K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2015, 16:46   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Kan ikke få revalidering

Har lige modtaget denne mail, da jeg endnu engang forhørte mig revalidering. Kan ikke vende tilbage til mit fag, har været ude af arbejdsmarkedet i 5 år og er ved t gå fra hus og hjem oga. ressourceforløbsydelse.

Hvad tænker I... Det er et år siden jeg var til møde med rehab-teamet og der er intet sket i min sag.
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: :::::::

" Du har fået tilkendt Jobafklaringsforløb, og det er nødvendigt, at vi følger den plan (indstilling) som rehabiliteringsteamet har lavet.

Revalidering er ikke aktuelt i dit tilfælde, i det planen er, at du deltager i virksomhedspraktik, hvor dine skånebehov kan tilgodeses, og hvor der er mulighed for gradvis optrapning af timeantal. Derefter er målet, at du bliver selvforsørgende. "
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 17:37   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at se her fra borger.dk. Andre tilbud skal først afprøves.

Revalidering er til for at finde den kortest mulige vej tilbage på arbejdsmarkedet for dig, som ikke længere kan varetage dit job af fysiske, psykiske eller sociale årsager.

For at få støtte til revalidering:

skal du have begrænsninger i arbejdsevnen skal der være en realistisk mulighed for, at revalidering kan føre til hel eller delvis selvforsørgelse må der ikke være andre tilbud, fx efter lov om aktiv beskæftigelsesindsats (som fx ordinær uddannelse, virksomhedspraktik eller job med løntilskud), der kan hjælpe dig med at få en tilknytning til arbejdsmarkedet.
Kommunen træffer afgørelse om revalidering efter en konkret vurdering.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 18:26   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Du skal rykke chefen for jobcenteret for at jobafklaringsforløbet kommer igang med virksomhedspraktik.

Et jobafklaringsforløb kan godt munde ud i revalidering, men de er nød til at vide at du kan arbejde nok timer før de vil give dig revalidering, da revalidering sigter mod ordinært arbejde.

Men det lyder ikke godt der ikke sker noget på det første år på jobafklaring. Derfor skal du klage til først jobcenter lederen/chefen og derefter til borgmesteren.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 19:08   #4
sh10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
sh10 er ny på vejen
Du kan dog ikke regne med at kommunen ved noget som helst reelt om din arbejdsevne. Jeg fik revalidering af beskæftigelseankenævnet efter over et års sagsbehandling og køren rundt i manegen. Det er ikke kampen værd.
Vh.

Sidst redigeret af sh10; 03-12-2015 kl. 19:17.
sh10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 19:34   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Du skal rykke chefen for jobcenteret for at jobafklaringsforløbet kommer igang med virksomhedspraktik.

Et jobafklaringsforløb kan godt munde ud i revalidering, men de er nød til at vide at du kan arbejde nok timer før de vil give dig revalidering, da revalidering sigter mod ordinært arbejde.

Men det lyder ikke godt der ikke sker noget på det første år på jobafklaring. Derfor skal du klage til først jobcenter lederen/chefen og derefter til borgmesteren.
Men det er jo lidt " tricky" ...kommer jeg op på fuldtid bliver jeg tilsyneladende smidt ud til at klare mig selv som selvforsørgende . På den anden side har de vel allerede skrevet at målet er ordinært arbejde og A-kassen, efter endt praktik.

Dermed har de vel allerede vurderet at de ser mig tilbage på det ordinære arbejdsmarked på fuldtid. Så burde en ravalidering vel være mulig ?? Har praktikker og løntilskud også på fuldtid, sidst dog på 20 timer, grundet sygdom.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 20:10   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja, det tænker jeg også det er. Men de har sat dig på jobafklaringsforløb istedet for revalidering af en eller anden grund.

Så lige nu er du på jobafklaring og så må du insistere på at de udfører den plan de har lagt for din jobafklaring. At der intet sker på et år bringer dig ikke nærmere revalidering.

Hvis nu du kommer igang med en virksomhedspraktik kan den være en forrevalidering til en egentlig revalidering.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 02:08   #7
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Ja, det tænker jeg også det er. Men de har sat dig på jobafklaringsforløb istedet for revalidering af en eller anden grund.

Så lige nu er du på jobafklaring og så må du insistere på at de udfører den plan de har lagt for din jobafklaring. At der intet sker på et år bringer dig ikke nærmere revalidering.

Hvis nu du kommer igang med en virksomhedspraktik kan den være en forrevalidering til en egentlig revalidering.
Tak for svar. Har spurgt ind til forrevalidering. Heraf deres svar. Kom i afklaringsforløb, da jeg mistede mine sygedagpenge. Begrundelsen, var at jeg lige var opstartet behandling. Suk.

Citat:
Oprindeligt indsendt af sh10 Se meddelelser
Du kan dog ikke regne med at kommunen ved noget som helst reelt om din arbejdsevne. Jeg fik revalidering af beskæftigelseankenævnet efter over et års sagsbehandling og køren rundt i manegen. Det er ikke kampen værd.
Vh.
Hvad tænker du når du skriver, at det ikke er kampen værd? De overvejelser har jeg selvfølgelig også gjort mig...
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 08:30   #8
sh10
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 11
Styrke: 13
sh10 er ny på vejen
Selvfølgelig. Min egen erfaring er bare , at det kan være en ret tung (lang) sag at søge om reva. Især hvis man har flere forskellige sagsbehandlere undervejs+ flere læger, der hver for sig har deres egen mening om ens arbejdsevne.. Men held og lykke med det.
sh10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 10:04   #9
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sh10 Se meddelelser
Selvfølgelig. Min egen erfaring er bare , at det kan være en ret tung (lang) sag at søge om reva. Især hvis man har flere forskellige sagsbehandlere undervejs+ flere læger, der hver for sig har deres egen mening om ens arbejdsevne.. Men held og lykke med det.
Ok. Tak for svar.

Har jeg ret i at hvis man bliver tildelt et jobafklaringsforløb efter den nye reform, når man ikke længere er berettiget til sygedagpenge ( men forsat sygemeldt ), så kan Rehabiliteringsteamet ikke indstille til revalidering, fleks mv. men kun forholde sig til indholdet i afklaringsforløbet?? Synes min sagsbehandler kommer med svage argumenter.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2015, 10:28   #10
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Har jeg ret i at hvis man bliver tildelt et jobafklaringsforløb efter den nye reform, når man ikke længere er berettiget til sygedagpenge ( men forsat sygemeldt ), så kan Rehabiliteringsteamet ikke indstille til revalidering, fleks mv. men kun forholde sig til indholdet i afklaringsforløbet?? Synes min sagsbehandler kommer med svage argumenter.
Jeg gik fra jobafklaringsforløb til ressourceforløb, så det har du ikke nej.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension