K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-01-2013, 21:37   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, HADER også hele det der koncept med, at man kan stikke andre anonymt - føj for ***** da!

Nææ, hvis man absolut føler man skal stikke nogen, så gør man det ansigt til ansigt og giver vedkommende en mulighed for at få bragt sagerne i orden.
Bliver der skidt på advarslen, så kan man anmelde MED NAVN og adresse, så modparten ikke skal gå og mistænke alt og alle (det må være SÅ psykisk ubehageligt ikke at vide HVEM der har dolket én i ryggen).

Og hvorfor være anonym?? Er der noget man selv er bange for, fx at blive konfronteret med de mennesker man mener man er dommer og højt hævet over, eller?
Og hvis man ved man har ret, så er der vel heller ingen grund til at skjule sig?

Nejnejnej, det er så bund råddent at jeg mangler ord.

Man vil mægtig gerne være dommer og smadre andre folks liv, men man tør sgu ikke tage konsekvenserne for sine handlinger? ADRK!!!!

Sidst redigeret af Ninja; 01-01-2013 kl. 21:40.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-01-2013, 21:43   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er også meget i mod anomyne, hvis man vil kan man ligge sit navn til.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 08:24   #3
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
i min kommune HADERSLEV kører de også rundt om natten og lurer om der holder den samme bil ved en enlig mor for tit....

de siger de ikke må holde der for tit,men kun tage stikprøve kontroller...synes stadig det er langt ude..for hvornår er de undskyld b-venner,kærester,samboende...det er et vuderingsspørgsmål..

så enlige derude,hvis i får jer en kæreste - så pas på...man ved aldrig om alle kommuner begynder-gør det samme..'

og skulle jeg melde en jeg kendte forberedte jeg nok vedkomne på det...
tænk et samfund..folk må kede sig derude....

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 10:15   #4
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
så det er årets 'gode nyhed'...

Hvad med en bare 'bust dig selv knap'...?
Det er da meget nemmere og vil spare min kommune for en hel del porto.
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Undskyld jeg stadig er i live - eller ja, jeg går aldrig udenfor en dør og møder aldrig nogen og snakker ej heller aldrig med nogen og og og og og og men de bad dog ikke om et foto.
Måske næste gang?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 13:10   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
så det er årets 'gode nyhed'...

Hvad med en bare 'bust dig selv knap'...?
Det er da meget nemmere og vil spare min kommune for en hel del porto.
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Undskyld jeg stadig er i live - eller ja, jeg går aldrig udenfor en dør og møder aldrig nogen og snakker ej heller aldrig med nogen og og og og og og men de bad dog ikke om et foto.
Måske næste gang?
Det er nok ikke alle førtidspensionister der har fået den - jeg har ikke (men det kan da være den er på trapperne) her i København også
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 14:23   #6
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg ved en af mine nabokommuner -vejen kommune sendte det brev ud til folk..om de var enlige eller ej...

ja tænk engang

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 22:37   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 22:57   #8
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 15
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
Godt skrevet... bare synd, at det er på det grundlag det bliver skrevet.
Skal virkelig love for, at der bliver taget hånd om alle her i vores solidariske samfund, ikke Fru. Thorning-Schmidt.
Nåh nej, du er jo gift, har det hele på plads og er ikke ensom.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 12:04   #9
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
Hi hih Vovse

Nu tror jeg så ikke, at kommunen har samme slags humor...
Da sønikke var under 18, fik jeg et lignende brev.
Denne kommune har haft flere sager, hvor kvinder har fået frataget børnetilskud og fripladser, al den tid det tog i Statsforvaltningen.
De blev 'frikendt' og fik pengene med tilbagevendende kraft, men det må have været ulideligt - det hele, samtidig med ikke at få de berettigede tilskud.

Jeg mailede først og tilsidst snakkede jeg med en fra ydelseskontoret.
Dels fordi jeg var træt af mistænkeliggørelsen og fordi deres spørgsmål var 'underlige'.
Fx må man heller ikke få 'hjælp' til opgaver i husstanden, så jeg spurgte om det fx var forbudt, hvis nogen hjalp mig med, at min søns cykel blev lappet?
Fik så at vide, at grænserne var FLYDENDE, men hvis jeg ikke mente, at jeg var reelt enlig, skulle jeg jo så sætte kydset ud for det.

Dette foregik samtidig mens sagerne kørte, og især Information beskrev, hvordan kontrolenheden overskred deres beføjelser ved at indkalde til deciderede forhørssamtaler og 'politiovervågning'
Derfor trak jeg meget hurtigt følehornene tilbage.

Tak for et godt grin
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 19:59   #10
nalenia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
nalenia er ny på vejen
Ja, jeg går altså den modsatte vej og siger det er sku helt fint.
Selvfølgelig skal man ikke snyde staten. Personligt kunne jeg dog aldrig drømme om at melde nogen for snyd, hvis jeg kun havde en mistanke, jeg skulle være 100 % sikker i min sag.
nalenia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension