K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2015, 01:22   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi fortsætter.....

Kære yar

Har du været igennem en MR-scanning?

Du nævner at en speciallæge tidligere har nævnt en anden mulig diagnose, som kunne være årsagen til dine rygsmerter.
Er der nævnt noget med Modic-forandringer?



Jeg vil siger ,ja og jeg fik en kopi af MR dvd, samtidig tog jeg kopi af min sygehuse journal fra Sundhed.dk. tror do er det vigtigt at bed om aktindsigt direkt fro Hospital ?

Sundhed.dk er ikke nok, søg fuld aktindsigt ved alle de afdelinger du har haft kontakt med incl Bispebjerg https://www.bispebjerghospital.dk/af...r/default.aspx


Jeg har også skrevet et brev til min praktiserende læge og forklar næsten det hele om min sygdom forløbe og bed om ham anmeldelse mig til ASK som arbejdsskade eller Erhvervsevnetab .

Hvornår har du gjort det og har du modtaget svar fra din praktiserende læge?

Tror du ,er det good idea at jeg sende også det same brev til kommune og min fagforening med all mine dokumenter ?

Nej du sender ikke noget før du har søgt og modtaget din aktindsigt fra alle du har haft kontakt med.

Hvad findes der af dokumentation på disse hændelser, skadestue, hospitalsjournaler eller andre anmeldelser til ASK?

Som jeg har sagt , jeg har skriftlig sygehuse journal fra speciallægen som give mig diagnose ,jeg har også dokumentation fra 2013 henvisning til Arbejdsmiljø Klinik på Bispebjerg hospital, og blevet skrevet ang. mine problem ,samtidig har jeg dokumention fra skadestue efter en voldsom situation i forbindels med mit job på arbejde helt tilbage fra 2010 hvor min fysiske problem start .Alle dokumenttioner fra sundhed.dk sygehusejournal .
Jeg kan også bed om hospital til send mig .

Godt. Ja også aktindsigt fra hospitalet.

Er du på sygedagpenge lige nu og siden hvornår?

Nej, jeg arbejder stadigvæk fuld tid og passer min vagter,men det bliver svær og svær efterhånd , jeg her mange smerter og jeg er nød til at melde mig syg ,det blevet også svære at fungere med mange sygemeldinger .
Jeg har været syg kun i ca. 3 måneder og gik jeg tilbage til arbejde . hvis min tilstand bliver sådan ,jeg tror ,jeg er nød at melde mig syg igen.

Er din vægt normal eller er du for kraftig?

jeg tror ja, jeg er ikke overvægtig voldsom . H.172, V. 91

Du er lidt overvægtig, hvis du kan tabe dig lidt ville det være godt:
http://www.bmitest.dk/#bmi

Fordi, at hvis der senere er en lægefaglig indikation for at din vægt kan forhindre helbredelse vil det blive brugt imod dig. Fjern den mulighed hvis du kan tabe dig lidt. Se skema i BMI.

Gennemgå din økonomi og forbered dig på en økonomisk deroute som ikke må komme bag på dig.


Kære peter ,hvad mener du med det? kan du forklare mere ang. Økonomisk deroute som ikke må komme bag på mig?

Ja, alle der i dag bliver syge i Danmark kan kun være på sygedagpenge i 22 uger, under normale omstændigheder.
Så kan man blive forlænget i sygedagpenge, hvis man bla. har en anerkendt arbejdsskade ved ASK, Arbejdsskadestyrelsen.

Men alle kommer desværre ud i en økonomisk deroute.

Uanset om dine skader i ryggen bliver anerkendt som en arbejdsskade vil du ikke blive betragtet som "stationær" da ingen læge kan garanterer kommunen at du inden for kort tid kan blive klar til fuld tid på arbejdet.

Alt det forstår du senere. Men det er ikke nu du skal ud og købe ny bil eller hus.

Men du skal adskille din arbejdsskadesag med din kommende kommunale sag. De har intet med hinanden at gøre.

Køb 2 A4-mapper, en til kommunen og en til din arbejdsskade.

Fremadrettet bør du se på en § 56 aftale mellem dig og arbejdsgiver, der skal godkendes af kommunen. Læs lidt om det her:

https://www.sundhed.dk/borger/sygdom...-arbejdsgiver/

Bekræft at du er over 40 år?

Men først aktindsigt ved alle du har haft forbindelse til.

Spørg din praktiserende læge om han er enig og om denne har sendt en anmeldelse til ASK, Arbejdsskadestyrelsen


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-12-2015 kl. 01:29.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 03:11   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
økonomisk deroute = økonomisk nedgang....mere så alle er med...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 13:14   #13
yar
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
yar er ny på vejen
Kære Peter,
Tak for dejligt råd og vejvisning,

Så på den måde ,må jeg heller vente til at modtage aktindsigt fra alle de afdelinger.

Er der nævnt noget med Modic-forandringer?

Nej, det er det ikke , men selv diagnose er diskopolape.


Bekræft at du er over 40 år?

Ja, jeg er snart bliver 49 år, og jeg vil siger at, jeg har også snakket med min arbejdspladser ang, § 56 aftale, men de ville ikke accepterer den forslage fra kommunen , og jeg her fået skriftlig afslag .og jeg skulle send det til kommun, jeg har ikke gjort endnu.

kh
yar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 13:48   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.783
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Beskriv igen....

Kære yar

Er det kommunen som har givet dig skriftlig afslag på en §56 aftale? S.U.

§56 aftale.
https://www.sundhed.dk/sundhedsfagli...fra-1-sygedag/

"Aftalen kan ikke fornyes, når lønmodtagerens fravær på grund af lidelsen i det seneste år ikke har medført 10 fraværsdage, medmindre der ved aftalens udløb er sket væsentlige ændringer i lønmodtagerens arbejdsmæssige eller helbredsmæssige forhold."

Eller er det din arbejdsgiver der har afvist en §56 aftale?

Hvis det er kommunen som afviser, hvilken begrundelse giver de dig?

Er det fordi du ikke har haft 10 sygedage inden for 12 måneder endnu? S.U.

Husk, når du modtager et skriftligt afslag fra kommunen, så har du max 28 dage til at anke/klage over afgørelsen fra den dato du har modtaget dit skriftlige afslag.

Hvis ikke du overholde de 28 dage mister du retten til at anke/klage afgørelsen.

Hvis du anker/klager over en afgørelse, skal du klage til kommunen, som nu har 4 uger til at genvurdere afgørelsen.

Hvis de fastholder afgørelsen skal de videresende din klage til Ankestyrelsen inden 4 uger.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension