vurdering her, som du skal kende til:
http://ofeldt.dk/

Men få overstået alt det juridiske og find dagligdagen så vender du tilbage, hvis der er noget jeg kan svare på i forbindelse med optræning. Der har jeg nogen erfaring.

Held og lykke med mødet. Det kommer til at gå godt.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 18:48   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af HolmDamgaard Se meddelelser
Hvad skal jeg være forberedt på? Hvad skal jeg læse op på inden i morgen? Hvad vil være fordel/ulempe? Har du prøvet det, og vil dele med mig?
Du skal være opmærksom på rehabiliteringsskemaet, hvilket felt er der krydset af i, det vil nemlig være det eneste område teamet forholder sig til.
Citat:
Men, hvis du flytter til Kjøvenhavn, ingen kender fremtiden, så ville jeg uanset hvad, anbefale dig en vurdering her, som du skal kende til:
http://ofeldt.dk/
Det vil jeg bestemt ikke, det var faktisk dem der startede mine rygproblemer, der så senere kun er blevet værre !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 19:48   #6
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej HolmDamgaard

Sikke en omgang du har været igennem. Jeg håber du har det godt efter omstændighederne og fortsat har mod på fremtiden selv om din sag trækker i langdrag.

Man kan ikke løbe fra ting man ikke kan ændre på sygdoms- og funktionsmæssigt, men man kan få så godt et liv,
som man nu kan på de præmisser, som livet giver efter svær sygdom og ulykke.

Når du skal til Rehabiliteringsmøde i morgen er du så forberedt på hvad mødet evt. vil ende ud i efter din vurdering
og hvad du selv ønsker så du kan ytre det?
Med det mener jeg har du gennemgået dit forløb selv og forberedt dig meget på hvad DU vil have med af pointer over for teamet ?

Mht til din ulykke og sygedagpengesag kan jeg kun opfordre dig til selv at være tovholder på begge dele selv om du har hjælp på i begge sager.

Det er dig som kender til undersøgelser, gener og det er dig som skal sørge for at det fremgår af dine papirer og er journalført på dine sager ved hjælp af din private Socialrådgiver og Advokat.

Det er rettidig omhu at sørge for alt hvad kan dokumenteres og konkretiseres så fyldestgørende som muligt bliver det inden ulykken og sygedagpengesagen fremlægges - vurderes i Rehab. team og hos ASK.

Har du bilag, som ikke fremgår i begge sager eller du mener de mangler, kan du altid fremsende selv og bede det journalført på din sag som partsindlæg.

Med ønsket om et godt møde
Venlig hilsen lgkh62
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 19:59   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du skal være opmærksom på rehabiliteringsskemaet, hvilket felt er der krydset af i, det vil nemlig være det eneste område teamet forholder sig til.

Det vil jeg bestemt ikke, det var faktisk dem der startede mine rygproblemer, der så senere kun er blevet værre !
Jeg vil lige høre hvilket felt det er du hentyder til ifht krydset af.

Jeg skal selv møde rehab. Team torsdag og i mit skema er der ingen steder der kan krydses af ???
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 20:05   #8
HolmDamgaard
Føler sig hjemme på K10
 
HolmDamgaards avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2012
Alder: 42
Indlæg: 36
Styrke: 12
HolmDamgaard er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Du skal være opmærksom på rehabiliteringsskemaet, hvilket felt er der krydset af i, det vil nemlig være det eneste område teamet forholder sig til. !
Hvad mener du med skema?

Citat:
Oprindeligt indsendt af lgkh62 Se meddelelser
Hej HolmDamgaard

Sikke en omgang du har været igennem. Jeg håber du har det godt efter omstændighederne og fortsat har mod på fremtiden selv om din sag trækker i langdrag.

Man kan ikke løbe fra ting man ikke kan ændre på sygdoms- og funktionsmæssigt, men man kan få så godt et liv,
som man nu kan på de præmisser, som livet giver efter svær sygdom og ulykke.

Når du skal til Rehabiliteringsmøde i morgen er du så forberedt på hvad mødet evt. vil ende ud i efter din vurdering
og hvad du selv ønsker så du kan ytre det?
Med det mener jeg har du gennemgået dit forløb selv og forberedt dig meget på hvad DU vil have med af pointer over for teamet ?

Mht til din ulykke og sygedagpengesag kan jeg kun opfordre dig til selv at være tovholder på begge dele selv om du har hjælp på i begge sager.

Det er dig som kender til undersøgelser, gener og det er dig som skal sørge for at det fremgår af dine papirer og er journalført på dine sager ved hjælp af din private Socialrådgiver og Advokat.

Det er rettidig omhu at sørge for alt hvad kan dokumenteres og konkretiseres så fyldestgørende som muligt bliver det inden ulykken og sygedagpengesagen fremlægges - vurderes i Rehab. team og hos ASK.

Har du bilag, som ikke fremgår i begge sager eller du mener de mangler, kan du altid fremsende selv og bede det journalført på din sag som partsindlæg.

Med ønsket om et godt møde
Venlig hilsen lgkh62
Tak for dine tanker jeg har styr på alle papirer og alt omkring sagen selv også

Jeg ved hvad jeg kan blive tildelt i morgen, jeg ved hvad jeg helst ville og hvad der er realistisk. Jeg har også selv en fornemmelse af hvor det ender.

Mvh Heidi

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg vil lige høre hvilket felt det er du hentyder til ifht krydset af.

Jeg skal selv møde rehab. Team torsdag og i mit skema er der ingen steder der kan krydses af ???
Jeg har ik noget skema, det er min Sagsbehandler på kommunen der har indstillet mig
__________________
2.11.16 flexjobber
HolmDamgaard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 20:45   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Når i skal til rehabiliteringsmøde har i selv været med til at udfylde "rehabiliteringsplanens forberedende del" det er det skema jeg taler om.

I forbindelse med at sagens akter oversendes til rehabiliteringsteamet, får i sagens akter og skemaet tilsendt... det er jeres partshøring, og jeres indsigelser kan i så fremføre på mødet.

På første side i rehabiliteringsskemaet kan der afkrydses om hvorvidt det drejer sig om
-Ressourceforløb
-Fleksjob eller
-Pension

Det er denne afkrydsning rehabiliteringsteamet vil gå efter.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-01-2014, 23:18   #10
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Når i skal til rehabiliteringsmøde har i selv været med til at udfylde "rehabiliteringsplanens forberedende del" det er det skema jeg taler om.

I forbindelse med at sagens akter oversendes til rehabiliteringsteamet, får i sagens akter og skemaet tilsendt... det er jeres partshøring, og jeres indsigelser kan i så fremføre på mødet.

På første side i rehabiliteringsskemaet kan der afkrydses om hvorvidt det drejer sig om
-Ressourceforløb
-Fleksjob eller
-Pension

Det er denne afkrydsning rehabiliteringsteamet vil gå efter.
Hej Nøgne Tæer
I rehabiliteringsplanens forberedende del udleveret til underskrift af ut er der ikke et sådant felt så kan det evt. være en forskel af skemaer ?
Hilsen lgkh62

NB: Jeg kan se at afkrydsningsfelter fremgår af Rehabiliteringsteamets indstilling efter mødet, mon ikke det er det du refererer til?
http://ams.dk/da/Viden/Indsatser/Rehab.aspx
Skemaet ligger til højre i dette link.

Sidst redigeret af lgkh62; 20-01-2014 kl. 23:26.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension