K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2013, 11:42   #1
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Min vej gennem det danske sundhedssystem - vorherre bevares!

Ny bog med ovenstående titel er netop udkommet.

En af mine veninder, som også er ramt af fibromyalgi, har brugt de sidste 3-4 år på at skrive om, hvordan hun igennem sit lange forløb er blevet behandlet af systemet - og som I jo nok kan tænke, så er det ikke småting, hun har måttet lægge både ører og krop til.

Det er ret uhyggeligt, hvad hun har måttet igennem, men samtidig er det desværre også genkendeligt for de fleste, som har været i berøring med systemet: langsommelighed, misforståelser, misfortolkninger og omskrivniger af lægeudtalelser, udeladelser af de lægepapirer, der fortæller om reel sygdom og nedsættelse af arbejdsevnen, tåbelige tiltag, ydmygelser og mistillid.

Bogen er ikke kun en subjektiv fortælling om, hvordan det føles at være i systemets kløer pga af kronisk sygdom, bagest er indsat alle relevante bilag, så alle systemets svigt og tåbeligheder dokumenteres.

Bogen er således et rigtig godt indslag i debatten om, hvordan vi behandler syge borgere, hvis ellers de rette personer overhovedet gider læse den.

Se mere om bogen her: http://www.minegenbog.dk/books/min_vej.php

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2013, 13:03   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fib-Spurven Se meddelelser
Ny bog med ovenstående titel er netop udkommet.

En af mine veninder, som også er ramt af fibromyalgi, har brugt de sidste 3-4 år på at skrive om, hvordan hun igennem sit lange forløb er blevet behandlet af systemet - og som I jo nok kan tænke, så er det ikke småting, hun har måttet lægge både ører og krop til.
Super, at hun har skrevet en bog om sine oplevelser.

For mange år siden havde jeg en enkelt gang min mor med som bisidder, til et møde med en kommunal sagsbehandler. Det fortrød jeg bagefter, for min mor var på grådens rand bagefter.

Min mor har flere gange udtalt, at jeg burde skrive en bog om mine oplevelser med systemet, og hun har, med tårer i øjnene sagt, at hun simpelthen ikke fatter hvordan jeg har kunnet klare det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 00:43   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Desværre kan der spilles på at der jo er kommet nye (og bedre) tider til med den nye fleks og FP lov
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 15:14   #4
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Vovse - ja, vi burde alle skrive om vore oplevelser og sende bøgerne til alle involverede parter lige fra de forskellige sagsbehandlere til ministre.

Jeg er selv stået af det kommunale system, fordi mit helbred ikke kan holde til det pres og den stress, det giver. Min nære familie åndede lettet op, da jeg meddelte, at nu var det slut - de havde længe syntes, at jeg burde stoppe, for de kunne jo se, at det var den rene tortur for mig. Nu forsøger jeg at finde mig selv igen og oparbejde en smule af det overskud, som kommunen nedbrød, men det kommer nok til at tage sin tid.

Knus fra
Fib-Spurven
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 16:49   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Både min læge og psykiater har gennem mange år, bedt mig skrive om systemet når man er psykisk syg og gerne vil det hele, men ikke kan få hjælpen til noget af det....

Synes bare det er svært at tage hul på, der er meget jeg er så ked af og helst bare vil glemme.

Men dejligt at andre formår at få sat ord på DERES tur..
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 22:00   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes bare det er svært at tage hul på, der er meget jeg er så ked af og helst bare vil glemme.
Ja, det er s'gi lige til, at få ondt i maven af.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2013, 08:22   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Husker første gang jeg fik aktindsigt - jeg stor tudede simpelthen over den pige der optrådte på siderne - det var simpelthen så smerteligt, at hun vitterligt var mig.

Jeg gik jo fra 1988 til 2008 uden nogen sinde at have fået aktindsigt, så da k10 fortalte, at det skulle jeg da søge, så fik jeg et chok da sagen endelig kom. Syntes det var meget meget hård læsning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 13:18   #8
Fib-Spurven
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fib-Spurvens avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2011
Lokation: Hovedstadsområdet
Indlæg: 107
Styrke: 13
Fib-Spurven er ny på vejen
Uha, ja, Helenekr, grimme oplevelser er der nok af, og følelsen af at været blevet ydmyget, at være afmægtig, og ikke vide hvordan man overhovedet skal komme igennem. Turen igennem systemet kan virkelig være en hård nyser og i den grad trække tænder ud.

Jeg har svært ved at forestille mig, at nogen kan komme igennem uden, at det ind imellem bliver til tudeture - både sorgen og smerten over at være blevet så syg, at man ikke længere kan passe sit arbejde, som man plejer, men også frustrationerne over, hvad man bliver mødt med fra sagsbehandlernes, lægekonsulenternes og ind imellem også behandlernes side, kan være svær at tackle.

Knus fra Fib-Spurven.
Fib-Spurven er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankemulighederne skal bevares! buster Politik og Samfund 3 10-04-2011 00:16
8 danske krigsveteraner bor i de danske skove! Ninja Politik og Samfund 15 26-06-2010 16:27
Man siger, at det er viljen, Vorherre ser på Stella Politik og Samfund 0 09-02-2009 12:35
lån gennem ftp.? knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-11-2008 15:57
Langvarig sagsbehandling, smerter og sundhedssystem zuza Lægekonsulenternes Rolle 2 23-02-2008 22:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension